Skocz do zawartości

[damper] Fox DHX4.0


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Zaczyna mnie nieco denerwowac owy damper. Siedzi w ramie Specialized enduro 2004 i jest okrutnie miekki. "SAG" w jego przypadku to jakies 50% przy prawie 200PSI. To chyba nie jest normalne? Poza tym ma uszkodzony ProPedal i w serwisie zostalem poinformowany, ze nawalila uszczelka/tulejka i jej wymiana to koszt 400zl (sic!).. Co mozecie mi poradzic w tej kwestii, dawno (ok 3 lata) nie sledzilem sprzetowych newsow, wiec jestem nieco do tylu. Pozdrawiam :icon_wink:

Napisano

Krakow troche ode mnie daleko :/ (Wroclaw). Widzialem gdzies bardzo dobra instrukcje przegladu dhx'ow, jednak byly to wersje coil, a ja posiadam air. Sa szanse zebym sam przynajmniej zdiagnozowal problem?

  • Mod Team
Napisano

O ile serwis sprężynowego Foxa trudny nie jest, o tyle w Twoim przypadku może być problem, z tego powodu że jeśli rzeczywiście jest uszczelka do wymiany i jest jakaś nietypowa to lipa.

Z tego co czytałem do Variobike można wysłać pocztą damper, zrobią i odeślą.

Napisano

Czy normalne jest ze po spuszczeniu powietrza amortyzator sie zasysa do konca i ciezko jest go rozciagnac? Mam wrazenie jakby czesc powietrza pompowanego ucieklo gdzies "na druga strone" i stad taka miekkosc jego, a po spuszczeniu powietrza jest zasysany..

  • Mod Team
Napisano

Czy normalne jest ze po spuszczeniu powietrza amortyzator sie zasysa do konca i ciezko jest go rozciagnac?

 

Dzieje się tak niezależnie od ustawienia tłumienia?

Napisano

Przy 75 psi to już dawno powinien być rozciągnięty w 100%, wg. mnie winna jest nieszczelna komora Pro Pedal, do której powinno się wtłaczać około 140 psi powietrza i dopiero wtedy pompować komorę główną.

Napisano

jestes pewny ze mowisz o DXH 4.0? :). Tu jest tylko jeden zawor powietrzny, wiec nie ma jak napompowac ProPedal.

Napisano

To co opisujesz to po prostu uszkodzone uszczelki, m.in. oddzielająca komorę pozytywną i negatywną (powietrze z pozytywnej powędrowało do negatywnej i dlatego jest wbity). Normalnie już przy 5 psi wędruje do pozycji roboczej - komora negatywna jest pompowana automagicznie przy pompowaniu dampera. Niestety Fox-y tak już mają że lubią to robić, jedyna opcja to serwis który tradycyjnie dla Foxów jest horrendalnie drogi.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Bylem z damperem w serwisie na Pieknej we Wroclawiu (polecam!). Skonczylo sie na nowym zestawie uszczelek. Teraz pieknie dziala, tlumienie rowniez, ale dalej pozostal problem propedal'a, ktory byl w zasadzie odkad kupilem ta ramke (uzywana). Po prostu nie dziala ;). Na wczesniejszym przegladzie dowiedzialem sie ze jest problem z jakas tulejka w zbiorniczku wyrownawczym, a jako ze tam siedzi azot, to nikt poza cult-bikes sie za to nie zabierze. Rozmawiajac z serwisman'em na Pieknej gdybalismy, ze moznaby zamontowac wentyl jak w DHX5 i zamiast azotu napompowac powietrzem. Co sadzicie o takim rozwiazaniu? Da sie?

 

http://autobus.cyclingnews.com/photos/2007/tech/features/sea_otter_407/Fox_Racing_Shox_DHX_Air_cutaway.jpg

 

przekroj innego modelu (z wentylem na zbiorniczku)

 

http://www.singletrackworld.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2009/04/dhx_rc4_cutaway2-600x396.jpg

 

przekroj sprezynowca, tez wentyl na zbiorniczku.

 

Mojej wersji w necie znalezc nie moge, az tak malo ich bylo?

 

Ciekawi mnie czy moglbym kupic sama "nakretke" na zbiorniczek z wentylem od innej wersji foxa (nie mam zupelnie pojecia czy zbiorniczki wyrownawcze u foxa sa standardowo zakanczane gwintem i inne koncowki moglyby pasowac).

 

http://www.pinkbike.com/photo/3898046/

 

wersja moja

 

http://www.pinkbike.com/photo/3104713/

 

wersja nowsza...

 

Jak na moje oko to jest dokladnie to samo tylko odpuscili sobie azot i mozna pompowac. Pytanie czy mozna kupic ta czesc z wentylem? Moze przerobic samemu swoja dorzucajac wentyl?

 

Dodam tylko ze zabawa mysle warta swieczki, bo serwis z pompowaniem azotem jest poza moim aktualnym zasiegiem finansowym.

Napisano

Najprostszą metodą jest po prostu rozłożenie go i sprawdzenie czy w środku jest taki sam, nigdy nie słyszałem o takiej próbie.

Co do powietrza zamiast azotu - o ile wiem nie ma z tym problemu, tzn. nie powoduje to zauważalnej róznicy w działaniu.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Małe odświeżenie tematu.

 

Czy jest tu ktoś kto mógłby nakreślić zasadę działania dhx air?

 

Fox_Racing_Shox_DHX_Air_cutaway.jpg

 

Chciałbym się zabrać porządnie za swojego, ale nie wiem co mogę za czego nie, żeby nie zrobić mu kuku. Nie wiem jak mechanicznie działa propedal, którędy co przepływa i co tam się dzieje, że to pracuje :D. Jak to zrozumiem, to nie będę obawiał się serwisu we własnym zakresie. Z góry dzięki!

Napisano

ok, całkiem ciekawie pokazane tylko, że.. ja mam AIR. tu jest problem, bo nie chciałbym odkręcić czegoś co jest pod ciśnieniem :icon_mrgreen:

Napisano

Zastanawiałeś się jak odkręcisz zbiornik kompensacyjny żeby się dostać do ProPedala? Masz pomysł na odpowietrzenie go po zalaniu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...