Skocz do zawartości

[tarcze] wymiana na mniejsze


gruber69

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Posiadam w rowerze hamulce Tektro Auriga Comp. Problem z nimi polega na tym, że przy skręcaniu przednia tarcza dzwoni od obcierania o klocki. Po wymianie tarczy na mniejszą 180mm problem nadal występuje (fabrycznie była 203mm). Amortyzator to Manitou Minute 1:00. Samych hamulców nie chciałbym zmieniać. Czy wymiana klocków i tarcz na inne (mniejsze, pływające??) pozwoli pozbyć się uciążliwego dzwonienia? Sprzedawca w jednym ze sklepów doradzał pływające Hope, jednak obawiam się czy nity łączące pająka z powierzchnią roboczą nie będą zachaczać o goleń, gdyż jest tam stosunkowo mało miejsca już w przypadku zwykłych tarcz

 

Tylną tarczę też pragnę zmienić na coś mniejszego. I tu kolejne pytanie: Czy 140mm do jeżdżenia po lasach i raczej niewielkich górkach okaże się wystarczająca?

Ważę ok 75kg

 

Proszę o jakieś propozycje tarcz. Na tył zastanawiałem się nad Ashimą.

 

Pozdrawiam

Napisano

Mniejsze tarcze to mniejsze dzwonienie, ale siła hamowania i szybkość odprowadzania ciepła maleje. Do twojej wagi 160 na przód i 140 na tył starczy i nie kupuj tych drogich Hope na pajaku ale zainteresuj się Avid G2CS (sprawdź czy klocki i adapter będą pasować [adapter zawsze można podpiłować lub dołożyć podkładki]).

Napisano

Adapter na tył będę musiał dokupić. Przód powinien chodzić bez adaptera. A czy marka i typ tarcz też mają jakiś wpływ na dzwonienie? Klocki chciałbym wsadzić jakieś metaliczne lub półmetaliczne. Myślę, że powinny z tą tarczą współpracować

Napisano

Te ultralekkie będą miały większą tendencję wpadania w rezonans i będą dzwonić, ale musisz pamiętać też, że bieżnik opony ma tu duże znaczenie, im agresywniejszy, tym dzwonienie będzie intensywniejsze, nawet na małych tarczach.

Napisano

To dzwonienie występuje praktycznie tylko przy skręcaniu i mocnym pedałowaniu. Nie nasila się na asfalcie. W rowerze oryginalnie był RST Launch T7. Minute ograniczył to zjawisko.

Te tarcze Avida także do tanich nie należą. Czy nie warto dołożyć do pływającej Hope chociaż na przód? Chcę znaleźć możliwie najlepsze rozwiązanie i najlepiej zupełnie wyeliminować dokuczliwe dźwięki.

Napisano

Obecnie można dostać tarcze Avida G2CS w dość okazyjnej cenie, z tym, że używane. Czym się kierować przy kupnie tarcz używanych i czy w ogóle opłaca się używki kupować. I w dalszym ciągu pozostała bez odpowiedzi kwestia czy Hope Floating są coś warte i czy pozwolą rozwiązać mój problem...

Napisano

Powiem ci tak, ostatnio patrzyłem jak pracuje moja 180 na przodzie i mam te same objawy, przy skrętach lekko dzwoni, mnie to absolutnie nie przeszkadza, ale jak chcesz zlikwidować problem to kup sztywniejszy amorek lub zignoruj to.

Napisano

Dzięki .PaVLo. za wybicie z głowy użytkowania tarcz Hope Floating

 

Tak naprawdę nie jest to tarcza pływająca w takim sensie jak to rozumiałem. Powierzchnia robocza nie przemieszcza się względem pająka wzdłuż osi koła więc NIE jest to stricte pływająca tarcza, podchodzi raczej pod patent tarczy dwuczęściowej.

 

Zakup nowego amortyzatora nie wchodzi w grę ze względów finansowych.

Czy w przypadku gdybym odczuwał brak mocy w hamulcach Avidy G2CS będą współpracować z klockami metalicznymi?

 

Czy ewentualnie decydować się na jakieś Hope Saw lub Shimano XT (bodajże RT76)? Wszystkie montowane na 6 śrub.

A może zainteresować się G3?

Napisano

to dzwonienie jest spowodowane brakiem sztywności amora, jesli w gre nie wchodzi wymiana to spróboj mocniej zaciskac koło w widelcu.

Napisano

Specjalnie wymieniłem zacisk na oś skręcaną i była poprawa. Teraz chcę spróbować mniejszą tarczę bo może się okazać, że jednak dzwonienie ustąpi. A sama tarcza to raczej mały koszt

Napisano

Plywajace tarcze ci nie pomoga w dzwonieniu, bo ich zalety dopiero podczas zacisnieca klockow mozna odczuc. Tez mialem taki denerwujace dzwonienie, ustalo po zalozeniu sztywnego amora. Dodam ze tarcze, kola i heble zostaly te same

Napisano

Większa tarcza to zawsze większe prawdopodobieństwo dzwonienia tarczy. Zniwelować to można kupując:

- sztywniejszy amortyzator

- amortyzator na sztywną oś

- sztywniejsze tarcze(na alu pająku są podobno sztywniejsze- np. nowe XTki)

Napisano

Minute do jakiś wiotkich sprzętów nie należy. A dostałem go po znajomości prawie darmo więc nie narzekam. Po zmianie z RST Launch T7 (który ciągle czeka na szczęśliwego kupca) moje nadgarstki mi dziękują po każdej jeździe.

W przyszłości na pewno zmienię na coś sztywniejszego, na co dokładnie nie wiem bo nie wiadomo co jeszcze zdąży się pojawić, ale znając życie utrafię jakąś Rebę albo może nawet Revelationa.

Napisano

Dzięki .PaVLo. za wybicie z głowy użytkowania tarcz Hope Floating

 

Czy w przypadku gdybym odczuwał brak mocy w hamulcach Avidy G2CS będą współpracować z klockami metalicznymi?

 

A może zainteresować się G3?

Nie ma sprawy :blush:

 

Co do klockow metalicznych to bez problemu działają, sam takie używam. Przed zakupem upewnij się czy powierzchnia robocza tarczy obejmie całe klocki i na odwrót. G3 ma o około 3mm mniejszą (niższą) powierzchnię od G2. Jak masz pod ręką klocki BB5 lub BB7 (juicy) to one idealnie pasują pod tarczę G2. Jeśli nie, to jak wróce do domu to podam ci te dane.

Napisano

Z rowerem popracuję w następny weekend. Takie mam przynajmniej plany. Za radą .PaVLo. i Andrewa zaopatrzyłem się w tarcze G2.

Sprawdzimy co to da.

Ilość płynu w układzie także sprawdzę i dostosuję przy okazji robienia serwisu.

Napisano

nie kombinuj z płynem bo tylko zapowietrzysz hamulce. Kazde tarcze na zakretach brzęcza i jest to tylko spowodowane brakiem szywności amortyzatora i tarczy

Napisano
Kazde tarcze na zakretach brzęcza i jest to tylko spowodowane brakiem szywności amortyzatora i tarczy

Pierwsze stwierdzenie - bzdura,

drubie - jedna z przyczyn

ale co maj tarcze do tego???

  • Mod Team
Napisano

No zawsze mozna kupić tarcze z kompozytów ale one sa raczej ... drogie delikatnie mówiąc. Ale wyeliminowały by efekt dzwonienia.

Napisano

Niestety nie wiem co ma sztywność tarczy do jej dzwonienia na zakrętach. Wiem tylko, że rozmiar tarczy ma znaczenie. I materiał z jakiego jest wykonana.

A większa tarcza dzwoni mocniej, bo jest większa i bardziej się "wygina" na boki w porównaniu do mniejszej, gdzie siły na nią działające są mniejsze.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...