Skocz do zawartości

[ciśnienia] w komorach manitou swinger 3-way


Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Mam problem... nie wiem jak ustawić ciśnienia w manitou swinger spv 3way. Mam 2 zaworki przy korpusie i na tłoku (ten wchodzący w korpus...) Macie może jakąś stronkę lub tabelę z ciśnieniami? Na stronie wigwam-a nie ma tabel dla tego modelu. A to już amor min 3 letni. Jest jakaś zasada pompowania? ważę w tej chwili 77kg zwykle w sezonie 74kg... Proszę o pomoc. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie ma jakiejś uniwersalnej tabeli, podającej ciśnienia w damperze w zalezności od wagi rowerzysty. Ilosc powietrza, jaką będziesz musiał wbić zależy od konstrukcji ramy (przełozenie) i od własnych preferencji (jedni wola bardziej miękko, inni "na szmatę" ;))

Najprościej pompować komorę główną tak, by uzyskać pożądane ugięcie wstępne. Zakładasz jakis o-ring, opaskę, czy gumkę na tłok, wsiadasz, zsiadasz, mierzysz ugięcie i albo dopompowujesz, albo spuszczasz trochę powietrza. Generalnie sag ustawia sie w zakresie 20-30% skoku tłoka.

W Swingerze komorę główna pompuje się zaworem umieszczonym na obudowie dampera.

Drugi zawór (na tłoku, domyślnie z czerwoną zakrętką) słuzy do ustawienia ciśnienia w komorze SPV. Im wyższe cisnienie w komorze SPV, tym damper odporniesjszy jest na bujanie. Odbywa się to jednak kosztem czułości na drobniejsze nierówności. Komory SPV nie można pozostawić pustej i trzeba wbić tam przynajmniej 50psi. Poniżej tej wartości isnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia czegoś w bebechach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jak lubisz i na jaką trase na proste drogi to maxymalnie najlepiej pompowac 175 PSI bo tyle mozna maksymalnie do niech pompowac a na hopy i zjazdy to troche mniej mysle ze tak z 80 - 140 PSI ;] jak kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wspomniał bendus nie ma tabeli ciśnień dla dampera pod daną wagę użytkownika, gdyż musiałaby istnieć oddzielna tabela dla każdej ramy. Nie wiem jaki styl jazdy preferujesz, jeśli chcesz miękką pracę zawiechy to trzymaj się sagu w okolicach 30%, jak bardziej twardo i sportowo to ok 20% można nawet ciut mniej. Pamiętaj, że poza ciśnieniem musisz dobrać także odpowiednie tłumienie powrotu. Natomiast Panu KrossDH podziękujemy za jakże wyszukaną pomoc, ale jak się nie znasz to nie pisz bzdur. :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...