Skocz do zawartości

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Kapitan

[kierownica] Jak podniesc?

Rekomendowane odpowiedzi

Kapitan

Kurcze. Nie smiejcie sie. Moze mi ktos podpowiedziec w jaki sposob mozna podniesc kierownice w Unibike`u? :-/ Mam rame 21, siodelko na maksa i niestety troche za nisko kierownice. Po dluzszej jezdzie plecki daja sie we znaki :-(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kretschmer

Musisz zainwestować w podkładki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Miecho87

Ta a co to da, skoro ma przyciętą rurę sterową? W systemie a-head nie da się za wiele zrobić, podstawą to wymiana mostka na taki o większym wzniosie. Były kiedyś takie "przedłużacze" działające podobnie jak mostki klasyczne, a na nie zakładało się mostki a-head.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RAFI1784

albo w mostek z regulowanym kątem, dzięki temu podniesiesz kiere o kilka cm

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
XxUzixX

Co mu dadzą podkładki jeśli ma już uciętą rurę sterową ? Najlepszym wyjściem będzie kupno regulowanego mostka .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kretschmer

No nie wiem, jak ja kupiłem rower to miałem podkładki na górze, kierę na dole i kawałek rury wystający więc się dało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris
Nie smiejcie sie

Tu nie ma sie co smiac, ewentualnie mozna zaplakac.

Kapitan zastanowiles sie chociaz przez chwile jak ty bys odpowiedzial na tak postawione pytanie?

 

Jak terminologia rowerowa jest ci obca to przynajmniej wypadaloby zrobic zdjecie lub podac link zebysmy wiedzieli co i jak masz na tym rowerze.

 

Wiec sprecyzuj zapytanie bo nie bedziemy sie bawic w zgadywanke i snucie potencjalnych rozwiazan.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
exist

Jedynym wyjściem jest kupienie nowego mostka o większym wzniosie np. TAKI

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

I od razu wiadomo o co chodzi...

 

Mostek ktory masz jest dwustronny (Flip-flop 6st), teraz jest ustawiony na 'minus' musisz go obrocic na 'plus' to ci znacznie podniesie kierownice.

 

Jedynym wyjściem jest kupienie nowego mostka o większym wzniosie np. TAKI

czyz ty chlopie sniadania dzisiaj nie jadles???

to moze mu zaproponowac wymiane calego roweru :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CORKY

Po fotkach które zobaczyłem widać, że masz już 3 podkładki. Najlepszym wyjściem byłoby zakupienie wspornika takiego jak tutaj :http://e-rower.pl/wspornik-kierownicy-as363-p-658.html lub ewentualnie mógłbyś odkręcić górną śrubkę i zobaczyć ile rury ci jeszcze zostało. Jeżeli rura jest pod samą pokrywką to ewentualnie możesz dodać jeszcze jedną podkładkę. Dodanie większej ilości wiązałoby się z możliwością uszkodzenia wspornika, rury, bądź zębów.

 

Kolega 1415chris napisał: "Mostek ktory masz jest dwustronny (Flip-flop 6st), teraz jest ustawiony na 'minus' musisz go obrocic na 'plus' to ci znacznie podniesie kierownice."

Tu się muszę z kolegą zgodzić :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

A jeśli po obróceniu mostka będzie mało (choć to zapewne wystarczy),wtedy powinieneś kupić mostek ze wzniosem 10*.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RAFI1784

czyli jednym słowem wszystko sprowadziło się do mojej pierwszej wypowiedzi... :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

To ewentualnie wtedy mozna doradzac zmiane mostka, zmiana 6st to wbrew pozorom bardzo duza roznica.

 

Przeloz mostek pojezdzij i bedziesz wiedzial czy to ci wystarcza czy faktycznie potrzebujesz wiekszy wznios.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

"czyli jednym słowem wszystko sprowadziło się do mojej pierwszej wypowiedzi"

To nie jest mostek z regulowanym kątem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
1415chris

Ze nieregulowany to chyba oczywiste. Jeszcze raz, to jest Flip-flop +/- 6st. Teraz jest ustawiony na minus. Przestawiajac go na plus kiera podniesie sie o pare centymetrow.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kapitan

Dziekuje wszystkim za pomoc. Sprobuje, jak nie to kupie nowy mostek - nie kosztuje majatek, wiec co mi tam. Tak juz duzo wtapilem w tym roku w rower heh...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

Tak, to jest kwestia 10 minut pracy, więc czekamy z niecierpliwością na wyniki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kapitan

Poprawa jest znaczna, ale 100% pewnosci, czy to mi wystarczy zyskam po przejechaniu kilkunastu km :-) Poniewaz przed chwila rozebralem naped, juz dzisiaj nigdzie nie pojade :-P

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Rulez

A jutro będzie padać ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kapitan

U mnie bedzie swiecic slonce :-) Na pewno!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Swisstack

Ja kupiłem używaną kierę z mostkiem (Truvativ XC-Riserbar, Ritchey Comp 110mm 6°/84°) I defaultowo kierownica była założona tak że mostek miał ujemny kąt. Po odwróceniu (w praktyce zmiana kąta o 12°) różnica jest kolosalna, sam byłem pod wrażeniem (to pierwszy system ahead w moim domu:)). Więc nie sądzę żeby konieczne było kupowanie mostków o kącie 45° (chyba że do szosy i odwrócić go na -45° :)), albo dokładanie podkładek.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
CORKY

Więc nie sądzę żeby konieczne było kupowanie mostków o kącie 45° (chyba że do szosy i odwrócić go na -45° :down:)

 

Przy -45° to byś zębami opony szlifował na szosówce :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Swisstack

A to nie o to przypadkiem chodzi?:PP Dziś właśnie po raz pierwszy od zeszłego roku przygazowałem solidnie na moim MTBku (teraz już innym niż przedtem) i właśnie stwierdziłem że szlifowanie opon zębami musi być za######iste, jak będę miał z czego to buduję szosę:thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
matbla91

Panowie, mam podobny problem. Gdzie to się reguluje, bo nie mogę znaleźć? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.