kllnTToOn Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 Witam. użyłem szukaj-ki lecz nie znalazłem żadnego tematu o szprychach Dartmoor-a. Według producentów: Waga "dartmórów" przy dł. 260mm 36 szprych to 266g Natomiast DT Revo przy dł. 264mm 32 szprychy ważą 283g :!: Czyli wyliczając: 260 x 36 = 9360mm - 266g - Datrmoor 2,2 - 2,0 koszt (allegro) 39zł 36szt. :!: - 78zł komplet na 2 koła, zostaje 8 szprych... 264 x 32 = 8448mm - 283g DT Revo 2,0 - 1,5 koszt 4,59zł sztuka - 293,76zł komplet na 2 koła... Podsumowując... Dartmoor jest o 912mm dłuższy i o 17g lżejszy (stosunek 36 do 32) i tańszy o 215,76zł I teoretycznie wytrzymalszy Przy tych grubościach 2,2 - 2,0 porównując do revo 2,0 - 1,5 Ale tu pada moje pytanie... Czy tak jest naprawdę ? Czy wytrzymałość i waga się sprawdza ? Bo się teraz zastanawiam nad ich kupnem P.S. jakbym się pomylił to piszcie a nie wyzywajcie itp. xD
mati199 Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 Nigdy nie porównuj wagi producentów, bo to tylko suche oparte na niczym kalkulacje. Znając życie ważą grubo ponad 300 gram. Ale kto wie może i tyle ważą Pozdrawiam
Andrew Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 36 szprych darmtoora waży ponad 350g - widziałem jak ważyli w sklepie. 2 tygodnie później widziałem te szprychy w rozwalonym kole - kilka pękło przy główkach, tuż na zgięciu. Odradzam, tak samo jak nyple dartmoora.
mati199 Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 Może to nie te same ? Fakt nyple Dartmoora to sh*t
miskov17 Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 264 x 32 = 8448mm - 283g DT Revo 2,0 - 1,5 koszt 4,59zł sztuka Kolego nie zapędzaj się tak - 283g to revo waży przy 64szt! Poza tym cenę chyba wziąłeś z kosmosu, bez problemu można dostać za 3zł/szt.
mati199 Napisano 12 Listopada 2009 Napisano 12 Listopada 2009 Dokładnie, 3 zł w Bikestacji za sztukę, więc przy kupnie kompletu może nawet trochę taniej.
kllnTToOn Napisano 12 Listopada 2009 Autor Napisano 12 Listopada 2009 No widać mój błąd przy liczeniu A cenę brałem z Dtswiss.pl Nyple Dartmoora - sh*t ? kolega ma takie przy wadze >90kg i dają radę Planowałem kupić te nyple ze względu na kolor. Waże 61kg + rower z nowymi kołami i amortyzatorem (po złożeniu kół zakładam new amor) około <11kg to dać rade powinny A tak poza tym, znacie jakieś inne kolorowe nyple oprócz dartmoora ? Acha Czyli wielka pomyłkla bo wziąłem pod uwage 36 do 64 a nie 36 do 32 Temat do Zamknięcia
@lek Napisano 13 Listopada 2009 Napisano 13 Listopada 2009 A tak poza tym, znacie jakieś inne kolorowe nyple oprócz dartmoora ? Nyple DT Swiss, dostępne na stronie Biksetacji. Złożyłem sobie nie nich nowe kółka, czekają na wycentroanie
rockrider Napisano 13 Listopada 2009 Napisano 13 Listopada 2009 Ale poza tym mówiłeś że chcesz na jedno koło 8 szprych białych a reszta czarna.
KeicamRider Napisano 13 Listopada 2009 Napisano 13 Listopada 2009 Witam... Zastanawiałem się właśnie odnośnie tych szprych - DARTMOOR. Wytrzymają mają naprawdę świetną, lecz czy to praktyka czy teoria ? Oto jest pytanie. Wytrzymałość to aż 350 kg ! Cena nawet atrakcyjna jest. Niedługo bedę kupował szprychy wiec które byście polecili ( cena 50-max70 zł , muszą być mocne , waga obojętna )? Może być ten dartmoor ? Czy może bardziej w dt ? np. champion
kllnTToOn Napisano 14 Listopada 2009 Autor Napisano 14 Listopada 2009 Z teorii wynika że Dartmoor, bo jest przy główce grubszy i robi je firma zajmująca się robieniem części do "skakania". DT Champion jest lżejszy od Dartmoora, Ale nieco "chudszy" i robi je firma, która robi części do MTB - XC. Ale to tylko teoria, a jak jest w praktyce ? P.S. 1 DT Champion 0,80zł sztuka (Bikestacja). Dartmoor 1,30zł sztuka (Allegro). P.S. 2 Dt Champion 444g 32 x 264mm. Dartmoor 472g 64 x 260mm. DT jest lżejszy o 28g (wg producentów) i zarazem dłuższy o 4mm Z Moich obliczeń wynika że DT przy dł. 260mm powinien ważyć 437g czyli o 35g niej niż Dartmoor i o 32zł tańszy na 2 koła Rockrider nie 8 szprych na jedno koło, tylko 4 na jedno Ale przez przypadek zobaczyłem jakoś (nie wiem jak) że dartmoor jest lżejszy od Revo xD I stąd to wszystko
goldbloom Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 O czym ta dyskusja? Po pierwsze - szprychy 2,2-2,0 są do zastosowań typu DH, chcesz używać swojego roweru do tego?. Po drugie - DT Swiss robi jedne z najlepszych (a pewnie najlepsze) szprych na świecie, ma wieloletnią tradycję i rozwiniętą technologię ich wyrobu. Po trzecie - szprychy cieniowane lepiej przenoszą obciążenia od zwykłych, o równej grubości (działają jak sprężyna, co odciąża główkę szprychy, miejsce gdzie najczęściej dochodzi do pęknięć na skutek zmęczenia materiału). Po co ładować cięższe, niepewne szprychy tam, gdzie nie trzeba? Dla mnie jedynym plusem tych Dartmoorów jest kolor i cena (jeśli mówimy o szprychach o takim przekroju). Przy Twojej wadze i hamulcach tarczowych idealne były by DT Super Competition 2-1,7-1,8, chociaż w sumie mógłbyś też rozważyć Revo (do lżejszej jazdy).
rockrider Napisano 14 Listopada 2009 Napisano 14 Listopada 2009 Rockrider nie 8 szprych na jedno koło, tylko 4 na jedno Ale przez przypadek zobaczyłem jakoś (nie wiem jak) że dartmoor jest lżejszy od Revo xD I stąd to wszystko Mylisz się, na jedno koło 8 szprych białych, bo na jedna strone 4 i na drugą 4. Dwa koła = 16 szprych!
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 ...a skąd Wiesz ile ja szprych chce jakie za ile i w jakim kolorze ?
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Przecież rozmawialiśmy o tym i sam Ci to zaproponowałem - z twojej odpowiedzi wywnioskowałem że Ci sie to podoba Ale jak na jedno koło dasz 4 białe szprychy to bedzie roszke kijowo wyglądac, dlatego musi byc z obydwu stron - postaram się znaleźc jak to wygląda i zapodam tu linka(jak znajdę, bo gdzieś widziałem)
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Czyli biały pas szprych po 2 stronach koła a nie po jednej. Pierwsze plany były 1 pas 4 szprychy do napisu... itd... Szukaj linka, bo chciałbym zobaczyć jak to wygląda Zna ktoś jakieś białe szprychy coś typu Revo ? tylko w miarę tanie
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Ok zaraz postaram się znaleźc A jak nie dostaniesz białych szprych "typu Revo" to może przemalowanie???
tobo Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 mialem szprychy richman. niby nie no name a zrobily sie rude bo zlazla z nich... farba. podobnie miala sie sytuacja z machami. a do tego lubily sobie pękać. natomiast gdy kupilem szprychy dt to nigdy zadna nie pękła. do tego zrobione są z nierdzewki więc nawet jak zejdzie z nich anoda to i tak w najgorszym wypadku bedą sie swiecić na srebrno a nie na rudo. jak chcesz miec kolorowe szprychy to kup srebrne dt i puszkę spray'u w wybranym przez siebie kolorze, dobrze by był to metaliczny. wymaluj sobie szprychy i nyple po zlozeniu kola
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 Jak już coś to raczej anodowanie. przemalowanie nie wchodzi w grę szybko zejdzie nowy lakier ;] a anoda to anoda tylko gdzie w ś-cy ? A może samemu anodować. http://anodowanie.of.pl/ tu jest wszystko opisane co i jak. Czy ktoś już anodował na tym forum i wie kiedy wychodzi najlepiej. po jakim czasie ? proporcje składników ? itd.
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 Tu na filmiku jest pokazane jak rower przygotowywuja przed wyścigiem i właśnie w tym Specu masz pokazane te szprychy. Link: http://www.iamspecialized.com/xc-mtb/video/schladming--austria--world-cup-cross-country-2009 Podoba się?
kllnTToOn Napisano 15 Listopada 2009 Autor Napisano 15 Listopada 2009 hehe tak ale ja chce Tych szprych mniej (na szer. napisu) albo 4 i po przeciwnej stronie 4
rockrider Napisano 15 Listopada 2009 Napisano 15 Listopada 2009 No tak wiem - to był tylko przykład żeby pokazac Wam jak to wygląda i o co chodzi
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.