Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] hydrauliczne, która tarcza lepsza?


almaster

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Mam dwie tarcze, accent blade "6" i tych samych rozmiarów oryginalną tarczę od avida juicy 7 2007. Która tarcza jest skuteczniejsza? Którą dać na przód? Przednie moje hamulce to avid juicy 7 2007 właśnie, a tył to deore 2010.

Napisano

przód ważniejszy - daj do przodu Avida.

 

 

Mlodyasg: Nie wydaje mi się, żeby warto było zbijać 20g wagi kupując niepewną tarczę hamulcową. Tu chodzi o bezpieczeństwo.

Napisano

Akurat tak się składa, że tarcze dartmoora to tarcze Ashimy. Dartmoor jedynie pakuje je w swoje kartoniki.

 

Generalnie cały dartmoor to katalog. Nic oryginalnego nigdy nie mieli....

  • Mod Team
Napisano

Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej.

Schwel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika

 

Schwefel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika

Przepraszam za niedokładną pisownię nicka

Napisano
Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej.

 

Ja mam shimano XT 4 tłoki. Do tego accent blade. Działa super wszystko. A co do nie wykorzystywanej powieżchni klocka to nie zgodze się. U mnie tarcza pracuje cały czas na całej powierzchni ciernej klocka.

Napisano

Schwel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika

Zacisk to Saint czterotłoczkowy, mocowanie amora IS a hampla PM, tarcza Blade Ti 180mm - tak to wygląda:

dsc03416o.th.jpg

Dodam, że tarczę sprawdzałem też na Shimano 525 (Deore) i efekt był taki sam.

Utraty mocy nie odnotowałem, fakt że przesiadłem się z tarcz 160mm, no ale Blade'y 180mm hamowały dobrze bez szarpania. Wywaliłem je bo tak jak mówię powierzchnia cierna nie dogaduje się z klockami Shimano. Założyłem tarcze XT 160mm i wszystko ładnie spasowało. Jak będę zmieniał to na nowe XT na pająku -> http://www.allegro.pl/item797944234_nowosc_2010_tarcza_shimano_xt_sm_rt76_na_6_sru.html

 

A co do nie wykorzystywanej powieżchni klocka to nie zgodze się. U mnie tarcza pracuje cały czas na całej powierzchni ciernej klocka.

Ja pisałem o powierzchni ciernej tarczy a nie klocka. Powierzchnia cierna klocka jest wykorzystywana cała ale okazuje się, że klocki są za wąskie żeby spasowały z Blade.

  • Mod Team
Napisano

Dzięki za fotkę- niestety potwierdziłeś moje obawy. Chociaz , jesli gotówka pozwoli, założę Alligatory i popróbujemy. Nowe tarcze XT wyglądaja w końcu tak jak powinny, tylko ta cena......

Napisano
Ja pisałem o powierzchni ciernej tarczy a nie klocka. Powierzchnia cierna klocka jest wykorzystywana cała ale okazuje się, że klocki są za wąskie żeby spasowały z Blade.

 

Jeśli klocek ma po czym hamować całą swoją powierzchnią to nie rozumiem za bardzo w czym problem. Rozwiązanie blade moim zdaniem jest po to aby jak najwięcej powieżchni scinało kolcek powodując efektywniejsze hamowanie. Fakt faktem że zmniejsza się w ten sposób powierzchnia hamowania - tarcia. Coś za coś - waga kosztem efektywności hamowania. Ale za to bardzo dobra wentylacja. Moja tarcza jest również w takim samym stopniu starta. A różnicy pomiędzy orginalnymi tarczami (większa powierzchnia tarcia) XT nie zauważyłem a troche lżejsze są te blade.

 

Poprostu moim zdaniem ilość powierzchni "tnących" klocek rekompensuje powierzchnię hamowania. Także jak kto woli taką tarcze zakłada. Co z tego jak będzie pełna powierzchnia hamowania a nie będzie odprowadzania temperatury? Raz udało mi się zagotować tarcze XT przy zjeździe z Gubałówki na Polanę Szymoszkową. Uratowała mnie wtedy tarcza 200 z przodu, która miała lepszą wentylację no i większą powierzchnię do odprowadzenia ciepła.

Blade nie miałem okazji przetestować w takich warunkach.

Napisano

Ciężko tak porównywać, która szybciej się zagotuje. Żeby testy i odczucia były obiektywne należy zastosować takie same klocki i hamować cały czas z identyczną siłą :P

Napisano

Tarcze Blade 180mm szybciej niszczą klocki bo te dziury są za duże jak na klocek i wtedy szarpie (przynajmniej w hamplach XT 08', ale z tego co wiem od znajomych to w innych hamulcach też) dlatego polecam 160 na przód i tył no chyba, że ktoś potrzebuje dużej siły hamowania to wtedy jednak nie bawiłbym się w wynalazki typu accent blade.

 

Wie ktoś może ile realnie waży ta nowa tarcza XT 160mm na 6 śrub?

Napisano

Co z tego jak będzie pełna powierzchnia hamowania a nie będzie odprowadzania temperatury? Raz udało mi się zagotować tarcze XT przy zjeździe z Gubałówki na Polanę Szymoszkową. Uratowała mnie wtedy tarcza 200 z przodu, która miała lepszą wentylację no i większą powierzchnię do odprowadzenia ciepła.

Blade nie miałem okazji przetestować w takich warunkach.

To Ty dobry element jesteś :) Mi na tym zjeździe nawet 160mm tarcza nie odmówiła posłuszeństwa, ale jak się jedzie na hamulcu to nawet 203mm nie pomogą.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...