Skocz do zawartości

[rower] fisher advance czy avalanche 3.0?


air84

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, chciałbym zadebiutować wątkiem jakich wiele - z cyklu co kupić. Rowery to roczniki 2009. cena do 1.500zł.

 

potrzebuje roweru na codzienne dojazdy miejskie po nierównościach i wypady weekendowe, wakacyjne po szutrowych drogach i leśnych ścieżkach.

Nie uprawiam jazdy wyczynowej ani typowo terenowej.

 

Jednak chciałbym, aby rower miał dobrą ramę. Miałem nieprzyjemność jeździć takim, w którym była miękka i wiem, że to podstawa. Z racji, że jazda ma być rekreacyjna, chciałbym, aby rama dobrze przenosiła siłę napędową, tak abym nie musiał się męczyć. Chciałbym też domontować do roweru rogi - na dłuższe wypady.

 

Długo się zastanawiałem i doszedłem do wniosku, że GT AV i Fisher Advance spełnią moje wymagania w kwestii ramy. Osprzęt się z czasem poprawi, gdy dojrzeje, aby wiedzieć, co mi nie odpowiada w obecnym.

 

 

Problem jest jednak inny - mam 175cm wzrostu i nie przepadam za jeżdżeniem w wybitnie sportowej pozycji. W trasach za miastem lubię zadzierać głowę i szukać pleneru na zdjęcia. Ale z drugiej strony, nie chce rezygnować z pozycji jak w MTB i ze sztywności ramy MTB. Kierownice ostatecznie mogę sobie podnieść w razie czego. Ale słyszałem, że Fisher robiony jest dla ludzi z długim tułowiem i rękami - prawda to? bo jestem przeciwieństem tego typu człowieka.

 

 

Gary Fisher Advance -1300zł

Rama-Gold Series 6061 T6 Aluminium, w pełni hydroformowana | Geometria Genesis2

Amortyzator-SR Suntour SF9-XCT-V2, z reg. napr. wst., blokada, 100mm | Genesis2

Koła-pia. p. Formula FM31 / t. Shimano RM30; obr. Matrix 550

Opony-Bontrager Connection Trail, 26x2.0"

Manetki-Shimano Acera, 8 biegów

Prz. przednia-Shimano Altus

Prz. tylna-Shimano Alivio

Mech. Korbowy-Suntour XCC-T102 42 / 34 / 24

Kaseta-Sram PG830 11-32T, 8 biegów

Pedały-Platformowe (plastik)

Siodło-Bontrager Approved

Wsp. siodełka-Bontrager SSR, 27.2mm

Wsp. kierownicy-Bontrager Approved, 25 st.

Kierownica-Bontrager Approved, gięta, 620mm

Stery-Cane Creek VP-A76C

Hamulce-Tektro V z dźw. Shimano Acera

 

 

 

GT Avalanche 3.0 - 1300zł

Rama Aluminium 6061, Hydroformowalna dolna rura, Triple Triangle

Kierownica Aluminiowa gieta.

Przerzutka Tył Shimano Alivio

Siodełko WTB Speed V

Przerzutka Przód Shimano M-330

Kolekcja Rowerów 2009

Dzwignia Hamulca Brak Danych

Łańcuch 8 speed index

Opony Przód / Tył Kenda Nevegal, 26 x 2.1

Pedały Platformowe ze stalowa klatka

Widelec SR Suntour XCM

Płeć Męski

Piasty Alloy

Obręcze Alex ASD-1 z podwojnymi sciankami

Manetki Shimano 8 biegowe Rapidfire Plus

Kaseta Shimano 8 biegowa

Hamulce Przód / Tył Tektro V-brake

Amortyzator Przedni SR Suntour XCM, skok 100mm

Amortyzator Tylni Brak

Korba SR Suntour XC T-302, 42,32,22

Wspornik Siodełka Alloy

 

 

 

Ostatecznie mógłbym wydać na to trochę więcej, ale z tego co widzę i czytam, rama jest ta sama, a osprzęt w teren nie jest mi za bardzo potrzebny

 

Gary Fisher - Wahoo 2008 -1500zł

Rama Gold Series 6061T6 cieniowne aluminum | Genesis Geometry

Widelec (sztywny)

Amortyzator Rockshox Dart 1, 100mm

Tylny Amortyzator

Koła pia. p. Alloy, t. Shimano RM30;obr. Btr Camino rims

Opony Bontrager Jones XR, 26x2.2/2.25"

Manetki Shimano EF50, 8 biegów

Prz. przednia Shimano Altus

Prz. tylna Shimano Deore

Mech. Korbowy Shimano M341 42/32/22

Kaseta SRAM PG830 11-32, 8 biegów

Pedały Alloy

Siodło Bontrager Select Basic

Wsp. siodełka Bontrager Sport 27.2mm

Wsp. kierownicy Bontrager Sport, 25 st.

Kierownica Bontrager Crowbar Sport, gięta

Stery Cane Creek VP-A76C

Hamulce Tektro V z dźw. Shimano EF50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zależy na wygodnej pozycji, dość mocnej ramie i dobrym rowerze na dłuższe dystanse po ubitych drogach, to wybierz coś z modelów cross, np.

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/crs.fs/5741/39378/

 

http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_product&product_id=21348&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=243&subcat_id=250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ci zależy na wygodnej pozycji, dość mocnej ramie i dobrym rowerze na dłuższe dystanse po ubitych drogach, to wybierz coś z modelów cross, np.

 

http://www.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/crs.fs/5741/39378/

 

http://www.kellys-bicycles.com/index.php?id=pl_product&product_id=21348&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=243&subcat_id=250

 

to zły wybór, ubiegły rok jeździłem trochę po suwalszczyźnie trekiem kolegi i opona szosowo-terenowa potrafiła grzęznąć a gdzie dopiero cross.

 

kellys odpada. ta firma nie raczy na stronie nawet podać szczegółów na temat stosowanej ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kellys odpada. ta firma nie raczy na stronie nawet podać szczegółów na temat stosowanej ramy.

Raczy podać - raz: rama Aluminum alloy triple butted i dwa: sekcja GEOMETRIA pod fotką.

 

Drugi Gary, ten z 2008 roku ma najlepszy osprzęt z podanych i opony, które świetnie spisują się na piaskach, za to GT ma opony, które świetnie nadają się do wymiany.

Rewelacyjność ramy GT jest sprawą mocno dyskusyjną, na pewno jest ciężka i dość sztywna (ale nie dałbym sobie uciąć ręki za to, że jakoś wyraźniej sztywna od garego :icon_mrgreen:). Ramy GF mają specyficzną geometrię i przed zakupem radziłbym się bryknąć chociaż po sklepie. A jeśli chcesz z czasem wymieniać, to GF numer jeden, ale też z opcją przymiarki przed zakupem. A jeśli już tak bardzo chcesz zadzierać głowę, to jednak GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do garego to jestem posiadaczem modelu torpon, jestem zadowolony lecz właśnie przesiadam się na lepszy sprzęt.

Mój brat ma dokładnie ten rower który chcesz kupić. Jesteśmy zadowolonymi użytkownikami. Teraz szczegóły:

- koła łatwo się centrują

- opony całkiem fajne

- polecam wymianę mostka(duży kąt, lecz jeśli jeździsz turystycznie to będzie dobry) i pedałów (łatwo pękają pedały)

- napęd jest dobry

- amortyzator "działa" nie ma czego wymagać, regulacja nie zmienia charakterystyki działania.

- hamulce dobrze się sprawują

 

Na moim Tarponie trochę się poscigałem ale główka ramy jest strasznie wysoka przez co ciężko się podjeżdża, lecz w advance nie ma takiego problemu.

Rowery przeszły niezłe katowania ale nadal się trzymają, wiec myślę że ogólne wykonanie jest bardzo dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że u mnie w mieście nie ma dilera ani Fishera, ani GT.

 

zauważcie, że Kellys nie podaje szczegółów z jakiego materiału robi ramy, w przeciwieństwie do dwóch powyższych.

 

 

 

no i głosy się podzieliły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...