Skocz do zawartości

[8282,9g] Pronghorn XC SW Race by 1415chris


1415chris

Rekomendowane odpowiedzi

Ze wzgledu na poniesione naklady, bez wzgledu na wszystko to bedzie super rower :icon_confused:

Jak pisalem potrzeba troche czasu zeby sie przyzwyczaic i zaczac jazde na powaznie, na razie to lekkie przymiarki i sprawdzanie sprzetu.

 

Dzisiaj zalozylem PC, dziala identycznie jak stalowe linki.

 

Na ten sezon to plan wykonany z nadmiarem, moze jeszcze pare gram tu i tam, czekam jeszcze na waleczki Macka i czarne przewody do r1, aaah i teflonowe sruby :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie mam pierwsze wrazenia. Moze to tylko kwestia przyzwyczajenia sie do pracy zawieszenia, jazda jeszcze na pol gwizdka (etap ustawien) no i mam zalozone gumy wazace 500g wiecej od furiosow, to tez swoje robi.

 

Jak zaczna sie konkretne jazdy wtedy bedzie mozna pokusic sie o jakies porownanie, chociaz jesli chodzi o ten aspekt o ktorym wspomnialem to sztywniak zawsze bedzie lepszy (IMO jak na razie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kolejna jazda zapoznawczo-testowa, tym razem teren. Nie ma szans zeby nawet myslec o powrocie do ht, rewelacja.

Rower jest niesamowicie zwrotny i powiedzialbym ze ostry w zakretach ale to chyba z powodu krotszej ramy i ostrzejszych katow.

Wczesniej pisalem o bujaniu zawieszenia ale wyglada ze to jest normalna praca nie ma roznicy czy po plaskim czy ostro w gore zawieszenie ugina sie jednakowo do 5mm.

 

Amor kolejne mile zaskoczenie, prawie ideal.

 

- nie ma miekkosci foxa i nie wybiera tak dokladnie jak fox tzn malo wybiera

- lekki 200g lzejszy od poprzednika

- zero bujania!!! pod wiekszym obciazeniem ugina sie i pozostaje w takiej pozycji do momentu az mu ulzymy lub najedzie sie na przeszkode

- wiekszy zakres ugiecia niz w foxie

- platforma albert sl skutecznie eliminuje blokade jest zupelnie niepotrzebna, wybiera to co ma wybrac i nie buja, czego wiecej trzeba?

Super amor do xc

 

Podsumowujac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB: Lightning steel 85.8g

Brakes (Front): Formula R1 152.6g

- Rotor Hope Pro Light 160mm 79.5g

- Calliper Bolts Ti 5.9g

- Rotor Bolts Ti 7.7g

Brakes (Rear): Formula R1 167.4g

- Rotor Hope Pro Light 160mm 79.7g

- Calliper Bolts Ti 12.2g

- Rotor Bolts Ti 7.7g

- Adapter Custom alu/carbon 9.1g

Cables: Mini I-link /Power Cordz 1.2 37.6

Cassette: Shimano XTR 970 11-34 244.7g

Chain: KMC 10sl ti n gold 105+link 231.9g

Chainrings: FRM Pro 40/26 68.7g

Chainring bolts: XTR/Lightning + spacers 20.2g

Crank: Lightning SL 382.8g

Derlr (Front): Dura Ace 7900 + speen 82.2g

Derlr (Rear): Shimano XTR RD-972 Ti bolts, AFC wheels 163.8g

Fork: Magura Durin SL 100 19cm 1344.8g

- Expander: Tune GumGum 8.3g

Frame: Pronghorn PR6 SW 20.5" 2097g

Grips: HiTemp42 7.7g

Handlebar: AX Lightness Poseidon 580mm 82.7g

Hanger: 27g

Head Set: FRM D-Set Team/Tune BuBu 73g

Pedals: Crank Brothers Egg Beater 4Ti 168.9g

Seat: Tune Speedneedle Alcantara 85.6g

Seatpost: Thomson Masterpiece 31.6 x 350 carbon craddle, Mack, Ti bolts 148.9

Seatpost clamp: FRM 34.9mm 12.8g

Shifters: Microshift Nobu Alu bolts 91.2g

Skewers: Kcnc mtb 43.6g

Spacers: BBB Ultra Space 7.4g

Stem: Syntace f99 105mm 101.6g

Top Cap: Tune 5.0g

Tyre (Front): Furious Fred 26x2.0/sealant 329.1g

Tyre (Rear): Furious Fred 26x2.0/sealant 329.2g

Tube: Stan 2 x 50g 100

Wheel Front: ZTR Olympic, King, Sapim CX-Ray, valve + tape 661.2g

Wheel Rear: ZTR Olympic, Kong, Sapim CX-Ray, valve + tape 733.7g

 

Total 8298.2g

 

Cables:

http://img6.imageshack.us/img6/4104/68888975.jpg

http://img651.imageshack.us/img651/8618/miniilink.jpg

 

Brakes front and rear: skrocone przewody

Rama: wyminione 2 sruby stalowe na ti, 4 alu na nylonowe, 3 C klips na paski zaciskowe

 

Zdjecia beda wkrotce :icon_wink:

 

Na ten sezon to byloby na tyle, bez dodatkowych wydatkow bedzie ponizej 8200g, karbonowe dolne widelki.. i moze cos jeszcze, ponizej 7kg zostawie sobie na nastepny sezon, tak zeby nie pozbawic sie przyjemnosci za jednym strzalem :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo !

Chyba jeden tak przygotowany projekt na forum, wraz ze zdjęciami wag ;)

 

ponizej 7kg

 

Chris, wiem literówka, ale to byłby chyba(?) rekord świata dla fs ;)

 

Chyba nie wliczyłeś wagi front derlr ;)

 

Jest pare miejsc, w których da się swobodnie zejść z wagi.

 

Ale plan osiągnąłeś. Fs lżejszy od starego Ht ;)

 

Gdybyś miał ht, byłaby piękna waga max. 7,29 kg ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, literowki, brak przedniej przerzutki i jakis belkot o wadze ponizej 7kg, to sa rezultaty robienia takich rzeczy w nocy.

 

Poprawione

 

A z waga to i owszem mozna jeszcze ale teraz to bym chcial na nim troche pojezdzic.

Jak dostane karbonowe dolne widly to waga powinna pojsc w dol o ok 100-130g.

Moglbym znalezc lzejsze furiosy bez nano ok 50g w dol. Nie wydajac kasy lub jak w przypadku opon wydajac niewiele mozna lzej ok 180g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówił, że nie będzie walczył o każdy gram, a tu proszę . . . :)

 

Jak naprawdę chcesz super lekko to tak jak mlody maxxlite 285 (podobno dobrze się uszczelniają), zacisk sztycy, zaciski kół, kaseta no i niestety koła :)

 

 

I jak w końcu kupujesz Eclipsy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmieniajac kol (na to juz nie moge sobie pozwolic, nie ta kategoria wagowa jezdzca, chociaz przednia piaste to spoko), to co podaliscie plus hak lekkie odchudzenie pedalow daje prawie 200g.

Na razie to nie wiele zmieni, jak pisalem czekam na upgrade karbonowych dolnych widel (deal przy zakupie ramy) tu min 100g, wtedy bedzie mozna pomyslec o reszcie bo spokojnie bedzie mozna zejsc ponizej 8kg.

 

Teraz mam malego zgryza z kaseta, xtr nie chce sie dogadac z nowym lancuchem, nie wiem czy to kwestia ustawienia czy juz lekko zuzytej kasety. Potrafif przeskoczyc pod duzym obciazeniem na najczesciej uzywanych zebatkach. Pojezdze jeszcze troche moze sie dogadaja jak nie to trzeba bedzie pomyslec o kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...