teclav Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 Na wstępie chciałbym powitać wszystkich użytkowników forum. Niedawno postanowiłem zmodernizować mój rower. Zamiast przerzutki tył LX z roku prawdopodobnie 98 wstawiłem sobie sram X-5, kasetę mam jeszcze sram 5.0 8b. Przy okazji z wymieniłem manetki na sram X-7 8b. I kierownicę wstawiłem sobie 600 delikatnie giętą boplight ale to nie jest ważne. Mój problem pojawił się kiedy zacząłem zastanawiać się nad korbą. Chciałem wstawić sobie jakiegoś Truvativa w przedziale cenowym 200-300 ale zauważyłem że one wszystkie są już na 9b. I tu pojawia się pytanie. Jak duża jest różnica pomiędzy mechanizmem 8b. i 9b? Czy korba 9b. pracująca na łańcuchu 8b. zostanie zarżnięta dużo szybciej?? Czy są ogólnie przeciwwskazania do stosowania korby 9b. w rowerku z napędem 8b??? Wybaczcie jeśli podobny post już był ale jeszcze nie do końca ogarniam forum. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam, Teclav
BorisDime Napisano 11 Kwietnia 2010 Napisano 11 Kwietnia 2010 korbie raczej nic nie będzie, też mam niby pod 9-rzędowy łańcuch, a najpierw jeździłem na 7-rzędowym, potem na 8-rzędowym i na blatach korby jakichś niepokojących oznak zużycia nie widać
Mod Team Odi Napisano 11 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 11 Kwietnia 2010 Ta rzędowość korb to wyłącznie marketing. Brat jeździ na takim zestawieniu o jakim piszesz od kilku lat bez najmniejszych problemów.
teclav Napisano 11 Kwietnia 2010 Autor Napisano 11 Kwietnia 2010 No to cieszę się. Wydawało mi się po prostu że tak jak kasety pod 9b. mają odrobinę cieńsze koronki tak i przy korbach będzie podobnie. Ale skoro nie to przynajmniej nie muszę szukać jakiegoś OEMu bez gwarancji sprzed 5 lat tylko mogę sobie wstawić coś bieżącego. Tak przy okazji, żeby nie śmiecić jaką korbę polecalibyście w przedziale cenowym 200-300?? Jest jakikolwiek sens kupować coś innego niż Truvativ??
Mod Team bogus Napisano 11 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 11 Kwietnia 2010 Wszystko będzie dobrze współgrało i nie zużyje się szybciej niż powinno. Jeździłem na takim ustawieniu przez kilka tysięcy kilometrów i nic się nie stało.
Mod Team Odi Napisano 12 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 12 Kwietnia 2010 Tak przy okazji, żeby nie śmiecić jaką korbę polecalibyście w przedziale cenowym 200-300?? Jest jakikolwiek sens kupować coś innego niż Truvativ?? Co kto lubi, do mnie jakoś Truvativ nie trafia. Stojąc przed podobnym dylematem wybrałem starszy model Shimano LX 572 mocowany na Octalink.
pawelsystem Napisano 14 Kwietnia 2010 Napisano 14 Kwietnia 2010 no ja też potwierdzę ze rzedowość korb to marketing bo w szosie blaty mam biopace (nie pytać czemu podobaja mi sie i juz kropka) a wszystko inne to tiagra 9s
teclav Napisano 20 Kwietnia 2010 Autor Napisano 20 Kwietnia 2010 Nie chcę zaczynać nowego tematu więc podepnę mały wątek tutaj. Co możecie powiedzieć o korbie FSA Gamma Drive?? http://www.fullspeedahead.com/fly.aspx?taxid=125&layout=product Dodam jeszcze że cena tej korbki jest usytuowana poniżej 300 zł. Proszę o opinię. Pozdrawiam.
Mod Team Puklus Napisano 21 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 21 Kwietnia 2010 Z tego co piszą to ciężka jest - 993g bez suportu. Lepsza Już chyba by była Deore albo model miedzy deore a SLX.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.