Skocz do zawartości

[korba] XT 2008 - czy mogę zakładać blaty od LX/SLX?


crossmax

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam taką korbę (XT '08, FC-M770):

 

http://www.centrumrowerowe.pl/003273/Shimano-FC_M770_22_32_44_Korba_XT_2008/Produkt.aspx

 

Muszę wymienić blaty na nowe - najwyższy czas ;) Oryginalne zębatki do tego modelu są kosmicznie drogie. Stąd wpadłem na pomysł założenia blatów od modelu LX lub SLX (a nawet Deore). Czy mogę to zrobić? :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz się ;)

 

22t: stal

 

Polemizowałbym, czy aby na pewno ta stalowo-kompozytowa zębatka będzie znacząco bardziej wytrzymała od porządnego alu.

 

 

Zobacz sobie w katalogach ze tylko sredni blat jest z kompozytu reszta jest alu tak mam w swojej z 2009 roku! :down: :icon_wink:Jak co pisałem^^ o SLX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z jakich stopów wykonane są blaty w mojej obecnej korbie (FC-M770), ale środkowa zębatka (Shimano podaje, że wzmacniana bodajże żywicą jakąśtam) jest w lepszym stanie od największej. Gdy mocno przycisnę, na 44-zębowym blacie łańcuch zaczyna przeskakiwać. Zawsze najbardziej zjechane miałem dwie najmniejsze zębatki :)

 

Decyzję o zakupie ząbków SLX czy LX podejmę pod koniec tygodnia, gdy dowiem się co ma na sklepie mój mechanik. Dzięki za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam LXa. Założyłem w zeszłym sezonie w lipcu nową korbę FC-T661 (czyli LX dla trekingu), i teraz - jeżdżąc tylko po mieście do pracy, w sumie 3000 km, w tym przez całą zimę - środkowa zębatka 36 jest na tyle zużyta że nie przyjęła nowego łańcucha! Nie wiem z czego to jest zrobione.. Bedę wymieniał na blat od SLXa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

knurek to co piszesz jest co najmniej zabawne bo po 3kkm zupełnie normalne jest, że nowy łańcuch się nie przyjmie. Tym bardziej, że z racji warunków były to bardzo ciężkie 3kkm i na tej zębatce jeździłeś najwięcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednio przejeździłem kilkanaście kkm na klasie Alivio, wymieniałem łańcuch i kasety, ale blatów nigdy.

Może to jest normalne dla aluminiowych zębatek, bo LX chyba takie ma - teraz spróbuję stalowych.

Nie zależy mi na wadze - wolę żeby się nie zużywało tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knurek to co piszesz jest co najmniej zabawne bo po 3kkm zupełnie normalne jest, że nowy łańcuch się nie przyjmie. Tym bardziej, że z racji warunków były to bardzo ciężkie 3kkm i na tej zębatce jeździłeś najwięcej.

 

to ja sie kiedys lepiej utopilem dzien przed maratonem bo zmienilem naped i przy kazdej probie ruszenia lancuch kompletnie spadal z blatu

wiec ja to rozwiazałem tak - pilnik w dlon na maratonie juz bylo wszystko ok a nawet jeszcze troche pojezdziłem na tym blacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie w katalogach ze tylko sredni blat jest z kompozytu reszta jest alu tak mam w swojej z 2009 roku! :icon_wink:Jak co pisałem^^ o SLX

Jeśli nie jesteś pewien tego co piszesz to zamilcz :mellow: Dopiero XT miało alu młynek, wszystko co niżej (LX,SLX,Deore etc.) ma młynki stalowe.

 

Dla potwierdzenia: http://shimano-polska.com/publish/content/global_cycle/pl/pl/index/produkty_shimano/mountain/slx/product.-code-FC-M660.-type-.html

"Outer Chainring aluminum

Middle Chainring steel + composite (32T), aluminum (36T)

Inner Chainring steel"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...