Cycu85 Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Witam! Zaczyna mnie nieco denerwowac owy damper. Siedzi w ramie Specialized enduro 2004 i jest okrutnie miekki. "SAG" w jego przypadku to jakies 50% przy prawie 200PSI. To chyba nie jest normalne? Poza tym ma uszkodzony ProPedal i w serwisie zostalem poinformowany, ze nawalila uszczelka/tulejka i jej wymiana to koszt 400zl (sic!).. Co mozecie mi poradzic w tej kwestii, dawno (ok 3 lata) nie sledzilem sprzetowych newsow, wiec jestem nieco do tylu. Pozdrawiam
Mod Team sznib Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Napisano 18 Marca 2010 Serwisy zdzierają na damperach okrutnie. Polecam zadzwonić: http://www.variobike.enic.pl/ podobno robią i dobrze i sporo taniej niż autoryzowane serwisy, ale też trzeba czekać.
Cycu85 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 Krakow troche ode mnie daleko :/ (Wroclaw). Widzialem gdzies bardzo dobra instrukcje przegladu dhx'ow, jednak byly to wersje coil, a ja posiadam air. Sa szanse zebym sam przynajmniej zdiagnozowal problem?
Mod Team sznib Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Napisano 18 Marca 2010 O ile serwis sprężynowego Foxa trudny nie jest, o tyle w Twoim przypadku może być problem, z tego powodu że jeśli rzeczywiście jest uszczelka do wymiany i jest jakaś nietypowa to lipa. Z tego co czytałem do Variobike można wysłać pocztą damper, zrobią i odeślą.
Cycu85 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 Czy normalne jest ze po spuszczeniu powietrza amortyzator sie zasysa do konca i ciezko jest go rozciagnac? Mam wrazenie jakby czesc powietrza pompowanego ucieklo gdzies "na druga strone" i stad taka miekkosc jego, a po spuszczeniu powietrza jest zasysany..
Mod Team sznib Napisano 18 Marca 2010 Mod Team Napisano 18 Marca 2010 Czy normalne jest ze po spuszczeniu powietrza amortyzator sie zasysa do konca i ciezko jest go rozciagnac? Dzieje się tak niezależnie od ustawienia tłumienia?
Cycu85 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 http://img411.imageshack.us/img411/3052/dsc00299v.jpg http://img717.imageshack.us/img717/9841/dsc00301rg.jpg Zdjecia telefonem, ale widac ze na 75PSI ledwo wyszedl z pozycji dobitej. Na pierwszym zdjeciu damper ze spuszczonym powietrzem. Sytuacja taka sama niezaleznie od pokretel..
Kubus18 Napisano 18 Marca 2010 Napisano 18 Marca 2010 Przy 75 psi to już dawno powinien być rozciągnięty w 100%, wg. mnie winna jest nieszczelna komora Pro Pedal, do której powinno się wtłaczać około 140 psi powietrza i dopiero wtedy pompować komorę główną.
Cycu85 Napisano 18 Marca 2010 Autor Napisano 18 Marca 2010 jestes pewny ze mowisz o DXH 4.0? . Tu jest tylko jeden zawor powietrzny, wiec nie ma jak napompowac ProPedal.
n3mo Napisano 21 Marca 2010 Napisano 21 Marca 2010 To co opisujesz to po prostu uszkodzone uszczelki, m.in. oddzielająca komorę pozytywną i negatywną (powietrze z pozytywnej powędrowało do negatywnej i dlatego jest wbity). Normalnie już przy 5 psi wędruje do pozycji roboczej - komora negatywna jest pompowana automagicznie przy pompowaniu dampera. Niestety Fox-y tak już mają że lubią to robić, jedyna opcja to serwis który tradycyjnie dla Foxów jest horrendalnie drogi.
Cycu85 Napisano 30 Marca 2010 Autor Napisano 30 Marca 2010 Bylem z damperem w serwisie na Pieknej we Wroclawiu (polecam!). Skonczylo sie na nowym zestawie uszczelek. Teraz pieknie dziala, tlumienie rowniez, ale dalej pozostal problem propedal'a, ktory byl w zasadzie odkad kupilem ta ramke (uzywana). Po prostu nie dziala . Na wczesniejszym przegladzie dowiedzialem sie ze jest problem z jakas tulejka w zbiorniczku wyrownawczym, a jako ze tam siedzi azot, to nikt poza cult-bikes sie za to nie zabierze. Rozmawiajac z serwisman'em na Pieknej gdybalismy, ze moznaby zamontowac wentyl jak w DHX5 i zamiast azotu napompowac powietrzem. Co sadzicie o takim rozwiazaniu? Da sie? http://autobus.cyclingnews.com/photos/2007/tech/features/sea_otter_407/Fox_Racing_Shox_DHX_Air_cutaway.jpg przekroj innego modelu (z wentylem na zbiorniczku) http://www.singletrackworld.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2009/04/dhx_rc4_cutaway2-600x396.jpg przekroj sprezynowca, tez wentyl na zbiorniczku. Mojej wersji w necie znalezc nie moge, az tak malo ich bylo? Ciekawi mnie czy moglbym kupic sama "nakretke" na zbiorniczek z wentylem od innej wersji foxa (nie mam zupelnie pojecia czy zbiorniczki wyrownawcze u foxa sa standardowo zakanczane gwintem i inne koncowki moglyby pasowac). http://www.pinkbike.com/photo/3898046/ wersja moja http://www.pinkbike.com/photo/3104713/ wersja nowsza... Jak na moje oko to jest dokladnie to samo tylko odpuscili sobie azot i mozna pompowac. Pytanie czy mozna kupic ta czesc z wentylem? Moze przerobic samemu swoja dorzucajac wentyl? Dodam tylko ze zabawa mysle warta swieczki, bo serwis z pompowaniem azotem jest poza moim aktualnym zasiegiem finansowym.
n3mo Napisano 31 Marca 2010 Napisano 31 Marca 2010 Najprostszą metodą jest po prostu rozłożenie go i sprawdzenie czy w środku jest taki sam, nigdy nie słyszałem o takiej próbie. Co do powietrza zamiast azotu - o ile wiem nie ma z tym problemu, tzn. nie powoduje to zauważalnej róznicy w działaniu.
Cycu85 Napisano 19 Sierpnia 2010 Autor Napisano 19 Sierpnia 2010 Małe odświeżenie tematu. Czy jest tu ktoś kto mógłby nakreślić zasadę działania dhx air? Chciałbym się zabrać porządnie za swojego, ale nie wiem co mogę za czego nie, żeby nie zrobić mu kuku. Nie wiem jak mechanicznie działa propedal, którędy co przepływa i co tam się dzieje, że to pracuje . Jak to zrozumiem, to nie będę obawiał się serwisu we własnym zakresie. Z góry dzięki!
Artursx1 Napisano 19 Sierpnia 2010 Napisano 19 Sierpnia 2010 http://lsfr.pl/articles.php?article_id=2 czytaj . Serwis to 20 min roboty , łatwizna . Jak chcesz mieć twardszy damper , skręć Bottom Out . Mojego DHX 5 rozebrałem sam , zrobiłem kompletny serwis , łatwizna .
Cycu85 Napisano 20 Sierpnia 2010 Autor Napisano 20 Sierpnia 2010 ok, całkiem ciekawie pokazane tylko, że.. ja mam AIR. tu jest problem, bo nie chciałbym odkręcić czegoś co jest pod ciśnieniem
darex Napisano 20 Sierpnia 2010 Napisano 20 Sierpnia 2010 Zastanawiałeś się jak odkręcisz zbiornik kompensacyjny żeby się dostać do ProPedala? Masz pomysł na odpowietrzenie go po zalaniu?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.