finch Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 Witam wszystkich Jeżdżę na Meridzie 5-V, od tego roku chcę jazdę potraktować poważniej, moim celem jest wystartować w lecie w jakimś maratonie. Jestem na etapie modernizowania sprzętu, który wybitny nie jest, zmieniłem już opony na Kendy Karmy i v-ki na Deore. Teraz chciałbym zainwestować w nowe koła. Mam na to 350 zł. Moim pierwszym typem są kółka na Alexach ACE 18, piastach novateca 751/802 i szprychach cn spoke za 315 zł. Byłbym na nie zdecydowany, ale czytałem, że są to wąskie obręcze i jeśli w przyszłości miałbym szersze opony to mógłbym mieć problemy z ich zakładaniem. Za 30 zł więcej mógłbym dać obręcz ace 19 (niestety ciężka) lub Alexrims Crostini (lekkie, ale nie ma o nich wiele informacji). Co o nich sądzicie? Jeśli chodzi o piasty to opinie są podzielone. Szczerze mówiąc wolałbym bardziej przyszłościowe Shimano z mocowaniem na tarcze, ale dużo osób narzeka na łożyska kulkowe. Jak myślicie, pozstać przy Novatecach? Waże 63 kg, ale rosnę i planuje zwiększyć masę, więc nie chcę zbyt wylajtowanych obręczy Pozdrawiam, pogoda beznadziejna, więc można się rozglądać za nowymi częściami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2010 chciałbym zainwestować w nowe koła. Mam na to 350 zł. Moim pierwszym typem są kółka na Alexach ACE 18, piastach novateca 751/802 i szprychach cn spoke za 315 zł. Byłbym na nie zdecydowany, ale czytałem, że są to wąskie obręcze i jeśli w przyszłości miałbym szersze opony to mógłbym mieć problemy z ich zakładaniem. Prawda, ACE18 są wąskie. Jak szerokie opony masz na myśli? ale dużo osób narzeka na łożyska kulkowe. Tak jest teraz modnie: "kulki" są be, "maszyny" są ok Przy czym część osób chyba zapomina, że "maszyny" to także kulki oraz że mają problemy z niektórymi typami obciążeń. Dodatkowo dobre łożyska nie są tanie - w piaście za 100zł takich nie będzie. Przy "kulkach" ważne są dwie rzeczy: często są zbyt mocno skręcone fabrycznie - trzeba to poprawić, wypadałoby od czasu do czasu zaglądać do wnętrza takiej piasty - sprawdzić stan smaru i bieżni. pogoda beznadziejna, więc można się rozglądać za nowymi częściami Jeździ się bez względu na pogodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
finch Napisano 10 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 Mam na myśli założenie w przyszłości opon szerszych niż 2.0 O ile w domu mógłbym z nimi powalczyć, to w terenie, nie chciałbym marnować czasu na jakieś siłowanie się. A czy serwis piasty na kulkach jest spokojnie do zrobienia samemu, czy trzeba zanosić do serwisu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzymo Napisano 10 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2010 A czy serwis piasty na kulkach jest spokojnie do zrobienia samemu, czy trzeba zanosić do serwisu? Jest do zrobienia, wystarczą płaskie klucze, trochę smaru i odrobina wyczucia przy skręcaniu piasty (nie za mocno i nie za słabo). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.