Skocz do zawartości

[koła] do XC do 350 zł


finch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :) Jeżdżę na Meridzie 5-V, od tego roku chcę jazdę potraktować poważniej, moim celem jest wystartować w lecie w jakimś maratonie. Jestem na etapie modernizowania sprzętu, który wybitny nie jest, zmieniłem już opony na Kendy Karmy i v-ki na Deore. Teraz chciałbym zainwestować w nowe koła. Mam na to 350 zł. Moim pierwszym typem są kółka na Alexach ACE 18, piastach novateca 751/802 i szprychach cn spoke za 315 zł. Byłbym na nie zdecydowany, ale czytałem, że są to wąskie obręcze i jeśli w przyszłości miałbym szersze opony to mógłbym mieć problemy z ich zakładaniem. Za 30 zł więcej mógłbym dać obręcz ace 19 (niestety ciężka) lub Alexrims Crostini (lekkie, ale nie ma o nich wiele informacji). Co o nich sądzicie? Jeśli chodzi o piasty to opinie są podzielone. Szczerze mówiąc wolałbym bardziej przyszłościowe Shimano z mocowaniem na tarcze, ale dużo osób narzeka na łożyska kulkowe. Jak myślicie, pozstać przy Novatecach? Waże 63 kg, ale rosnę i planuje zwiększyć masę, więc nie chcę zbyt wylajtowanych obręczy :) Pozdrawiam, pogoda beznadziejna, więc można się rozglądać za nowymi częściami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym zainwestować w nowe koła. Mam na to 350 zł. Moim pierwszym typem są kółka na Alexach ACE 18, piastach novateca 751/802 i szprychach cn spoke za 315 zł. Byłbym na nie zdecydowany, ale czytałem, że są to wąskie obręcze i jeśli w przyszłości miałbym szersze opony to mógłbym mieć problemy z ich zakładaniem.

Prawda, ACE18 są wąskie. Jak szerokie opony masz na myśli?

 

ale dużo osób narzeka na łożyska kulkowe.

Tak jest teraz modnie: "kulki" są be, "maszyny" są ok :yes: Przy czym część osób chyba zapomina, że "maszyny" to także kulki oraz że mają problemy z niektórymi typami obciążeń. Dodatkowo dobre łożyska nie są tanie - w piaście za 100zł takich nie będzie.

Przy "kulkach" ważne są dwie rzeczy: często są zbyt mocno skręcone fabrycznie - trzeba to poprawić, wypadałoby od czasu do czasu zaglądać do wnętrza takiej piasty - sprawdzić stan smaru i bieżni.

 

pogoda beznadziejna, więc można się rozglądać za nowymi częściami :thumbsup:

Jeździ się bez względu na pogodę :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli założenie w przyszłości opon szerszych niż 2.0 :whistling: O ile w domu mógłbym z nimi powalczyć, to w terenie, nie chciałbym marnować czasu na jakieś siłowanie się. A czy serwis piasty na kulkach jest spokojnie do zrobienia samemu, czy trzeba zanosić do serwisu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...