Skocz do zawartości

[2500zł] cross czy jednak trekking?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat z zakupem roweru dla siebie (182, 94kg). Jestem zielony w temacie. Rower ma służyć od jeżdżenia raczej po drogach utwardzonych - ścieżki rowerowe, asfalt, ale chcę mieć też możliwość pojeżdżenia po lesie ścieżkami - ale bez szaleństw. Z bezdroży (dołki doliny) - to dojazd nad rzekę. Raczej chcę jeździć turystycznie, trochę zwiedzając okolicę i robiąc zdjęcia. Będę jeżdził na takie wypady - 3 do 5 godzin. Mam duża lustrzankę, czasem będę chciał ją zabrać ze sobą(da się w ogóle - bo opinie są podzielone ze wzgledu na wstrząsy, które moga uszkodzić lustro)? Naczytałem się tego wszystkiego i mam mętlik w głowie co wybrać. Wstępnie wybrałem, czytając także opinie:

 

Cross -ze wzgldu na uniwersalność:

Kross Evado 1.3

Kellys EXQUISITE

Unibike Xenon

Trekkingowy - ze względu na wygodę:

Unibike Expedition

 

Co byście doradzali (może inne wybór bedzie lepszy) - z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznę od tego, że nie warto kupować trekingów. Lepiej Crossy. Różnią się typ tylko, że Cross to czysty rower, a treking to rower+światełka, bagażnik itp. Lepiej dokupywać oddzielnie to co nam pasuje i jest potrzebne.

 

Z tych rowerków co podałeś to najbardziej mi się podoba Unbike. Ma najlepszą ramę, bo Hydroformowaną a osprzętem wcale nie odbiega od reszty twoich propozycji. http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=9&gr=106&id=947 ten może ci się spodoba? Teoretycznie ma gorszą ramę robiną klasycznie nie ciśnieniowo, ale w praktyce to na równi(Merda w końcu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się typ tylko, że Cross to czysty rower, a treking to rower+światełka, bagażnik itp.

 

A geometrią to już się nie różnią?

 

Teoretycznie ma gorszą ramę robiną klasycznie nie ciśnieniowo, ale w praktyce to na równi