zcxz Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 nowy, wiec witam Pod koniec wczorajszej wycieczki zauwazylem, ze damper jest dziwnie, mocno wcisniety. Myslalem, ze moze powietrze zeszlo ale po sprawdzeniu cisnienia i dopompowaniu nadal to samo. Dodam, ze: - nie byl serwisowany - o ile to mozliwe chcialbym go sam naprawic - przejrzalem manuale co i jak robic Prosze o wskazowke co zdechlo? pzdr, zcxz
Schwefel Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Pewnie powietrze dostało się za komorę powietrzną i rozpycha tłoczek od drugiej strony. Możesz to sprawdzić spuszczając całkowicie powietrze. Jak tłoczek się szybko schowa i nie będziesz mógł ręką go wyprostować to jest tak jak mówię. Raczej tego się nie naprawi, bo przy rozkręcaniu damper wybuchnie w rękach.
skjaatel Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Myślisz, że w serwisie Fox'a to zrobią? I jak mogło dojść do takiej usterki? Dopytuję, bo sam stałem się właścicielem takiegoż dampa.
Schwefel Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 A myślisz, że w serwisie Foxa pracują samobójcy? Każdy chyba chce mieć ręce całe a w tym wypadku nie ma jak spuścić ciśnienia poza komorą. W serwisie RSa odmówili rozebrania BARa który miał takie objawy jak ten Fox. A do usterki dochodzi bardzo prosto, nieszczelna jest uszczelka tłoczka i powietrze ucieka w korpus.
zcxz Napisano 4 Października 2009 Autor Napisano 4 Października 2009 Raczej tego się nie naprawi, bo przy rozkręcaniu damper wybuchnie w rękach. dzieki za podpowiedz pzdr, zcxz a tu koles nawet specjalnego toola se spreparowal
Schwefel Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 No z takim sprzętem to można podchodzić do tego ale nie w domowych warunkach. Napisz do Cult-bikes czy mają taki sprzęt i czy się podejmą naprawy.
Gość Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Calego Monarcha,Foxa mozna rozebrac.Po jasna cholere piszesz,ze wybuchnie i ze sie nie da rozebrac??? Spuszczasz powietrze z komory ,ktora pompujesz.Na dole tloka dampera z reguly od strony wewnetrznej jak jest zamontowany w ramie,jest zaslepka /oryginalnie/,ktora zaslepia "robaczka" ,taki rodzaj srubki z gwintem na chlopski rozum.Popuszczasz te srubke tak dlugo,az zacznie uciekac powietrze.Jezeli wypuscisz wszystko mozesz rozkrecic caly damper.Dajesz damper w imadlo strona gdzie jest tlumienie powrotu,owijasz tasma izolacyjna /domowy na szybko sposob/ korpus dampera,aby nie porysowac i nie poniszczyc naklejek i odkrecasz.Zostanie Ci Dolny tlok z wewnetrznym tloczkiem z jak to twierdza co niektorzy komory negatywnej.Wyleje Ci sie z 10-15 mililitrow oleju i tyle.Odkrecasz z koleji ten tloczek i tam masz /juz nie pamietam ile oleju/ druga czesc tloczka z takim plastykowym krazkiem.Miedzy dolem tloka dampera a tym krazkiem znajdue sie azot,choc mozesz spokojnie napompowac to powietrzem i roznicy nie bedzie-sprawdzone.Sprawdzasz uczelke,smarujesz i skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci.Tu dochodze do najtrudniejszej operacji a mianowicie skombinowania pompki iglowej do damperow.Na samym poczatku wspomnialem o tej srubce- tzw.robaczku.Pod nim jest walczek z gumy,z pamieci pisze srednica okolo 3-4mm ,dlugosc okolo 5-6mm i jest ...zaworkiem.Na samym poczatku jesli gdzies beda mieli pomke to po prostu niech Ci w serwisie popuszcza srubke napompuja "negatywna komore" /tak ja nazwe/ i dokreca.Igla pompki przebija sie przez walek z gumy i pompujesz,wyciagajac igle otwor sie zaslepia,dokrecajac robaczka powodujesz scisniecie waleczka i totalne uniemozliwienie ucieczki gazu.Czasami jak jest robaczek popuszczony to moze gaz znikac.Nie pamietam ile trzeba tam napompowac,moj zmeczony 12h praca mozg cos z zakamarkow podaje,ze okolo 180Psi,ale wszystko masz na stronie RSa dotyczaca serwisu Monarcha,tylko tam jest inny rodzaj zaworka do pompowania i juz totalnie inna pompka.Tak sa zbudowane Foxyi X-Fusiony.Na upartego mozna zrobic przejsciowke iglowa do pompki od amora z grubej igly z apteki i wycietego wentla samochodowego,ale to inna dluzsza historia. Nie wiem,jak to bardziej na chlopski rozum opisac.Za to Schwefel ma racje ,jak nie wypuscisz gazu z dolu a rozkrecisz to mozesz stracic zeby...
morion Napisano 4 Października 2009 Napisano 4 Października 2009 Schwefel ale bajki piszesz A RS BARa z takim problemem też można uratować, i to w domowych warunkach. Oczywiście robimy to "z głową", odpowiednio się zabezpieczając (robiąc to pierwszy raz nie wiemy dokładnie czego się spodziewać, jakie jest ciśnienie). Odkręcamy, następuje huk i to wszystko, żadnych urwanych rąk Pozdrawiam.
zcxz Napisano 4 Października 2009 Autor Napisano 4 Października 2009 Calego Monarcha,Foxa mozna rozebrac.Po jasna cholere piszesz,ze wybuchnie i ze sie nie da rozebrac??? Spuszczasz powietrze z komory ,ktora pompujesz.Na dole tloka dampera z reguly od strony wewnetrznej jak jest zamontowany w ramie,jest zaslepka /oryginalnie/, jest biale oczko ktora zaslepia "robaczka" ,taki rodzaj srubki z gwintem na chlopski rozum.Popuszczasz te srubke tak dlugo,az zacznie uciekac powietrze.Jezeli wypuscisz wszystko mozesz rozkrecic caly damper.Dajesz damper w imadlo strona gdzie jest tlumienie powrotu,owijasz tasma izolacyjna /domowy na szybko sposob/ korpus dampera,aby nie porysowac i nie poniszczyc naklejek i odkrecasz.Zostanie Ci Dolny tlok z wewnetrznym tloczkiem z jak to twierdza co niektorzy komory negatywnej.Wyleje Ci sie z 10-15 mililitrow oleju i tyle. oki rozumiem, ze przy skladaniu powinienem uzpelnic. czy to syntetyk, 5W bedzie? Odkrecasz z koleji ten tloczek i tam masz /juz nie pamietam ile oleju/ druga czesc tloczka z takim plastykowym krazkiem.Miedzy dolem tloka dampera a tym krazkiem znajdue sie azot,choc mozesz spokojnie napompowac to powietrzem i roznicy nie bedzie-sprawdzone. czy tego azotu to ja nie spuscilem przez ten zaworek z zaslepka? Sprawdzasz uczelke,smarujesz i skrecasz wszystko w odwrotnej kolejnosci. zestaw uszczelek w CB koksztuje 92 pln. sa jakies zamienniki? mozna to gdzies sostac? Tu dochodze do najtrudniejszej operacji a mianowicie skombinowania pompki iglowej do damperow.Na samym poczatku wspomnialem o tej srubce- tzw.robaczku.Pod nim jest walczek z gumy,z pamieci pisze srednica okolo 3-4mm ,dlugosc okolo 5-6mm i jest ...zaworkiem.Na samym poczatku jesli gdzies beda mieli pomke to po prostu niech Ci w serwisie popuszcza srubke napompuja "negatywna komore" /tak ja nazwe/ i dokreca.Igla pompki przebija sie przez walek z gumy i pompujesz,wyciagajac igle otwor sie zaslepia,dokrecajac robaczka powodujesz scisniecie waleczka i totalne uniemozliwienie ucieczki gazu.Czasami jak jest robaczek popuszczony to moze gaz znikac.Nie pamietam ile trzeba tam napompowac,moj zmeczony 12h praca mozg cos z zakamarkow podaje,ze okolo 180Psi,ale wszystko masz na stronie RSa dotyczaca serwisu Monarcha,tylko tam jest inny rodzaj zaworka do pompowania i juz totalnie inna pompka. wie ktos gdzie w wawie moga uzyczyc takiej pompki? Tak sa zbudowane Foxyi X-Fusiony.Na upartego mozna zrobic przejsciowke iglowa do pompki od amora z grubej igly z apteki i wycietego wentla samochodowego,ale to inna dluzsza historia. Nie wiem,jak to bardziej na chlopski rozum opisac.Za to Schwefel ma racje ,jak nie wypuscisz gazu z dolu a rozkrecisz to mozesz stracic zeby... Dzieks
Housik Napisano 11 Października 2009 Napisano 11 Października 2009 ludzie macie i cieszcie sie to co już od zeszłego roku niedostępne całą serwisówka floata rp2,rp23 i rp3 http://www.speedyshare.com/975591839.html 1,6mb a tutaj serwis RS'a właściwie prawie to samo
adriansocho Napisano 12 Października 2009 Napisano 12 Października 2009 ludzie macie i cieszcie sie to co już od zeszłego roku niedostępne całą serwisówka floata rp2,rp23 i rp3 http://www.speedyshare.com/975591839.html 1,6mb A nie masz może takiego od Foxa Vanilla RC?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.