aretzky Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 wczoraj zrobilem drobny upgrade roweru. nowa korba, przednia przerzutka, lancuch HG93 w miejsce sramowskiego... i niby nic nie zmienilem. podciagnalem troche linke tylnej przerzutki, zeby nie wisiala tak jak wisiala (bo szajs sie wyciagnal). i okazuje sie ze szlag trafil indeksacje na trzech najmniejszych zebach kasety. od czwartego kolka w gore (w strone wiekszych zebatek) wszystko dziala jak trzeba, za to na wyzszych przelozeniach zaczynaja sie harce i figle - przeskok z 7 na 8, z 8 na 7, wypinanie sie lancucha i trzaski jak szalone. na oko przerzutka jest dokladnie w linii zebatki, bez obciazenia (przy odwroconym rowerze) wszystko hula jak trzeba. cichutko, bez opoznien, buntow... natomiast pod obciazeniem ten piekny obraz trafia szlag. gdzie moze byc pies pogrzebany? kaseta? zbyt zuzyta dla tego lancucha - ma przelatane kolo 2 tys km lancuch? zbyt poszalalem przy skracaniu i powinienem dodac jedno ogniwo? przerzutka? manetki? widze ze ktorys z elementow postanowil, ze czas na emeryture... ale ktory? moze warto wspomniec, ze problemy juz zaczely sie pojawiac na poprzednim lancchu - przerzutka nie lubila sie z drugim najwyzszym kolkiem w kasecie (czyli "bieg" osmy). poza tym wszystko gralo.
Biera Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 na 90% kaseta po dwóch tysiącach raczej nie ma szans przyjąć nowego łańcucha. a problem z 7 i 8 przełożeniem wynika prawdopodobnie z tego, że najczęściej na nich jezdziles wiec są najbardziej "dojechane" - zwłaszcza, że te zębatki same z siebie, przez mniejszą ilość zębów są wrażliwe na dojechanie. ewentualnie regulacja, ale skoro piszesz, że jest dokładnie, to raczej kaseta. jesli na innych działa dobrze, to rozejrzyj się czy nie dostaniesz gdzies tylko takich dwóch koronek jakie potrzebujesz:)
koziol Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 Ja bym jednak stawiał na kasetę,tym bardziej po takim przebiegu... warto też spojżeć na hak przerzutki Biera mnie uprzedził... I muszę się z Nim zgodzić,w Garrym mam podobnie jak ty,i te 2 zjechane zębatki które mam do wymiany wskakują najgorzej
aretzky Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Napisano 3 Kwietnia 2010 hak przerzutki i przypieta do niego rama sa nowe... no dobra, po raz pierwszy cokolwiek zostalo na nia zalozone w pazdzierniku zeszlego roku . czyli postepujemy w kolejnosci: kaseta, jak nie zadziala jak trzeba to co? przerzutka tez ma swoje lata: podobno miala byc niezniszczalna.
Biera Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 jak kaseta nie zadziała (a zadziała!) to... linki i pancerze do wymiany:) potem hak przerzutki. Sam przerzutnik (to figura stylistyczna, nie błąd!)powinien być w porządku, marne są szanse że to on jest winien. a co do niezniszczalnej przerzutki - jest ona całkiem niezła, więc raczej długo posłuży.
aretzky Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Napisano 3 Kwietnia 2010 linki (XTR) juz leza i czekaja na wymiane, az znajdze biale i sensowne pancerze .
Miecho87 Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 A tego foto kaseta nie wygląda na bardzo zajechaną, choć nie zmienia to faktu, że po tym przebiegu może nie przyjąć nowego łańcucha.
aretzky Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Napisano 3 Kwietnia 2010 a zdjec kasety nie zrobie bo: 1. mam zalozone kapcie 2,25 i zdejmowanie ich w vbrake'ov wymaga spuszczenia powietrza 2. w tej chwili kaseta (mimo oczywistego niedomagania) upierniczona jest blotem z dzisiejszego testu RoRo . i tak miala isc do wymiany - wczesniej czy pozniej, wiec bedzie wczesniej. z ciekawostek - razem z kaseta kupilem i zamontowalem sramowski lancuch (ktorego modelu juz nie pomne. skurczysyn do samego konca dzialal nienajgorzej
koziol Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 Miecho87 ponoć skacze na nowym łancuchu tylko na ostatnich dwóch żębatkach... A te na foto zasłoniete łancuchem ;p Aretzky to akurat nic dziwnego nie jest raczej...uszczerbki na kasecie są spowodowane rozciągnięciem łańcucha przecież,wiec był to poprostu spasowany zestaw
Biera Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 1. mam zalozone kapcie 2,25 i zdejmowanie ich w vbrake'ov wymaga spuszczenia powietrza :) ja mam 3,0 z tyłu i nic nie muszę spuszczać!!! hamulec typu v się po prostu rozpina i wtedy dopiero zdejmuje. tam przy fajce z której wychodzi linka przerzutki
Rulez Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 ja mam 3,0 z tyłu i nic nie muszę spuszczać!!! hamulec typu v się po prostu rozpina i wtedy dopiero zdejmuje. tam przy fajce z której wychodzi linka przerzutki To zależy od konstrukcji ramy, w niektórych ramach nie da się tak rozchylić hamulca (okładziny opierają się o widełki górne)i przy większych rozmiarach trzeba spuszczać powietrze.
aretzky Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Napisano 3 Kwietnia 2010 :) ja mam 3,0 z tyłu i nic nie muszę spuszczać!!! hamulec typu v się po prostu rozpina i wtedy dopiero zdejmuje. tam przy fajce z której wychodzi linka przerzutki o . szkoda ze mi rama nie przyjmie wiecej niz 2,5 ;P. zalozenie 2,10 wymaga przepychania opony na sile przez klocki... ale OT robicie panowie drodzy .
Biera Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 To zależy od konstrukcji ramy, w niektórych ramach nie da się tak rozchylić hamulca (okładziny opierają się o widełki górne)i przy większych rozmiarach trzeba spuszczać powietrze. chyba bym się pociął jakbym miał pompować od nowa przy każdym ściągnięciu:) to już wolałbym przekręcić klocki. no ale NoTT (Nie o Tym Tu;) )
aretzky Napisano 3 Kwietnia 2010 Autor Napisano 3 Kwietnia 2010 kupilem sobie pompke serwisowa (duza) i moge pompowac caly dzien . polecam.
nikodem Napisano 3 Kwietnia 2010 Napisano 3 Kwietnia 2010 sądząc po stanie 3ciego trybu od dołu to kaseta jest trochę wytarta i nowy łańcuch musi się ułożyć chociaż czasem różnica jest za duża.
aretzky Napisano 6 Kwietnia 2010 Autor Napisano 6 Kwietnia 2010 ok, decyzja zapadla - kaseta idzie do wymiany. czy kupno slx 11-28 jest jakims totalnym szalenstwem? (i tak dosc rzadko korzystam z wiekszych kolek...)
Mod Team Puklus Napisano 6 Kwietnia 2010 Mod Team Napisano 6 Kwietnia 2010 Bynajmniej nie jest szaleństwem jeżeli zależy ci na masie i wyglądzie bo trwałość jest chyba taka jak w innych.
aretzky Napisano 7 Kwietnia 2010 Autor Napisano 7 Kwietnia 2010 przerazilo mnie troche stopniowanie najmniejszych kolek: 11-12-13-14 ale z racji ze duzych kol nie uzywam i tak...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.