Skocz do zawartości

[rower- zmiana wagi] - jak odciążyć go trochę?


xoar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam co następuje:

 

Rogi .................. Agogo SuperLight .............. 90g

Korki do kierownicy ... Author ......................... Xg

Hamulec przedni ....... XT BR-M770 ................... 175g

Hamulec tylny ......... XT BR-M770 ................... 175g

Klamki Hamulcowe ...... XT BL-M770 ................... 161g

Pancerze i linki ...... BBB i Accent ................... Xg

Kaseta ................ XT CS-M770 ................... 256g

Łańcuch ............... CN-HG93 ...................... 304g

Korby ................. XT FC-M770 ................... 853g

Przerzutka przednia ... XT FD-M771 ................... 155g

Przerzutka tylna ...... XT RD-M772 GS ................ 227g

Widelec ............... RS Sid Team 2005 RL ......... 1500g

Rama .................. Author Introvert 2003 ....... 1600g

Gripy ................. Author AGR-D277 ............... 86g

Kierownica ............ Boplight Team 25.4 580mm ..... 145g

Stery ................. Accent Airplane ............... 76g

Pedały ................ Author A-Sport 01 ............ 388g

Siodło ................ Token TK9571 ................. 220g

Sztyca ................ Boplight Team 27.2 400mm ..... 235g

Zacisk sztycy ......... Accent ......................... Xg

Manetki ............... Shimano XT SL-M770 ........... 255g

Zaciski koł ........... Dartmoor Bolt-On .............. 68g

Podkładki pod mostek .. Token 10+3 ..................... Xg

Mostek ................ Boplight Team 25.4 90mm ...... 108g

Opony ................. Continental Grand Prix 24mm .. 510g

Dętki ................. Continental Tour Slim 26" S .. 200g

Koła (do wymiany pewnie)

-Piasta P ............. Boplight Team F .............. 141g

-Piasta T ............. Boplight Team R .............. 405g

-Obręcz ............... DT Swiss XR 4.1 .............. 830g

-Szprychy ............. DT Champion .................. 500g

 

Chciałbym trochę jeszcze go odchudzić, ale biorę pod uwagę zmianę na tarczowe XT+Piasty Novatec 711/712 które mi tu polecono + obręcze 4xx od DT, co z pozostałych elementów jest jeszcze "cięższe niż norma zakłada" i gdzie jeszcze można coś odciążyć sensownie i za jakie pieniądze. Zdejmę na pewno najmniejszy blat z korby bo i tak nie używam.

 

Wagi są czasem nierzeczywiste, ale i tak wiadomo po opisie mniej wiecej ile to waży.

 

Pozdrawiam i czekam na jakieś propozycje

 

Marcin

 

Dodatkowo:

- nie wiem, czy to forum, jak nie, może można mnie przenieść gdzie indziej?

- ważę ok. 72kg przy wzroście 178cm

- nie jeżdżę po trudnych terenach, choć V-ki czasem wymiękały

Napisano

Trafiłeś w dobry dział.

 

Teraz musisz się dogłebnie zastanowić czy przechodzisz na tarcze, czy nie, ew. można zrobić hybryde.

 

Obręcz od DT na pewno 4.2, ale to ani zbytnio lekkie, a super sztywne też nie jest. W podobnej cenie ztr olympic.

 

Po drugie popraw wagi bo są mocno optymistyczne i widać, że nie ważyłeś ;)

Napisano

Oczywiście, że nie ważyłem, wagę to ja mam tylko łazienkową, z reguły porównuję wagi na stronach producentów, zakładająć, że wszyscy oszukują podobnie. ;)

Napisano

Korki do kierownicy to 5g

Zacisk sztycy Accenta zależnie od modelu 20-35g i śruba czy za wajcha

Podkładki pod mostek alu 15g

 

I to na czym możesz urwać kilka gram to:

1. gripy - Accent Lite 20g

2. zacisk sztycy ja mam jakiś noname na śrubę 17g

3. podkładka pod mostek na carbon 10mm waży 5g

4. opony - Rocket Rony ważą ~400g albo Twister Supersonic ~360g

5. dętki - Maxxis Ultralight 125g

6. obręcze rozumiem, że tyle komplet waży... możesz zejść poniżej 400 dając Mavic'a XC 717, ale tylko pod tarczę

7. szprychy - competition albo revolution i ubędzie trochę gramów

Jak chcesz wstawiać tarczówki to się musisz liczyć z tym, że waga jednak trochę pójdzie w góre zamiast zejść.

I nie bierz jakiś beznadziejnych Shimano na centerlock'a tylko coś na 6 śrub. Piasty weź sobie DT, a hample Elixir'y.

 

P.S. Waga kuchenna na allegro jest za 30zł już z wysyłką ;)

Napisano

...

5. dętki - Maxxis Ultralight 125g

7. szprychy - competition albo revolution i ubędzie trochę gramów

Jak chcesz wstawiać tarczówki to się musisz liczyć z tym, że waga jednak trochę pójdzie w góre zamiast zejść.

I nie bierz jakiś beznadziejnych Shimano na centerlock'a tylko coś na 6 śrub. Piasty weź sobie DT, a hample Elixir'y.

 

6. Ultralight nie ważą tyle. Taka waga jest na pudełku, ale rzeczywiście bywa kapkę ponad 130g.

7. Revo + tarcze = zestaw niepolecany przez większość osób i firm zajmującyc się budową kół.

Czemu nie CL? Lżej i prościej niż IS. Polecane przez Ciebie pisty DT są też w wersjach CL (tylko cena...)

Czemu polecasz Elixiry? Jakieś miłe doświadczenia? Czy po prostu "owczy pęd"? :)

Napisano

Tak się składa, że dzisiaj rano ważyłem komplet Ultralight'ów i miały dokładnie po 126 i 126/127 gram :) Zresztą różnica tych 5 gramów nie ma znaczenia w przypadku Twoich 200 obecnie :)

Revo rzeczywiście pod same tarczę są spalone, także w grę wchodzi Comp + mosiężny nypel.

Elixir nie miałem okazji sprawdzać, ale to to samo co Juice. Te co podałem to jest niby odpowiednikiem Juice 5. Chociaż jak bawić się w tarcze to w jak najlepsze. Jak masz okazję kupić komplet Juicy 7 z polska gwarancją to bierz bez wahania :yes: Bo tych od bikestacji itp. co są na allegro po ~800zł wystrzegałbym się, jakieś oem z montowni.

Co do piast... Co kto lubi, ja wybrałem IS bo jak coś później jest łatwiej z dostępność tarczy i większy wybór, takiego Avid'a na CL szukanie teraz to jest problem...

Napisano

Elixir to nie to samo co Juicy. Wręcz mocno co innego. Sam SRAM bardzo podkreśla ten fakt. A nawet jeśli byłoby to to samo, to niekoniecznie byłoby to zaletą.

Juicy (5 i 7) były najbardziej przereklamowanymi hamulcami na jakich miałem okazję jeździć. Pozbyłem się ich z prawdziwą ulgą. A o Elixirach jest ciekawy temat w testach. Nie wszyscy mówią tak o nich dobrze.

A ultralighty najwyraźniej trafiły mi się ciężkie :)

Napisano

No dobra:

- dętki to suma 2 :) waga z głowy

- obręcze to suma 2

- opony to suma 2 - to sa conti 1.1/8" :)

 

mam za to pytanie, gdzie ja mogę kupić "śruPki" aluminiowe, bo tytan za drogi :P

 

wagę z allegro zaraz zakupię :)

 

Ja ten rower złożyłem przed rokiem i wyszło nawet nieźle jak na budżet który miałem, coś z 4.600 czy jakoś tak

 

Pozdrawiam

 

Marcin

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...