Housik Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Witam! Miałem w fullu kierownice 640mm i mostek 110mm było ok nawet. Zmieniłem kierownice na 680 i myślę o krótszym mostu tylko nie wiem czy 90 czy 100 będzie dobrym rozwiązaniem. Proszę o porady gdzie i jak sie sprawdzi jaki mastek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Czysta praktyka. Krótszy lepszy na zjazdach, lepsza kontrola nad rowerem z tendencją do podrywania koła. Dłuższy zupełna odwrotność. Tylko nie wiem czy różnica 1 cm zrobi takie odczucia. To co napisałem wyżej to tak dla mostków z różnicą 3-4 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 17 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2009 Każde 10 mm jest ważne, nikt poważny nie odpowie na pytanie który lepszy, bo to bardzo indywidualne odczucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Witam! Miałem w fullu kierownice 640mm i mostek 110mm było ok nawet. Zmieniłem kierownice na 680 i myślę o krótszym mostu tylko nie wiem czy 90 czy 100 będzie dobrym rozwiązaniem. Proszę o porady gdzie i jak sie sprawdzi jaki mastek. a możesz dać fotkę roweru? No i więcej info o tym jak jeździsz i co chciałbyś poprawić? Do kiery 68cm pasują mostki od 4 do 10cm moim zdaniem, ale jeśli nie jest to rower do ścigania się tylko do rekreacyjnego szwendania się w terenie to bym polecał 7-9cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekkrakow Napisano 18 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Czysta praktyka. Krótszy lepszy na zjazdach, lepsza kontrola nad rowerem z tendencją do podrywania koła. Dłuższy zupełna odwrotność. Tylko nie wiem czy różnica 1 cm zrobi takie odczucia. To co napisałem wyżej to tak dla mostków z różnicą 3-4 cm. Ja zmieniłem mostek ze 110 na 90 i różnica dla mnie jest bardzo duża, głównie na wolnych, technicznych zjazdach, gdzie dużo balansuje ciałem. O wiele lepiej się manewruje rowerem. Na podjazdach jest ciut gorzej, ale nadrabiam większym pochyleniem do przodu. Także 2 cm zrobiło dużą różnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Housik Napisano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2009 Ja zmieniłem mostek ze 110 na 90 i różnica dla mnie jest bardzo duża, głównie na wolnych, technicznych zjazdach, gdzie dużo balansuje ciałem. O wiele lepiej się manewruje rowerem. Na podjazdach jest ciut gorzej, ale nadrabiam większym pochyleniem do przodu. Także 2 cm zrobiło dużą różnice. Myślę że 90 będzie tez dobrym rozwiązaniem ale z innej strony może 100 wystarczy bo nie wiem czy np na podjazdach będzie mnie wkurzać że mnie podrywa i tam gdzie byłem happy że udało się podjechać to 90 mi to uniemożliwi... ktoś tam pytał o sprzęcik: http://www.forumrowerowe.org/topic/60597-rower-hiszpanin-na-dwoch-lisach/ Odnośnie jazdy to od typowego xc (wygodniejsza d..a na fullu) do włąsciwie konkretnego AM w górach. Bywają wypady gdzieś po zadupiach miasta typu zjazdy ze skarp czy jazda na ślepaka w lesie po korzeniach. Ale bywają też "sprinty" do pracy, na wieś czy wolna szybka szutrowa traska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 ktoś tam pytał o sprzęcik: http://www.forumrowerowe.org/topic/60597-rower-hiszpanin-na-dwoch-lisach/ Odnośnie jazdy to od typowego xc (wygodniejsza d..a na fullu) do włąsciwie konkretnego AM w górach. Bywają wypady gdzieś po zadupiach miasta typu zjazdy ze skarp czy jazda na ślepaka w lesie po korzeniach. Ale bywają też "sprinty" do pracy, na wieś czy wolna szybka szutrowa traska. Tja widziałem i podziwiałem rower ale nie skojarzyłem że to Ty pytasz o mostek. Kąt główki mi wygląda na bardziej łagodny, więc dla zachowania roweru długość mostka +/- jeden centymetr będzie miała mniejsze znaczenie niż kąt mostka. Masz mostek który wygląda na kąt 0 stopni, i jeśli będziesz tego się trzymał tego kąta to możesz wziąć 90mm. Masz wzrost około 185cm? Możliwe, że mógłbyś nawet dać mostek 90mm i kąt -5 stopni co pozwoliłoby Ci przesunąć zastosowanie roweru lekko w stronę XC (pozycja tułowia) z lekką poprawą zjazdów (ciężar ciała do tyłu). Na pewno nie bierz mostka z kątem większym niż 5-10 stopni bo zrobi Ci się rower który na podjazdach będzie miał tendencję do podrywania przodu (jak napisałeś). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Housik Napisano 19 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Tzn na zdjęciu z foxem jest mostek accent 110mm 10' i jest to "żyrafa" - pożyczony na chwile bo nie mam a jeździć trzeba. Najlepiej będzie 5-7' bo mam pare podkładek dystansowych (nie chce obcinać sterówki mocno) mostek jaki kiedyś miałem to truvativ team 110mm 5' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 19 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2009 Już ci napisałem, że tylko ty sam możesz zdecydować który będzie ok. , każde 10 mm ma znaczenie i jest odczuwalne, kup jakiś najtańszy i przetestuj,lub pożycz jeśli masz taką możliwość, dopiero wtedy kupuj docelowy. Teoretyczne rozważania na cic się zdadzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.