almaster Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 Witam! Mam dwie tarcze, accent blade "6" i tych samych rozmiarów oryginalną tarczę od avida juicy 7 2007. Która tarcza jest skuteczniejsza? Którą dać na przód? Przednie moje hamulce to avid juicy 7 2007 właśnie, a tył to deore 2010.
foxiu Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 zdecydowanie oryginał. Accent blade szarpie przy hamowaniu.
Schwefel Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej.
mlodyasg Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 A ma ktoś może opinie na temat takich tarcz LINK ? Też chciałbym zmienić moje na coś lżejszego (heble XT 08) ale nie chce żeby coś szarpało.
almaster Napisano 4 Listopada 2009 Autor Napisano 4 Listopada 2009 Czyli w końcu zostawić z tyłu tarczę blade do shimano deore 2010, czy dać na przód do avida juicy 7?
foxiu Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 przód ważniejszy - daj do przodu Avida. Mlodyasg: Nie wydaje mi się, żeby warto było zbijać 20g wagi kupując niepewną tarczę hamulcową. Tu chodzi o bezpieczeństwo.
XxUzixX Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 Sorki za OT ale przcież ta tarcza : http://allegro.pl/item798256440_160mm_85_gr_ashima.html to podróbka dartmoor'a ;/
Andrew Napisano 4 Listopada 2009 Napisano 4 Listopada 2009 Akurat tak się składa, że tarcze dartmoora to tarcze Ashimy. Dartmoor jedynie pakuje je w swoje kartoniki. Generalnie cały dartmoor to katalog. Nic oryginalnego nigdy nie mieli....
Mod Team durnykot Napisano 5 Listopada 2009 Mod Team Napisano 5 Listopada 2009 Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej. Schwel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika Schwefel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika Przepraszam za niedokładną pisownię nicka
bloszek Napisano 5 Listopada 2009 Napisano 5 Listopada 2009 Z doświadczenia wiem, że Shimano na tarczy blade nie wykorzystuje całej powierzchni ciernej. Ja mam shimano XT 4 tłoki. Do tego accent blade. Działa super wszystko. A co do nie wykorzystywanej powieżchni klocka to nie zgodze się. U mnie tarcza pracuje cały czas na całej powierzchni ciernej klocka.
almaster Napisano 5 Listopada 2009 Autor Napisano 5 Listopada 2009 Czyli zostawię g2cs z przodu skoro lepsza tarcza.
Schwefel Napisano 7 Listopada 2009 Napisano 7 Listopada 2009 Schwel, czy te doświadczenia masz mocowaniem IS czy PM? Gdzies tam mam w planach tarcze Blade lub Alligator Wind Cutter( wiem- ta sama tarcza) do SLX i zastanawiam się ,czy nie utracę "mocy" stosując te tarcze. Faktem jest,że panowie na mtbr raczej nie zauważyli kolosalnych różnic, nie mniej jednak prosiłbym o Twoją opinię jako - jak mniemam- użytkownika Zacisk to Saint czterotłoczkowy, mocowanie amora IS a hampla PM, tarcza Blade Ti 180mm - tak to wygląda: Dodam, że tarczę sprawdzałem też na Shimano 525 (Deore) i efekt był taki sam. Utraty mocy nie odnotowałem, fakt że przesiadłem się z tarcz 160mm, no ale Blade'y 180mm hamowały dobrze bez szarpania. Wywaliłem je bo tak jak mówię powierzchnia cierna nie dogaduje się z klockami Shimano. Założyłem tarcze XT 160mm i wszystko ładnie spasowało. Jak będę zmieniał to na nowe XT na pająku -> http://www.allegro.pl/item797944234_nowosc_2010_tarcza_shimano_xt_sm_rt76_na_6_sru.html A co do nie wykorzystywanej powieżchni klocka to nie zgodze się. U mnie tarcza pracuje cały czas na całej powierzchni ciernej klocka. Ja pisałem o powierzchni ciernej tarczy a nie klocka. Powierzchnia cierna klocka jest wykorzystywana cała ale okazuje się, że klocki są za wąskie żeby spasowały z Blade.
Mod Team durnykot Napisano 7 Listopada 2009 Mod Team Napisano 7 Listopada 2009 Dzięki za fotkę- niestety potwierdziłeś moje obawy. Chociaz , jesli gotówka pozwoli, założę Alligatory i popróbujemy. Nowe tarcze XT wyglądaja w końcu tak jak powinny, tylko ta cena......
bloszek Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Ja pisałem o powierzchni ciernej tarczy a nie klocka. Powierzchnia cierna klocka jest wykorzystywana cała ale okazuje się, że klocki są za wąskie żeby spasowały z Blade. Jeśli klocek ma po czym hamować całą swoją powierzchnią to nie rozumiem za bardzo w czym problem. Rozwiązanie blade moim zdaniem jest po to aby jak najwięcej powieżchni scinało kolcek powodując efektywniejsze hamowanie. Fakt faktem że zmniejsza się w ten sposób powierzchnia hamowania - tarcia. Coś za coś - waga kosztem efektywności hamowania. Ale za to bardzo dobra wentylacja. Moja tarcza jest również w takim samym stopniu starta. A różnicy pomiędzy orginalnymi tarczami (większa powierzchnia tarcia) XT nie zauważyłem a troche lżejsze są te blade. Poprostu moim zdaniem ilość powierzchni "tnących" klocek rekompensuje powierzchnię hamowania. Także jak kto woli taką tarcze zakłada. Co z tego jak będzie pełna powierzchnia hamowania a nie będzie odprowadzania temperatury? Raz udało mi się zagotować tarcze XT przy zjeździe z Gubałówki na Polanę Szymoszkową. Uratowała mnie wtedy tarcza 200 z przodu, która miała lepszą wentylację no i większą powierzchnię do odprowadzenia ciepła. Blade nie miałem okazji przetestować w takich warunkach.
mati199 Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Ciężko tak porównywać, która szybciej się zagotuje. Żeby testy i odczucia były obiektywne należy zastosować takie same klocki i hamować cały czas z identyczną siłą
mlodyasg Napisano 8 Listopada 2009 Napisano 8 Listopada 2009 Tarcze Blade 180mm szybciej niszczą klocki bo te dziury są za duże jak na klocek i wtedy szarpie (przynajmniej w hamplach XT 08', ale z tego co wiem od znajomych to w innych hamulcach też) dlatego polecam 160 na przód i tył no chyba, że ktoś potrzebuje dużej siły hamowania to wtedy jednak nie bawiłbym się w wynalazki typu accent blade. Wie ktoś może ile realnie waży ta nowa tarcza XT 160mm na 6 śrub?
Schwefel Napisano 9 Listopada 2009 Napisano 9 Listopada 2009 Co z tego jak będzie pełna powierzchnia hamowania a nie będzie odprowadzania temperatury? Raz udało mi się zagotować tarcze XT przy zjeździe z Gubałówki na Polanę Szymoszkową. Uratowała mnie wtedy tarcza 200 z przodu, która miała lepszą wentylację no i większą powierzchnię do odprowadzenia ciepła. Blade nie miałem okazji przetestować w takich warunkach. To Ty dobry element jesteś Mi na tym zjeździe nawet 160mm tarcza nie odmówiła posłuszeństwa, ale jak się jedzie na hamulcu to nawet 203mm nie pomogą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.