Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, rozstaw ramy 123 mm a piasta 130 mm. Ładnie cały zestaw wszedł tylko jest problem bo przy depnięciu koło przesuwa się. Chciałem na chama ścisnąć ale złamałem zacisk (piasta novatec a zacisk joytech cienki jak sik pająka). Czy jakiś lepszy zacisk da rade czy może jakiś patent? Ktoś coś może miał doświadczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie dziwne, ale może  po 3.5 mm 'rozgięcia' na stronę  powoduje, że zacisk osi nie przylega do haka tak żeby wystarczająco trzymał?  

jeśli już taka kombinacja z rozginaniem ramy  to może dać jakieś drastycznie miękkie podkładki zacisk-hak, aby 'się ułożyły' ?

tylko nie wiem z jakiego materiału ;)

 

co to za rama w ogóle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od środka przylega fajnie, ale zacisk z zewnątrz już niezbyt. Z podkładkami myślałem tylko pytanie jakim zaciskiem ja to ścisnę :P? Rama to stary peugeot szosowy. Myślałem nad zmianą na jakąś alu ale po pierwsze mam już kolejkę wydatków a po drugie to bardzo ją lubię, tylko właśnie ten jeden mankament..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzizas...już wcześniej bym pomyślał o poszukaniu piasty zamiast zmieniać najważniejszy element , czyli ramę ;)

 

jak chwilowo nie chcesz inwestować w koło to może 'wystrugaj' podkładkę z czegoś ultramiękkiego , np z ołowiu ? ;) - chociaż oczami wyobraźni to widzę że dałbym dodatkową podkładkę klasyczną czyli:    hak-> podkładka -> podkładka miękka -> zacisk   

 

a btw jaki rozmiar tej ramy ?, pytanie niby głupie, ale może miałbym coś na wymianę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasty innej nie znajdę bo mam ultegrę 9 rzędową a piasty na 123 mm do takowej nie znajdę. Więc jedyne co zostaje to wymienić oldskulową ramę na coś nowego gdzie nie będzie problemów. Tak samo miałem problem z przednią przerzutką ponieważ linka musiała do samego końca iść w pancerzu. Coś pokombinuję z tymi podkładkami, do tego wrzucę zacisk od mtb bo tam mam jakiś shimano starej daty i wtedy będę coś wiedział. Ramę mam w rozmiarze 54.

I jeszcze jedno, znalazłem jakiś stary temat na grupie pl.rec.rowery i była mowa o przeciągniętym kole i naciągu szprych. U mnie od strony napędu szprychy napięte jak plandeka na żuku a z drugiej luźne. Koło zaplatane w nie najgorszym serwisie więc chyba wiedzą co robią. Może to być tego wina?                             

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc kupiłem wczoraj starą szosę Peugeot'a i wszystko byłoby super gdyby nie jeździło mi się na niej tak ciężko. Po 2 kilometrach nie mogłem dalej jechać, bo taki ból mnie w udach złapał, że na trzęsących się nogach doczłapałem do przystanku, po jakiś 10 minutach ból ustał. Podniosłem sobie siodełko, napompowałem opony i myślałem, że to coś da, ale nadal jakoś nie mogę się rozpędzić zbytnio. Przejechałem dzisiaj jakieś 6 km na najlżejszej przerzutce i też byłem wyczerpany jak nigdy, ból umiarkowany. Zajrzałem do serwisu i chyba będę musiał zrobić jej przegląd, no i oponę tylną wymienić, bo się rozchodzi. Czy to coś da, czy to urok starych szosówek?IjnJFf9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trzeba byłoby obejrzeć rower na żywo - ale pewnie trzeba by było przesmarować piasty, korbę, nasmarować napęd, etc. Jeśli cię giry bolą po takim dystansie to na pewno są gdzieś jakieś opory - energia idzie w piłowanie metalu a nie napędzanie bolidu.

 

Coś czuję że poo serwisie to będzie fajny pomykacz, uwielbiam stare szosy :)

 

EDIT:

 

Tak na szybko zobacz czy łańcuch poprawnie siedzi w napędzie, na przykład mógł spaść z górnego kółeczka w tylnej przerzutce i trze po wózku.

Edytowane przez Venec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spece takie coś zauważyłem dziś jak odkurzałem rower na wiosnę. Rower stał w pokoju 5 miesięcy, a nie przypominam sobie kończąc sezon 2014 by było takie coś. Opona ma przejechane 2100 km. Ma max 3 lata od produkcji. Sama się rozwarstwiła pękła, albo to przecięte od szkła ale wątpię. Powietrze zeszło przez ten czas do 1 atmosfery ale to zawsze chodzi powietrze w tylnej jest tyle samo co w przedniej. A było 7. Żebym teraz nie napompował, pojadę wywali mi bąbel i z buta 40 km do domu. 

 

Opona Continental Grand Prix 4000

 

Fajnie trzyma się drogi, cicha idzie jak przecinak.

 

2uttcgk.jpg

 

2he97yd.jpg

 

 

 

 


I jak by nie wytrzymała to co polecacie na przód koła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...