serwert Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Witam wszystkich, mam pytanie do Was co może być przyczyną nie trzymania koła (po stronie tylnej przerzutki) podczas jazdy pod obciążeniem. Chodzi mi o to że przy podjazdach, przy przełożeniu np: 1:4 następuje tarcie opony o ramę natomiast przy 1:2 wszystko jest ok . Dzisiaj po raz pierwszy mi to się zdarzyło. Piastę tylnego koła mam montowaną do ramy na szybkozamykacz który jest porządnie zaciśnięty.. Czy właśnie jego nie trzymanie może to powodować.. Czy może to tylny hak przerzutki? Co w tym przypadku zrobić? Pozdrawiam.
dużepiwo Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Brak sztywności + ewentualna krzywość koła.
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2010 Jedyne co mi przychodzi na myśl bo zapewne zamsz kolo osadzane pionowo nie ukośnie, jest pęknięta oś, ale gdziś jest luz tak gdzie być go nie powinno.
serwert Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Jedyne co mi przychodzi na myśl bo zapewne zamsz kolo osadzane pionowo nie ukośnie, jest pęknięta oś, ale gdziś jest luz tak gdzie być go nie powinno. Przed tym wszystkim, zaliczyłem trochę mocniejszy zjazd - może to jest przyczyna. Jednak na kole nie odczuwam żadnych luzów. Może w serwisie powiedzą co tutaj się dzieje.
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2010 Po pierwsze wyciąg kolo. Masz w miare nowa rame (na tyle ze masz wymienny hak i kolo nie jest montowane na ukośne haki). Skoro koło obciera na jednym przełożeniu a na innym nie to cos gdzieś sie wygina/przesuwa a w takiej konfiguracji to mi na myśl tylko pęknięta oś przychodzi. Nie koniecznie złamana ze wypadnie ale mogła pęknąć i sie wyginać. Wyciąg koło i oś z piasty. Jak będzie ok będziemy myśleć dalej. W serwisie i tak ci zapewne nic nie powiedzą a kase zedrą.
Hetman Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Poprosimy zdjęcie z drugiej strony oraz zdjęcia z obu stron przy górnych i dolnych widełkach.
serwert Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Po pierwsze wyciąg kolo. Masz w miare nowa rame (na tyle ze masz wymienny hak i kolo nie jest montowane na ukośne haki). Skoro koło obciera na jednym przełożeniu a na innym nie to cos gdzieś sie wygina/przesuwa a w takiej konfiguracji to mi na myśl tylko pęknięta oś przychodzi. Nie koniecznie złamana ze wypadnie ale mogła pęknąć i sie wyginać. Wyciąg koło i oś z piasty. Jak będzie ok będziemy myśleć dalej. W serwisie i tak ci zapewne nic nie powiedzą a kase zedrą. Dzięki za podpowiedź, po oględzinach wyszło że niestety mam złamaną ośkę, przynajmniej wiem co jest przyczyną. Czy taką oś można wymienić, czy tylko w komplecie w pieście. http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2010-04/9812f653/ Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2010 Po wyglądzie ośki obawiam sie ze masz Wolnobieg Do wolnobiegów NIE powinno wstawiać sie osiek drążonych bo tak to sie konczy. Oczywiście oś możesz kupić w każdym rowerowym za ok 10zł. Wystarczy ze odkręcisz konusy i po przykręcasz w nowej ośce tak jak były w starej. I nie kupij ośki pustej tylko lita i 2 nakrętki, chyba ze masz kasetę ale wtedy nie wiem czemu mogła by sie złamać, chyba ze wada fabryczna.
serwert Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Po wyglądzie ośki obawiam sie ze masz Wolnobieg Do wolnobiegów NIE powinno wstawiać sie osiek drążonych bo tak to sie konczy. Oczywiście oś możesz kupić w każdym rowerowym za ok 10zł. Wystarczy ze odkręcisz konusy i po przykręcasz w nowej ośce tak jak były w starej. I nie kupij ośki pustej tylko lita i 2 nakrętki, chyba ze masz kasetę ale wtedy nie wiem czemu mogła by sie złamać, chyba ze wada fabryczna. Ta ośka była montowana fabrycznie. Wydaje mi się że mam wolnobieg. Może w tym przypadku zainwestować w piastę z kasetą? Czy kupić całe tylne koło...
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2010 Jeżeli czujesz sie na siłach to spokojne możesz kupić piastę pod kasete i ją "przelpeść". Nie jest to tak skomplikowane jak sie wydaje a koszty nam ogranicza. Jezeli nowe koło to podaj zakres cenowy w jakim będziemy oscylować.
Hetman Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Po wyglądzie ośki obawiam sie ze masz Wolnobieg Do wolnobiegów NIE powinno wstawiać sie osiek drążonych bo tak to sie konczy. Oczywiście oś możesz kupić w każdym rowerowym za ok 10zł. Wystarczy ze odkręcisz konusy i po przykręcasz w nowej ośce tak jak były w starej. I nie kupij ośki pustej tylko lita i 2 nakrętki, chyba ze masz kasetę ale wtedy nie wiem czemu mogła by sie złamać, chyba ze wada fabryczna. A ja uważam całkiem na odwrót . Drążone jeszcze nie tak dawno były wytrzymalsze - tzn robione z lepszych materiałów (i była zdaje się delikatna różnica w średnicy zew na korzyść drążonej? a to ważniejsze). Jeśli chodzi o różnice w wytrzymałości na drążeniu to przy tym samym materiale i reszcie wymiarów jest to jakieś 5% więc pomijalne. Propopnuję nie wierzyć w magię :E . Przeplatanie koła to też najczęściej zmiana szprych - bo inny kołnierz.
serwert Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Mój zakres cenowy to jakieś 200-300 zł. Koło pod tarczę (ale nie pod center lock. Posiadam manetki 7 rzędowe więc kaseta też taka by musiała być (można dołożyć podkładkę na bęben 8-9 rzędowy). Oczywiście jeżeli znajdziecie coś tańszego o w miarę dobrego to też chętnie spojrzę na to. Póki co, to jutro śmigam do rowerowego po ośkę by mieć na czym jeździć w weekend majowy
Mod Team Puklus Napisano 28 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 28 Kwietnia 2010 A ja uważam całkiem na odwrót . Drążone jeszcze nie tak dawno były wytrzymalsze - tzn robione z lepszych materiałów (i była zdaje się delikatna różnica w średnicy zew na korzyść drążonej? a to ważniejsze). Jeśli chodzi o różnice w wytrzymałości na drążeniu to przy tym samym materiale i reszcie wymiarów jest to jakieś 5% więc pomijalne. Propopnuję nie wierzyć w magię :E . Przeplatanie koła to też najczęściej zmiana szprych - bo inny kołnierz. Zgadzam sie tylko jest drobny druczek Obciążenia w pieście wolnobiegu nie sa równomierne i oś jest przeciążona z jednej strony, normalna by sie wygięła ale ta sie złamie http://allegro.pl/item1017321893_kola_mtb_deore_lx_26_alexrims_pc19_nowe.html zapytaj sie czy można kupić oddzielnie http://allegro.pl/item1016246304_kolo_26_tyl_remerx_piasta_shimano_v8_9_h_tarcz.html i kaseta http://allegro.pl/item1012951581_kaseta_shimano_alivio_cs_hg50_11_28t_8_ka_xtrabike.html
Hetman Napisano 28 Kwietnia 2010 Napisano 28 Kwietnia 2010 Złamie albo nie złamie. Stal stali nierówna. Oczywiście wiadomo, że na gwintówkach nie ma szaleństw i że podparcie jest jakie jest. Ale moje doświadczenia warsztatowe pokazują że gwintówki po zmianie na drążone osie żyją dłużej. W przypadku pełnych miękkich błyskawicznie zaczyna się giąć, co powoduje luzy, nierównomiernie toczenie przy ich kasowaniu a dalej to już lawinowo zniszczenie.
serwert Napisano 28 Kwietnia 2010 Autor Napisano 28 Kwietnia 2010 Z tego co wybrałeś to bardziej podobają mi się te Deore tylko raczej pod tarcze nie pasuje. Kaseta jest 8 rzędowa a ja mam manetki przystosowane do 7 rzędów, poza tym nie wiem czy tylna przerzutka chciała by z nim współpracować
Mod Team Puklus Napisano 29 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 29 Kwietnia 2010 Ale to w niczym nie przeszkadza a nawet pomóc może bo masz koło już z szerszym bębenkiem umożliwiającym założenie kaset 8/9. Podałem ci takie koło z premedytacją bo mozna tam załozyć kasetę 7 z podkładką albo kupić sobie 8 i nie używać jednej z zębatek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.