Skocz do zawartości

[10407g] Centurion Backfire Light '09 20'' Disc by goldbloom


goldbloom

Rekomendowane odpowiedzi

Hample K24 ważą 257g przód (85 cm przewodu) i 314g tył (135 cm), całość bez tarcz. Myślę, żeby zamienić oryginalny adapter Formuli na Shimano, lżejszy o 9g.

 

Przód

Tył

 

Dzięki kluczowi Sorcerera :) mogłem zważyć oddzielnie suport i ramę :D Na marginesie, klucz HT2 Shimano jest o wiele dokładniej wykonany niż BBB, choć bez gumowej rączki, co może trochę przeszkadzać.

 

Mam nadzieję, że w najbliższy weekend już sobie pojeżdżę, bo amora mają wysłać z CR jutro. W tej chwili, oprócz niego, brakuje mi jeszcze zacisku sztycy Smuda i gwiazdki oraz bieżni sterów (gdzieś zgubiłem). Chciałbym też w kilku miejscach polakierować ramę, więc może w tygodniu przejdę się do zakładu.

Czy gwiazdki są zarówno stalowe jak i aluminiowe, bo nie jestem pewien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbonowy zacisk Smuda, o powiększonej o 2 mm wysokości, waży ok. 7g (ok. 1g więcej niż standardowy, 12 mm, który też mogłem zważyć). Nie ma krawędzi, która opierałaby go o górną krawędź rury podsiodłowej.

014.JPG

 

Przy okazji - smudowy koszyczek waży bez śrubek 9-10g.

 

Naszła mnie ochota na zmianę kierownicy (też giętą, ~650 mm) na <170g, z możliwością założenia rogów. Jakieś propozycje poniżej 300 zł? Na razie znalazłem tylko USE.

Pociągnie to pewnie za sobą konieczność zmiany mostka na 31,8, czyli pewnie WCS 4AXIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reba umarła śmiercią tragiczną :) Czekam na nowy egzemplarz. W centumrowerowe.pl nie potrafili jej naprawić, okazało się, że to wada produkcyjna. Na razie minął już ponad 1 tydzień od złożenia reklamacji, coś się nie spieszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po trzecim telefonie do CR w ciągu trzech dni z prośbą o jakiekolwiek wieści, odebrał chyba właściciel i nagle okazało się, że amor jednak może dotrzeć do mnie następnego dnia. Problemy ze sprowadzeniem jak ręką odjął. Szkoda tylko, że udało mi się to osiągnąć dopiero po 2 tygodniach...

 

Jak widać po sygnaturze, kokpit ulegnie zmianie. Kierownicę już wybrałem http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=2740, ale mostek to nadal niewiadoma. Główny wymóg to sztywność. I mniejsza waga od Thomsona X4.

 

A co myślicie o tym: [ur]http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11825[/url] ? O ile cięższe od QR jest takie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, prawie skończyłem projekt i nie mogłem już czekać na te kilka elementów, których jeszcze brakuje :unsure: Kompletne zdjęcia przy nakbliższej okazji, czyli po dojściu paczki z CRC.

 

Brakuje kilku rzeczy - bieżni sterów (bo gdzieś zgubiłem :) ), gripów SRAMA 60 mm, a linki i pancerze trzeba będzie poprzycinać (wiążę z tym wielkie nadzieje, bo waga, hehe, nie poraża, delikatnie mówiąc :D ), na razie zostawiłem sobie margines błędu przy sterówce. W bardzo krótkiej perspektywie zmianie ulegną: mostek (pewnie na USE Race 110 mm) i kiera (też pewnie na USE - Atom Carbon XC Riser, choć zaczynam się mocno wahać :D ) , co odessie ok. 30 g; pewnie zmienię korki kierownicy, bo tak nie może być :D Poważnie zastanawiam się nad zaaplikowaniem Hope'owi zestawu konwertującego do sztywnej osi. Hmm, to chyba wszystko. Enjoy! :D

 

043.JPG

 

LINK DO ALBUMU ZE ZDJĘCIAMI

 

Bar Ends (Rogi): Ritchey WCS SL Ergo, 110mm (z oryginalnymi korkami) / 73 g

Bar Plugs (Korki do kierownicy) : Ritchey WCS (obcięte) / 6 g

 

Brake (Front) (Hamulec (Przód): Formula Oro K24 + tarcza Hayes V6 160mm / 384 g

  • klamka + zacisk + przewód (85 cm) /224 g
  • 2 śruby zacisku (stal) / 12 g
  • tarcza Hayes V6 160mm / 116 g
  • 6 śrub tarczy (stal) / 12g

Brake (Rear) (Hamulec (Tył)): Formula Oro K24 + tarcza Avid G2CS 160mm / 430g

  • klamka + zacisk + przewód (135 cm) / 238 g
  • 2 śruby mocujące zacisk (stal) / 12 g
  • tarcza Avid G2C2 160 mm / 115 g
  • 6 śrub tarczy (stal) / 12 g
  • adapter Shimano SM-MA-F180P/S / 18 g
  • 2 śruby mocujące adapter / 12g

Cables (Pancerze i linki): Nokon + linki powlekane teflonem / ~ 82g

  • przerzutka przód (51 cm koralików, 94 cm wkładu) / 26 g
  • przerzutka tył (82 cm koralików, 136 cm wkładu) / 38 g
  • linki / ~ 18 g

Cassette (Kaseta): Shimano XT CS-M770 + nakrętka Token (aluminium) / 263g

Chain (Łańcuch): Shimano XT HG-93 108 ogniw (+ spinka SRAM) / 270g

Crankset (Korba): Race Face Deus XC / 830g

  • ramiona / 527 g
  • śruba i kontra korby / 20 g
  • koronka 22T / 22 g
  • koronka 32T / 44 g
  • koronka 44T / 90 g
  • 8 śrub koronek: 2 oryginalne (stal), 4 KCNC (aluminium), 2 Shimano (aluminium) / 15 g
  • suport Race Face XC/AM (1 podkładka) / 109 g

Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano XTR FD-M970 / 125g

Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): SRAM X.9 2010 Medium / 208g

 

Fork (Widelec): Rock Shox Reba SL 2009 + manetka Poplock / 1693g

  • amortyzator (rura sterowa 220 mm) z gwiazdką sterów / 1632 g
  • manetka Poplock (oryginalnej długości) / 61 g

Frame (Rama): Centurion Backfire Light 2009 20''1640 g

  • rama / 1622 g
  • hak przerzutki (aluminium) / 16 g
  • śrubki bidonu 10 mm (nylon) /2 g

Grips (Chwyty): SRAM Racing Grips 60 mm* / ~45g

Handlebar (Kierownica): Ritchey WCS Low Rizer 660/25,4 mm, wznios 20mm / 231g

Headset (Stery): FSA ZS3-SL (bez bieżni)/ 42g

Pedals (Pedały): Exustar PM25 / 281g

Seat (Siodło): Brooks Team Professional Chrome / 528g

Seatpost (Sztyca): Thomson Elite Setback 31,6/367 mm / 228g

Seatpost clamp (Zacisk sztycy): Smud-Carbon 34,9 mm (pełna) / 7g

Shifters (Manetki): SRAM X.0 Gripshift / 171g

Skewers (Zaciski kół): Dartmoor Bolt-On (bez sprężynek) / 65g

Spacers (Podkładki pod mostek): FSA 20mm stożkowa / 12g

Starnut (Gwiazdka): 10g

Stem (Mostek): Boplight Race 110/25,4 mm (6°) / 128g

Tire (Front) (Opona przednia): IRC Mythos XC II 2.1 / 508g

Tire (Rear) (Opona tylna): Hutchinson Python Air Light 2.0 / 529g

Top Cap (Kapsel): Boplight / 5g

Tubes (Dętki): Schwalbe XXLight AV14a / 201g

Wheel (Front) (Koło (Przód)) / 778g

  • Hub (Piasta): WTB Laser Disc Lite
  • Rim (Obręcz): Mavic XM 719 Disc
  • Spokes (Szprychy): DT Swiss Super Competition x32
  • Nipples (Nyple): DT Swiss Alu x32
  • Rim tape (Taśma na obręcz): taśma samoprzylepna owinięta 3 razy

Wheel (Rear) (Koło (Tył)) / 965g

  • Hub (Piasta): Hope Pro 2 QR
  • Rim (Obręcz): Mavic XM 719 Disc
  • Spokes (Szprychy): DT Swiss Super Competition 16szt./Competition 16 szt.
  • Nipples (Nyple): DT Swiss alu 16 szt./ DT Swiss mosieżne 16szt.
  • Rim tape (Taśma na obręcz): taśma samoprzylepna owinięta 3 razy

W SUMIE (bez dodatków): 10739g

 

Misc:

Neopren: Futura / 14 g

Licznik: Blackburn Delphi 5.0 (bez zestawu do pomiaru kadencji) / 82 g

Lampka tylna: Cateye TL-LD170(zamiast śruby zipy w zacisku) / ~64 g

Lampka przednia: Petzl Tikka Plus / 76 g

Edytowane przez goldbloom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pracy kosztował Cie ten projekt, rewelacyjne foty, wszytko ładnie na tacy podane, wspaniale się to przegląda.

Można by sie kiedyś umówić na rowerownie jak się sezon zacznie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to lipa, ale jeszcze nie jest źle może dojdzie niebawem. Bądźmy dobrej myśli.

Ja np: czekam na siodełko ponad miesiąc, dziś dojdzie. A pewien sklep kiedyś zwlekał z wysyłką ponad tydzień mimo że wszystko mieli na stanie. Później okazało się że chyba jednak nie bo waga nie zgadzała się z ta uzgodnioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, składając zamówienie wiedziałem, że niektóre rzeczy są chwilowo niedostępne dlatego nie jestem w ogóle zaskoczony takim stanem rzeczy.

 

Dlaczego wywaliłeś Elixiry ? Jakie przyszłe plany oprócz kokpitu ?

Elixiry jeszcze miesiąc temu były jedną wielką niewiadomą i dlatego zdecydowałem się na sprzedaż i kupno nowych, które na pewno nie sprawią mi już żadnych kłopotów. To było dla mnie bardzo ważne, bo ile można nie jeździć na rowerze (a przypomnę, że nie jeżdżę w sumie, z małymi przerwami, od października :down: )? Formule K24 kupiłem w bardzo dobrej cenie, okazyjnie (a pochodzą z rozbiórki nowego Rocky Mountain Element 50 2009). W międzyczasie pojawiła się możliwość naprawy (a ostatecznie i praktycznie - wymiany obu tłoczków) dużo mniejszym kosztem, dzięki "koneksjom" Andrew. W związku z takim obrotem sprawy zacząłem się nawet zastawiać w pewnym momencie, czy nie wrócić do Elixirów, jednak wspomnienia miałem wystarczająco złe i zostałem przy K24.

Kiedy już Andrew doprowadzi hample do stanu 100% sprawności, czyli takiego, że nie będę się musiał za nie wstydzić (a ja to sprawdzę), wylądują one na Allegro. Prawdopodobnie najpóźniej do połowy kwietnia.

 

A dalsze zmiany? Powiem tak - będą konsekwentne. No i mam już coś na oku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gripy SRAMA 60 mm ważą 49 g (po wycięciu otworu na zakończeniu). W połączeniu z krótkimi gripshiftami i rogami dają mi możliwość przesuwania mojej dosyć szerokiej dłoni jeszcze na ok 1,5 cm , co mi bardzo odpowiada (chwyt jest też bardzo dobry - twardość, grubość i faktura gumy w sam raz). Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł nowy mostek - USE Race 110/31,8mm. Waży 159g. Zależało mi bardzo na jego solidności. No i, poza tym, jest bardzo ładny :icon_mrgreen: Co ciekawe, śruby (zresztą zgodnie z ofertą z CRC) są stalowe, a nie tytanowe, jak głosi wkładka pudełka. Mostek więc teoretycznie może schudnąć do 149-150g.

 

Kolejne części z paczki to Candy C i Egg Beater C, o wagach idealnie zgodnych z podawanymi przez Crank Brothers. Pierwsze w wersji Black-Orange, drugie Wing-Black. Może zmienię Exustary...

 

Na kierę przyjdzie mi jeszcze poczekać jakiś czas, więc tymczasowo będę jeździł z 0,5 kg odkopanym kokpitem (z prostą kierą). Dobrze, że nie udało mi się tego nigdzie opchnąć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...