Skocz do zawartości

[11148g] Kross Level A6 '08


Ubotek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem przedstawić Wam swój rower.

Jest to PRAWIE seryjna A6.

Zostało w niej zmienionych kilka rzeczy w celu zmniejszenia wagi i podniesienia funkcjonalności/komfortu.

 

Elementy pogrubione ważyłem sam, a wagę reszty części ściągnąłem z innych projektów A6 i w neta.

RR-ki trafił mi się bardzo lekkie, bo normalnie ważą w granicach 450g/szt, a moje są prawie nówki.

 

Poniżej specyfikacja:

 

Bar Plugs: Korki do kierownicy) - WCS/No Name ------------------ 4g.

Bottle Cage: (Koszyk na bidon)- Accent Folly ------------------- 42g.

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Single Digit 7 --------- 181g.

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Single Digit 7 ------------ 181g.

Cables: (Pancerze i linki) Shimano ----------------------------- 142.

Cassette: (Kaseta) Sram PG950 (11-32) ----------------------- 364g.

Chain: (łanńuch) - KMC z9900 + spinka sram ----------------- 287g

Crankset: (Korby) - Truvativ Firex 3.3 with GXP ---------------- 925g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 960 TS ----------- 132g.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - LX -------------------------- 306

Fork: (Widelec) - RS Tora 318 PopLock -------------------------- 2143g.

Frame: (Rama) - Kross Level A6 '08 ----------------------------- 1677g.

Grips: (Gripy) - WCS Ergo -------------------------------------- 30g

Handlebar: (Kierownica) ---------------------------------------- 140

Headset: VP-AC 41 ---------------------------------------------- 99g

Pedals: (Pedały)- ? -------------------------------------------- 546g

Seat: (Siodło) - San Marco Blaze ---------------------------- 280g.

Seatpost: (Sztyca) - Zoom -------------------------------------- 270

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - No Name imbus ---------------- 18g.

Shifters: (Manetki)- LX Dual Control --------------------------- 429g.

Skewers: (Zaciski koł)- JoyTech ----------------------------- 128g.

Stem: (Mostek) - Truvativ Team --------------------------------- 149

Tire (Front): (Opona przednia)- Racing Raplh '08 ------------ 424g.

Tire (Rear): (Opona tylna) - Racing Ralph '08 ------------------ 428g.

Top Cap: (Top cap) - VP ---------------------------------------- 14g.

Tubes: (Dętki) - Kenda -------------------------------------- 334g.

Wheel Front: (Koło przednie) ----------------------------------- 958g.

Wheel Rear: (Koło tylne) --------------------------------------- 1198g.

Misc: (Inne) - Sigma BC 1106 ----------------------------------- 40g

Neopren ----------------------------------------- 20g

 

Suma: 11740

 

Jeżeli coś przykuło twoją uwagę w rozpisce napisz do mnie.

 

Najbliższe plany:

- nowe lekkie przednie koło

- opony szosowe

- XT Shadow/ XTR na tył

- amortyzator

- nowe tylne koło i kaseta, gdy ta padnie

 

Wagi starałem się podawać realne.

Wszelkie propozycje zmian mile widziane.

Zacisków na Bolt-On nie zmieniam.

 

Pozdrawiam

Ubotek :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Handlebar: (Kierownica) ---------------------------------------- 140

Co to jest?

2. W rankingu MTB nie można podawać roweru na oponach typu slick.

3. Zmień pedały na SPD bo te ciążą niesamowicie. W ogóle co to za model i firma?

4.Stem: (Mostek) - Truvativ Team --------------------------------- 149

Mój przy długości 110mm waży 145g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To prawda, amortyzator i opony szosowe ni jak to się ma. Jeździłem na sztywnym i slickach 1,25 i się dużo lepiej jeździło niż na Rebie zablokowanej i tym samym zestawie opon.

 

Tanio można i 60g na zaciskach.

Tanio na pedałach (nie mówię o wymianie na spd)

Dętki -80g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadzacie z tymi slickami. Idealny wybór na treningi góralem na szosie, w 10min całkowicie zmieniam charakterystkę roweru. Poza tym m.in rowery crossowe mają amortyzatory i slicki...

 

Co do roweru, chciałbym zobaczyć foto opon bo 2 tak lekkie egzemplarze graniczą z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Flash3M Nie każdego stać na dwa rowery. Kupię najpierw oponki, a później może sztywny Alu widelec ;) .

 

Fifi Kierownica to Truvativ Team.

Pedały to VP K218

Waga mostka zmieniona.

 

Pixon Do dętek i zacisków podchodzę sceptycznie. 2000km bez laka z czego 1000km na gołej gumie :wallbash:

Pedały planuje zmienić na SPD na następny sezon, więc nie będę wyrzucał 50zł w błoto.

 

Miskov17 RR-ki ważone po 624km dokładnie tyle ważyły. Jak się trochę odgonie z pracą to zrobię foto. :thumbsup:

 

 

Bar Plugs: Korki do kierownicy) - WCS/No Name ------------------ 4g.

Bottle Cage: (Koszyk na bidon)- Accent Folly ------------------- 42g.

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Single Digit 7 --------- 181g.

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Single Digit 7 ------------ 181g.

Cables: (Pancerze i linki) Shimano ----------------------------- 142.

Cassette: (Kaseta) Sram PG950 (11-32) ----------------------- 364g.

Chain: (łanńuch) - KMC z9900 + spinka sram ----------------- 287g

Crankset: (Korby) - Truvativ Firex 3.3 with GXP ---------------- 925g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 960 TS ----------- 132g.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - LX -------------------------- 306

Fork: (Widelec) - RS Tora 318 PopLock -------------------------- 2143g.

Frame: (Rama) - Kross Level A6 '08 ----------------------------- 1677g.

Grips: (Gripy) - WCS Ergo -------------------------------------- 30g

Handlebar: (Kierownica) Truvativ Tea---------------------------- 140

Headset: VP-AC 41 ---------------------------------------------- 99g

Pedals: (Pedały)- VP K218 ----------- -------------------------- 546g

Seat: (Siodło) - San Marco Blaze ---------------------------- 280g.

Seatpost: (Sztyca) - Zoom -------------------------------------- 270

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - No Name imbus ---------------- 18g.

Shifters: (Manetki)- LX Dual Control --------------------------- 429g.

Skewers: (Zaciski koł)- JoyTech ----------------------------- 128g.

Stem: (Mostek) - Truvativ Team --------------------------------- 145

Tire (Front): (Opona przednia)- Racing Raplh '08 ------------ 424g.

Tire (Rear): (Opona tylna) - Racing Ralph '08 ------------------ 428g.

Top Cap: (Top cap) - VP ---------------------------------------- 14g.

Tubes: (Dętki) - Kenda -------------------------------------- 334g.

Wheel Front: (Koło przednie) ----------------------------------- 958g.

Wheel Rear: (Koło tylne) --------------------------------------- 1198g.

Misc: (Inne) - Sigma BC 1106 ----------------------------------- 40g

Neopren ----------------------------------------- 20g

 

Suma: 11736

 

Pozdrawiam

Ubotek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miskov moje ralphy (2007) co prawda zjechane ważą 399,31g oraz 401,38g... W oponach dużą rolę odgrywa przebieg A tu jak widać są 2008

No więc właśnie, a najlżejsze egzemplarze RR 08' ważą w okolicach 415g i zdarzają się raz na milion ;) A przynajmniej bardzo, bardzo rzadko. No ale nie pozostaje mi nic innego jak wierzyć ubotkowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie, a najlżejsze egzemplarze RR 08' ważą w okolicach 415g i zdarzają się raz na milion :thumbsup: A przynajmniej bardzo, bardzo rzadko. No ale nie pozostaje mi nic innego jak wierzyć ubotkowi.

 

Twoje RoRo też znaczącą odbiegały wagą.

Foty postaram się zrobić, a przynajmniej jednej tej cięższej, bo możliwe, że będę zmieniać.

 

Głupi zawsze mają szczęście <joke> ;)

 

P.S. Jw. napisałem były ważone po 624km bez ostrych hamowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Bar Plugs: Korki do kierownicy) - WCS/No Name ------------------ 4g.

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Single Digit 7 --------- 181g.

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Single Digit 7 ------------ 181g.

Cables: (Pancerze i linki) Shimano ----------------------------- 142.

Cassette: (Kaseta) Sram PG950 (11-32) ----------------------- 364g.

Chain: (łanńuch) - KMC z9900 + spinka sram ----------------- 287g

Crankset: (Korby) - Truvativ Firex 3.3 ------------------------- 925g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 960 TS ----------- 132g.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - LX -------------------------- 306

Fork: (Widelec) - RS Tora 318 ------------------------------- 2098g.

Frame: (Rama) - Kross Level A6 '08 17" ---------------------- 1958g.

Grips: (Gripy) - WCS Ergo -------------------------------------- 30g.

Handlebar: (Kierownica)Truvativ Team ------------------------ 142g.

Headset: VP-AC 41 ---------------------------------------------- inc.

Pedals: (Pedały)- VP K218 -------------------------------------- 546g.

Seat: (Siodło) - San Marco Blaze ---------------------------- 280g.

Seatpost: (Sztyca) - Zoom -------------------------------------- 270g.

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - No Name imbus ---------------- 18g.

Shifters: (Manetki)- LX Dual Control --------------------------- 429g.

Skewers: (Zaciski koł)- JoyTech ----------------------------- 128g.

Stem: (Mostek) - Truvativ Team --------------------------------- 146g.

Tire (Front): (Opona przednia)- Racing Raplh '08 ------------ 424g.

Tire (Rear): (Opona tylna) - Racing Ralph '08 ------------------ 428g.

Top Cap: (Top cap) - VP ------------------------------------- 20g.

Tubes: (Dętki) - Kenda -------------------------------------- 334g.

Wheel Front: (Koło przednie) ----------------------------------- 958g.

Wheel Rear: (Koło tylne) --------------------------------------- 1198g.

 

Misc:

- GXP ---------------------------------------------------------- inc.

- Sigma BC 1106 --------------------------------------------- 38g.

- neopren Velo ------------------------------------------------- 20g.

 

 

Alles: 11 987g

 

Trochę poważyłem resztę w następnym tygodniu.

 

Dojdą najprawdopodobniej Cranki więc będzie jakieś - 280g :)

 

I na razie będą to chyba ostatnie modyfikacje.

Wiem, że na amorku mogę zrzucić jakieś 0,5kg i to samo na kołach, ale to już duże inwestycje.

 

Myślę jeszcze nad bolt-on, ale jakoś nie jestem przekonany co do tego systemu.

 

Pozdrawiam

Ubotek

 

P.S. Proszę Lookasa 46 o zmianę nazwy tematu oraz w rankingu i zmianę w rankingu z DISC na V. :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Bar Plugs: Korki do kierownicy) - WCS/No Name ------------------ 4g.

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Single Digit 7 --------- 181g.

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Single Digit 7 ------------ 181g.

Cables: (Pancerze i linki) - ----------------------------------inc.

Cassette: (Kaseta) Sram PG950 (11-32) ----------------------- 364g.

Chain: (łanńuch) - KMC z9900 + spinka sram ----------------- 287g

Crankset: (Korby) - Truvativ Firex 3.3 ------------------------- 821g.

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - XTR 960 TS ----------- 132g.

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - LX -------------------------- 306

Fork: (Widelec) - RS Tora 318 ------------------------------- 2098g.

Frame: (Rama) - Kross Level A6 '08 17" ---------------------- 1958g.

Grips: (Gripy) - WCS Ergo -------------------------------------- 26g.

Handlebar: (Kierownica)Truvativ Team ------------------------ 142g.

Headset: VP-AC 41 ---------------------------------------------- inc.

Pedals: (Pedały)- Crank Bros Egg Beater SL --------------------- 258g.

Seat: (Siodło) - San Marco Blaze ---------------------------- 280g.

Seatpost: (Sztyca) - Zoom -------------------------------------- 270g.

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - No Name imbus ---------------- 18g.

Shifters: (Manetki)- LX Dual Control --------------------------- 628g.

Skewers: (Zaciski koł)- JoyTech ----------------------------- 128g.

Stem: (Mostek) - Truvativ Team --------------------------------- 146g.

Tire (Front): (Opona przednia)- Racing Raplh '08 ------------ 424g.

Tire (Rear): (Opona tylna) - Racing Ralph '08 ------------------ 428g.

Top Cap: (Top cap) - VP ------------------------------------- 20g.

Tubes: (Dętki) - Kenda -------------------------------------- 334g.

Wheel Front: (Koło przednie) ----------------------------------- 958g.

Wheel Rear: (Koło tylne) --------------------------------------- 1198g.

Misc:

- GXP ---------------------------------------------------------- inc.

- Sigma BC1106 ------------------------------------------------- 38g.

- Poplock ------------------------------------------------------- 50g.

- Neopren ------------------------------------------------------- 14g.

 

Alles: 11 692g. ;)

 

Rowerek schudł,a zapowiada się ze schudnie jeszcze w najbliższym czasie.

 

Proszę o rady odnośnie butów SPD w cenie od 200-300zł

 

Pozdrawiam

Ubotek :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati199 wedle projektu użytkownika miskov17 jego korba z GXP ważyła 925g.

Odejmując wagę GXP, którą przyjąłem 104g waga "gołej" korby wynosi 821g.

Waga GXP wliczona w wagę.

 

Tora ważona własnoręcznie bez PopLock-a, którego waga podana jest w dodatkach.

 

Dlaczego cranki?

Gdyż, nie wiem czemu czasami noga potrafi mi spaść z pedała i co według Ciebie można kupić za 200zł sensownego, co zrzuci mi prawie 300g. Oczywiście nie mowa tu o dętkach i oponach typu FW.

 

Osobiście myślę nad Bolt-On-ami. Teoretycznie 60g mniej, ale dla mnie to minimalne zmniejszenie funkcjonalności,

gdyż czasami przy krótkich trasach typu 5km nie biorę kluczy. :bye2:

 

Myślę jeszcze nad używaną sztycą typu BOP i siodełkiem, ale na razie poza wagą nie czuję sensu zmiany.

 

Próbuje też od kolegi kupić w dobrej cenie nową XT Shadow - zawsze 80g mniej ;)

 

 

Pozdrawiam :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o rady odnośnie butów SPD w cenie od 200-300zł

jeśli OD to może www.erowery.pl/go/_info/?id=1855

faktycznie waga ubijaków bardzo niska. nie były modyfikowane???

wymieniając nakrętki na alu nylock zyskałem 1,24g. po zaaplikowaniu minimalnej ilość smaru waga wskazała 264g...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...