tompoe Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Napotkałem się na taką stronkę. Częsty zarzut autora to ciężkie obręcze, które rekompensują niejako mniejszą ilość szprych. Moje pytanie skierowane jest głownie do ludzi, które miały do czynienia z fabrycznymi jak i składanymi kołami. Może się orientujecie skąd bierze się idea budowania kół na mniejszej ilość szprych(np. 20 + 24). Aerodynamika? Zapraszam tez do dyskusji o opiniach autora. Do mnie przemawia jego argumentacja, ale może jest ktoś kto ma jakieś obiekcje.
pawelsystem Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Napotkałem się na taką stronkę. Częsty zarzut autora to ciężkie obręcze, które rekompensują niejako mniejszą ilość szprych. Moje pytanie skierowane jest głownie do ludzi, które miały do czynienia z fabrycznymi jak i składanymi kołami. Może się orientujecie skąd bierze się idea budowania kół na mniejszej ilość szprych(np. 20 + 24). Aerodynamika? Zapraszam tez do dyskusji o opiniach autora. Do mnie przemawia jego argumentacja, ale może jest ktoś kto ma jakieś obiekcje. co do liczby szprych to wygląd??? mam w szosie wh-r560 i chyba sie wyleczyłem mini z fabrycznych kół 2 szprychy już dupły z tyłu a jestem ciekawy kiedy nastepna teraz niestety przez studia troche przytyłem ale w tamtym roku z waga doszedłem do 68 obecnie kolo 75 wole skadać bo beda lekkie jak nie lżejsze a glupią szpryche czy nypel dostane w pierwszym lepszym sklepie rowerowym
Klosiu Napisano 15 Kwietnia 2010 Napisano 15 Kwietnia 2010 Mam w szosie od nowosci WH-R550. Na pewno sa ciezkie, w goralu mam lzejszy zestaw, ale sa za to tanie i trwale, jezdze na nich juz dwa sezony i ok, szprychy sie trzymaja, nie centruja sie i tocza sie w miare dobrze. Do treningowej szosowki nie potrzebuje nic lepszego. Mala ilosc szprych to aerodynamika, bo sa mniejsze zawirowania powietrza i powszechne przekonanie, ze mniejsza ilosc szprych to lzejsze kolo. Oczywiscie to nieprawda, bo obrecz wtedy musi byc ciezsza, zeby wytrzymac naprezenia znacznie mocniej naciagnietych szprych, ale i tak kazdy kupi raczej kolo na 20 czy 24 szprychach, a nie na 32. Wyglad tez na pewno swoje robi. W goralu skladalem sam kola - za 1000zl z zaplotem mam kola w okolicach 1700g komplet, taki ciezki tylko dlatego, ze wolalem wziac troche ciezsze obrecze, bo najmniej nie waze. Mogly byc spokojnie jeszcze 100g lzejsze w tej cenie. Zalety skladanych kol sa spore, przede wszystkim wszystko jest dobrane pod uzytkownika, i nie ma problemow z wymiana poszczegolnych czesci jak cos padnie. Jezeli chce sie miec dobre kola za dobra cene, to zdecydowanie oplaca sie zlozyc samemu, jesli maja byc tanie bez zwracania uwagi na wage czy toczenie sie mozna brac te z zestawow.
pawelsystem Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 to co ja niby robie ze zalatiwam tylne kolo w szosie dziury raczej omijam wiec nic nadzwyczajnego z kolami nie robie ps z tym wygladem to tylko ironia
Klosiu Napisano 16 Kwietnia 2010 Napisano 16 Kwietnia 2010 No nie wiem co robisz, moze po prostu trafilo ci sie gorsze kolo z nierownomiernie naciagnietymi szprychami. A wyglad tez jest wazny . Od ladnych paru lat promuje sie kola z mala iloscia szprych i w efekcie kol z 32 czy 36 szprychami nie ma w szosowkach, choc bez problemu mozna takie zlozyc jak sie chce. Chyba juz tylko ostrokolowcy robia sobie szosowe kola na normalnej ilosci szprych.
tompoe Napisano 16 Kwietnia 2010 Autor Napisano 16 Kwietnia 2010 Zastanawiam się tylko czy naprawdę chodzi o aerodynamikę czy zysk na amatorach, którzy chcą jeździć na takich kołach jak ich idole. Dla mnie fabryczne kółka MTB za około 3 tys to przegięcie. Nie dość, że szału nie ma jeśli chodzi o wagę to sztywnośc tez taka sobie. W takiej cenie można złożyć koła na piastach dt240,praktycznie dowolnych obręczach i szprychach, które wagowo na pewno wyjdzie lepiej. Dodatkowo serwis w połowie nie będzie tak problematyczny jak w wypadku fabrycznych. Tutaj gadka o aerodynamice nie przejdzie. Wygląd to kwestia sporna. Co człowiek to opinia. Ja uważam, że odpowiednia zabawa z kolorami szprych( Dt Revo - srebrny czarny, Dt Comp - doatkowo bialy i czerwony) moze nadać kółkom super wygląd. Dodatkowo obręcze i piasty na 28 otworów są dostępne, więc hulaj dusza. Jeśli chodzi o szosowe to nie mam doświadczenia. Wiem, jak istotny jest opór aerodynamiczny, ale nie oszukujmy się 90 % tego oporu generuje kolarz, a pozostałe 10% rama,koła, hamulce. Wydaje mi się, że sztywność jest mimo wszystko ważniejsza.
DonYoorandO Napisano 25 Kwietnia 2010 Napisano 25 Kwietnia 2010 każda pliszka swój ogonek chwali. temat składane/fabryczne to coś jak v/disc alu/carbon/steel. dawaj coś konkretnie bo tak to trudno coś powiedzieć oprócz utartych frazesów. w cenie do..../ jeżdze maratony i .... zostawiam rower przed basenem..... piasty pink mnie kręcą szanuje rower i trenuje na szosie..... itp/td
1415chris Napisano 25 Kwietnia 2010 Napisano 25 Kwietnia 2010 To nie sa utarte frazesy tylko fakty. W tych samych przedzialach cenowych kola fabryczne sa: drozsze, ciezsze, mniej sztywne, trudniejsze w naprawianiu a co najgorsze bezplciowe.... Ale dla tych ktorzy nie chca sie bawic w skladanie i w/w czynniki nie sa istotne to takie kola same przez sie sa rewelacyjne
DonYoorandO Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 ja tego nie kupuję. kierunek spojrzenia na temat "dobre koła" powinien uwzględniać najpierw jakieś wytyczne co do ich zastosowania, a nie założenie składane-okazja,jakość oraz fabryczne-lans, totalny brak zdolności manualnych( no bo jak to nie umieć dokręcić 64 identycznych śrubek). ja wiem, że kosmici wylądowali w stanach, a producenci komponentów/kół , mavic dt, wolą gorsze, cięższe, mniej wytrzymałe, brzydsze, i droższe piasty szprychy i obręcze łączyć w zestawy fabryczne, po to by te lepsze sprzedawać spod lady tylko wybrańcom. i nie mówię tego bo kibicuje fabrycznym, to są frazesy. wytarte jak moje stery cholera.
1415chris Napisano 2 Lipca 2010 Napisano 2 Lipca 2010 Jakie to zastosowanie by nie bylo nie zmienia to faktu ze kola skladane zawsze beda lepsze i ciekawsze od tych 'gotowych'. Czy ladniejsze czy brzydsze to juz jest zalezne od poziomu doznan estetycznych ktore do nas przemawiaja. Jedni wybiora dyskretna elegancje inni odpustowy blink
DonYoorandO Napisano 4 Lipca 2010 Napisano 4 Lipca 2010 dyskretna elegancja, tak tu się poddaje, zwykle fabrycznym zestawom zarzucić tego nie można. ale mówimy tu o sytuacji ja płace ja decyduje co wybrać. konfigurowanie roweru to zwykle wybór pomiędzy dobrym i lepszym, a nie taka biegunowość jak dobre/złe. łatwiej wtedy zaufać rozpoznawalnemu symbolowi jak SLR, red metal itp zamiast zgadywać czy kombinacja piasta/szprycha/obręcz/zaplatacz zadziała. ja namawiam do podejmowania decyzji o zakupie bez uprzedzeń dotyczących fabryczne/składane. mavic'i speedcity też są odpustowe?
pawelsystem Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 jezeli dobrze wyjdzie to złoże komplet kół dt 240 ztr alpine cx ray alu nyple i wyjdzie mnie to koło 2000 wagowo wyjdzie poniżej 1400gram a w porowananiu do slr to slr wypadnie blado i zeczywiście nie bedzie to wyglądało odpustowo tylko subtelnie i koła będą sie podobać tylko osobom znającym się na rzeczy ps. najważniejszy elemęt układanki czyli piaste tylną wyrwałem za 650
1415chris Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 I dobry wybor, to juz nawet nie chodzi o ten wyglad tylko nie dosyc ze kola znacznie lzejsze ale i o niebo sztywniejsze.
pawelsystem Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 I dobry wybor, to juz nawet nie chodzi o ten wyglad tylko nie dosyc ze kola znacznie lzejsze ale i o niebo sztywniejsze. nom a kolejny argumęt to ze wrazie co jak bedzie potrzeba można zastosować zwykła szpryche a z fabrycznymi roznie to bywa z dostepnościa
1415chris Napisano 5 Lipca 2010 Napisano 5 Lipca 2010 Przy tym zestawie, jak juz tam gdzies wyzej pisalem, musialbys naprawde sie starac zeby te kola skrzywdzic, a z tego co pamietam, cos ok 75kg..? Jezdzilem przez pare sezonow na macicach sl, teraz drugi sezon na ztr cx ray ktore sa 300g lzejsze, moja waga 90kg i kola sa bez porownania bardziej sztywne, nie wspomne o lekko badziewiarskim patencie bebenka mavica. Tez kiedys mialem ten zachwyt nad 'fajnie' wygladajacymi kolami tzn. grube szprychy i ich mala ilosc ale kazdy z nas byl/jest mlody i glupi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.