Skocz do zawartości

[Amortyzator] 1 cal ale pod stery a-head


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Cześć

przeszukałem cały ten dział i nie znalazłem nic na ten temat więc zakładam z czystym sumieniem temat.

Przez 3 lata użytkowania mojego roweru byłem święcie przekonany że jeżdżę na sterach 1 1/8(widelec Cr-Mo). Kilka dni temu gdy szukałem dla siebie widelca carbonowego przekonałem się że jest inaczej. Gdy chciałem zmierzyć długość rury sterowej okazało się że rura ma rozmiar 1 cal, ma wbitą gwiazdkę (brak gwintu)oraz pod mostkiem jest podkładka ale nie z puszki po piwie, lecz stalowa z tłoczeniami logo Tange. Carbonu takiego nie znajdę więc pomyślałem że pójdę dalej i dam mu amortyzator. Rowerek przywiózł mi znajomy z Japonii - rama Tange, pancerny osprzęt LX i STX SE więc rzadko w nim grzebię. Na dodatek lubię go więc zmiana ramy nie wchodzi w grę. Teraz do sedna - na allegro można czasem znaleźć jeszcze różne bomberki czy rs- o przyzwoitych parametrach, najczęściej jednak są to widelce z rurą gwintowaną. Wiem, że rozwiązaniem jest wstawienie standardowego mostka na gwint ale gdybym chciał pozostać przy starym mostku i sterach a-head to jakie mam szanse na powodzenie? Dodam, że zmiana geometrii(co niesie za sobą amorek) w tym rowerze dobrze mu zrobi - obecnie za bardzo leżę na nim. Owszem jest szybki ale po dłuższym wypadzie - 5-6 godzin w siodle - boli mnie kark i część lędźwiowa kręgosłupa. Co z gwiazdką i wbiciem jej - istnieją gwiazdki o mniejszej średnicy?

Dzięki wielkie z góry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Znalezienie obecnie amora dobre klasy 1" graniczy z cudem. Na 1" są dostępne min. Jakieś zoomy, brawo coś tam ... Są też takie wynalazki jak SR XCM V2 zarówno a-head jak i z gwintem, czy spinner grind w takiej samej konfiguracji i jakieś stare RST 289 czy jakoś tak. Sa to amory z tzw. lowend'u wiec ich jakość pozostawia sporo do życzenia ale to chyba jedyna oferta na rynku.

 

Rama jest stalowa, wiec skoro ją lubisz tak bardzo (wiem sentyment to sentyment) da sie to przerobić na 1 i 1/8" ale to wymaga ingerencji w rame. Mój znajomy tak zrobił i sobie chwali. Jak chcesz sie czegoś dowiedzieć pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

Chcąc pójść za radą Puklusa(dzięki stary za cierpliwe odpowiadanie :-) ) popytałem speców od spawania i w najbliższej okolicy nikt nie chciał się tematu podjąć więc zostaje pomysł z amortyzatorem. Cudów nie znalazłem ale z sensownych to RST Gila TNL z blokadą(piszą że nawet olej tam jest). I teraz dwie opcje: albo wbijam gwiazdkę (znalazłem serwis który by mi to zrobił) i nakładam mój obecny mostek z podkładką

albo kupuję nowy wspornik kierownicy na 1 cal z gwintem. Wydaje się proste ale w przypadku pierwszej opcji nie wiem czy ten gwint pod podkładką nie będzie przeszkadzał i powodował wycierania się tej podkładeczki pod mostkiem, a w przypadku drugiej opcji - nie mam jakoś zaufania do mostków na gwint a najlepszy jaki znalazłem kosztuje ok 100 zł i mimo że jest najdroższy(wiem że nie zawsze oznacza to najlepszy) to nadal jak na niego patrzę - zaufanie ani drgnie :-). Jestem dość dużym i ciężkim zawodnikiem (191 i ok 95 kg).

Pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ja zakupiłem widelec carbon na 1" ale było to ok. 4 lata temu - widelec 4za Zornyc od Ridley'a, sprowadzony dla mnie od dystrybutora przez lokalny

sklep rowerowy. Jest to widelec przełajowy więc do kół 28 cali. W ofercie Ridleya/4za był jeszcze widelec mtb - Lynx, dostepny wtedy też w opcji 1". W tej chwili pewnie już dostepny nie jest... A w kwestii amortyzatora - najlepiej kup z na tyle długą rurą sterową, aby móc zastosować mostek ahead - sporo mostków, szczególnie o przeznaczeniu szosowym sprzedawanych jest razem z redukcją na 1" - np Accent Road Race.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chcąc pójść za radą Puklusa(dzięki stary za cierpliwe odpowiadanie :-) ) popytałem speców od spawania i w najbliższej okolicy nikt nie chciał się tematu podjąć więc zostaje pomysł z amortyzatorem. Cudów nie znalazłem ale z sensownych to RST Gila TNL z blokadą(piszą że nawet olej tam jest). I teraz dwie opcje: albo wbijam gwiazdkę (znalazłem serwis który by mi to zrobił) i nakładam mój obecny mostek z podkładką

albo kupuję nowy wspornik kierownicy na 1 cal z gwintem. Wydaje się proste ale w przypadku pierwszej opcji nie wiem czy ten gwint pod podkładką nie będzie przeszkadzał i powodował wycierania się tej podkładeczki pod mostkiem, a w przypadku drugiej opcji - nie mam jakoś zaufania do mostków na gwint a najlepszy jaki znalazłem kosztuje ok 100 zł i mimo że jest najdroższy(wiem że nie zawsze oznacza to najlepszy) to nadal jak na niego patrzę - zaufanie ani drgnie :-). Jestem dość dużym i ciężkim zawodnikiem (191 i ok 95 kg).

Pomożecie?

Chcesz przez to powiedzieć ze znalazłeś gile TNL na 1" ?? No całkiem nie wykluczone ( tak jest tam olej). Zakładanie ahead mostka na rurę przeznaczoną pod stery gwintowane ma kilka wad:

po pierwsze ciężko bezie w ogóle tam mostek założyć (wiem bo sam tak próbowałem kiedyś)

po drugie taka rura zazwyczaj jest zbyt krótka by taką operacje przeprowadzić

w końcowej fazie możesz sobie zamontować amor na gwincie tak jak należy i kupić taką przejściówkę która zamiast tradycyjnego mostka wkłada sie w rure sterową a na tą przejściówkę zakłada sie mostek ahead jak ktoś chce. wada jest taka ze to ciągle połączenie na gwincie i dodatkowa waga adaptera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...