michalbike Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Jest to temat o drobnych sprawach, jednak mam pytanie o nie tak drobną kwestię. Mianowicie chciałbym złożyć szosówkę na jak najtrwalszych komponentach, bez wyjątku - mocna rama, widelec, koła, trwały napęd itd. Generalnie ma to być szosa nowoczesna, aczkolwiek masa nie jest tutaj priorytetem. Marzeniem jest zrobienie ramy na zamówienie. Prawdopodobnie chciałbym taką ramę od p. Orłowskiego, o nim nie słyszałem złej opinii. Jeśli ma być to rower trwały, by nie powiedzieć wieczny, nastawiłem się na stal, a częściowo stalowe komponenty to jednak te z niższej półki - 2200, 2300, Sora i ewentualnie Tiagra - to jeśli chodzi o Shimano. Składanie takiego od zera nie ma większego sensu, ponieważ cena wychodzi kosmiczna w stosunku do wagi (ta druga priorytetem jednak nie jest). Wg wyliczeń na podstawie Katalogu Rowerowego 2010 wyszło 5500zł za 10500g - śmieszne Jaką mielibyście dla mnie propozycję? Czy powinienem szukać komponentów np. na aukcjach czy może kupić podstawową szosę i wymienić sobie poszczególne elementy po kolei, albo część od razu sprzedać, a kupić to na czym mi zależy? Może jakieś inne pomysły? Generalnie, jeśli chodzi o mój fundusz, nie mam ustalonej konkretnej kwoty, ponieważ nie mam pojęcia ile za ramę z widelcem wziąłby p. Orłowski. Wstępnie policzyłem poniżej ~2500zł, jednak liczę na jeszcze niższą cenę z racji tego, że ( jak już wspomniałem) masa nie jest na pierwszym miejscu (czy będzie to 7 czy 8kg - bez znaczenia, aczkolwiek byłoby miło gdyby poniżej tych magicznych 10kg się plasowało) . Preferowałbym rurki jak mocne, niecieniowane za wszelką cenę, by zabrać parę gramów. Może liczby związane z masą roweru, które pisałem, są dla niektórych śmieszne, ze zbyt dużą rozbieżnością, ale z szosami nie miałem nigdy do czynienia, a w przypadku MTB również na wagę specjalnie nie patrzyłem, więc nie mam aż takiej orientacji.
Corratec Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Nie zamkniesz tego w 2500zł. bo ram będzie kosztowała pewnie ponad tysiaka No ale załóżmy że np 650zł. no a co zresztą przecież to dopiero kawałek roweru cały osprzęt itd ?
michalbike Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Nie zamkniesz tego w 2500zł. bo ram będzie kosztowała pewnie ponad tysiaka Wydawało mi się, że napisałem w miarę składnie, ale może nie, więc napisze jaśniej. 5500zł wyszło mi za cały rower ważący 10500g () gdybym składał całość od nowego na takich komponentach jakie chcę. Za samą ramę z widelcem w tym układzie policzyłem ~2500zł, nie za kompletny rower. Widzę jednak, że napisałeś coś o tysiącu - gdybym dostał stalową ramę od Orłowskiego z widelcem za takie pieniądze, byłbym naprawdę uradowany!
Aurox Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 Zajrzyj na forum szosowe org, tam poczytaj. Podajesz jakieś liczby nazwy, nie wiem o co chodzi. Kierujesz się trwałością, stal i sora nie jest trwała. Poszukaj całych rowerów. Kupując w kawałkach przepłacasz. Jaki budżet? Zajrzyj na strone speca treka gianta, będziesz miał rozeznanie, ale na początek forum szosowe. Pare dni czytania i rozwiejesz wszelkie wątpliwości. edit: 5,5 koła za rower 11kg???? to jakaś pomyłka, heh, ale dobrałeś komponenty
michalbike Napisano 10 Kwietnia 2011 Napisano 10 Kwietnia 2011 edit: 5,5 koła za rower 11kg???? to jakaś pomyłka, heh, ale dobrałeś komponenty Napisałem wyżej, że dobierałem wg cennika z katalogu rowerowego, dlatego wyszło aż tyle, zarówno PLN jak i kilogramów. Też uważam to za śmieszny wynik. Zajrzyj na forum szosowe org, tam poczytaj. Podajesz jakieś liczby nazwy, nie wiem o co chodzi. Kierujesz się trwałością, stal i sora nie jest trwała. Poszukaj całych rowerów. Kupując w kawałkach przepłacasz. Jaki budżet? Zajrzyj na strone speca treka Mam jednak wątpliwości co do Twojej wypowiedzi - sorry. Stal nie jest trwała? Aluminium jest trwałe? A może polimery? Z forumszosowego.org skorzystam - dzięki, ale Speca odrzucę - tutaj dopiero można pisać o przepłaceniu. Robi dobre rowery fakt, ale logo też swoje kosztuje, a jednak właściwości roweru nie polepszy.
Krawcowy Napisano 12 Kwietnia 2011 Napisano 12 Kwietnia 2011 http://allegro.pl/szosa-koga-miyata-gran-winner-cala-na-shimano-105-i1555179533.html Warty zachodu? Dla 184-186 człeka będzie dobra ta rama? Edit: Jeszcze mam takie znaleziska: http://allegro.pl/koga-miyata-na-105-wyjatkowo-wytrzymala-kolarka-i1559122002.html http://allegro.pl/angielska-szosa-raleigh-i1550449585.html
harmankardon Napisano 20 Kwietnia 2011 Napisano 20 Kwietnia 2011 michalbike, może poszukaj starszej szosy w dobrym stanie w pełni na fabrycznym Dura-Ace czy 600/Ultegra z okolic 1993 roku? Jeszcze manetki na ramę jak byłyby to fajnie, gdyż sam byś się zastanowił nad ich wymianą na klamkomanetki, bo dźwigienki są bardzo niezawodne ale średnio wygodne.
przemolinko Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Mam możliwość zamiany swych klamko-manetek Shimano Alivio na Campagniollo Veloce. Czy te campy szosowe będą współpracować z przerzutkami górskimi shimano. I na odwrót. A mini v-brake bendą pasowac do campy i czy szczeki do sh*tmano.
przemolinko Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Mam możliwość zamiany swych klamko-manetek Shimano Alivio na Campagniollo Veloce. Czy te campy szosowe będą współpracować z przerzutkami górskimi shimano. I na odwrót. A mini v-brake bendą pasowac do campy i czy szczeki do sh*tmano.
Aurox Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Czy istnieją manetki na rame pod napęd 8 s? Bawimy się w powtarzanie?
przemolinko Napisano 1 Maja 2011 Napisano 1 Maja 2011 Ja nie uzyskalem odpowiedzi. A ty tak. Pozzdro.
TomekW Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Trochę dziwna zamiana. Z mini v nie będzie problemu. Natomiast do założenia przerzutek Sh i klamkomanetek Campy potrzeby jest shiftmate.
przemolinko Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 W tym rowerze od którego będę brać te klamki jest zamontowana tylna przerzutka shimano. Więc chyba nie jest potrzebny ten wynalazek. Zawsze mogę przełożyć wraz z przerzutką szosową do mojego crossa. To jest zdjęcie mojego bike: Co myślicie o tej przeróbce (baranek, klamko manetki, przerzutki, sztywny widelec) Części które mógł bym skołować są z 7 letniego roweru szosowego. A też jest inna możliwość przerobienia roweru na bardziej szosowy - zamontowanie lemondki. Czy to wyjdzie na to samo co montaż baranka??
przemolinko Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 To nie moja szosa... Myslalem o zamianie sie rowerami ale w kolarce jest stalowa rama i widelec. Doszlem do wniosku ze lepiej zostac przy mojej alu.
przemolinko Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 no chyba cie... stal się giba na boki a alu nie ;p
Aurox Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Mam szosę stalową i aluminiową. I stal jest przyjemniejsza. Sztywność jest naprawdę porównywalna (sprawdzone na podjazdach). Zależy o jakiej stali jest mowa kanalizacyjna czy chromowo-molibdenowa. I na koniec rada: proszę o grzeczniejsze wyrażanie się. Zwroty typu "chyba cię" są co najmniej nie na miejscu.
przemolinko Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Przyjemniejsza pod jakim względem, bardziej tłumi drgania?? A ty co myślisz o tej zamianie jest opłacalna?
przemolinko Napisano 3 Maja 2011 Napisano 3 Maja 2011 Rama stalowa no name. Widelec stalowy klamko manetki campa veloce hamulce campa veloce przerzutka tyl shimano Slr 8s przerzutka przod nie wiem korba jakas campa kola wkladal bym te swoje alexrims citi 1.0 wraz z oponkami maxxis detonator 23mm a moj rower rama alu widelec rst tr pro rl 7 klamko manetki alivio hamulce tektro rx1 przerzutka przod shimano przerzutka tyl alivio korba truvativ iso flow kiera mostek sztyca zoom
harmankardon Napisano 11 Maja 2011 Napisano 11 Maja 2011 no chyba cie... stal się giba na boki a alu nie ;p To czysta bzdura. Sorry, ale nawet moja 45-letnia rama z taniego CrMo, która Bóg raczy wiedzieć ile tyrała w klubach, na wyścigach i ludzi mających gdzieś pierwotne przeznaczenie szosówki i mimo kilku drobnych pęknięć, wcale nie jest bardziej wiotka od aluminium. Kolega ma Treka na rurach Alpha alu i przy depnięciu w korby widać wyraźnie, że się gnie w podobnym stopniu, a jest mniejsza - to też przekłada się na wiotkość ramy. Gdzieś było porównanie ram stalowych, tytanowych, aluminiowych i węgla. Konkretnie przykładano w odpowiednich pozycjach ustaloną siłę i mierzono ugięcia. Wyszło dość ciekawie, stalowe ramy prawie zawsze były nieco bardziej wiotkie, za to reszta różnie, o ile dobrze pamiętam karbonowe były ogólnie najsztywniejsze. Jak ta cecha wygląda w jeździe - moim zdaniem to tylko placebo. Najwięcej i najtaniej można w komforcie osiągnąć kupując nieco szersze opony i pompując nieco mniej. Aurox, nawet ramy z gaz-rur wcale nie pływają tak mocno, ale to już tutaj zależy pewnie w dużym stopniu od przebiegu ramy i mocy w nogach przez poprzednich jeźdźców - może dlatego wiele takich tanich ram nie były pod moimi nogami wybitnie giętkie, gdyż były raczej od zwykłych ludzi, a nie kolarzy.
thatis Napisano 30 Maja 2011 Napisano 30 Maja 2011 Panowie dla kogos o wzroscie 190 cm te rowerki beda dobre?? http://allegro.pl/rower-szosowy-28-peugeot-sachs-huret-uzywany-i1624011652.html http://allegro.pl/szosowy-kolarzowka-peugeot-szosa-bcm-i1629408397.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.