Skocz do zawartości

[Korba] Jaka na poziomie XTR ? W jakiej cenie?


goldbloom

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar wymienić mojego LX'a na lekką i wytrzymałą korbę na poziomie XTR'a. Oczywiście nie stać mnie na ponad 1000 zł na nową, czyham więc na okazje :P Oprócz ceny problemem jest też wybór właściwej, bo średnio się orientuję w różnicach na tym poziomie. Czy są jakieś zauważalne? Jaki model jest najlepszy, jaki najbardziej opłacalny, a jakim nie warto sobie zawracać głowy? Proszę o pomoc ;) .

Tak na początek - na allegro stoją po ok. 500 zł korby firmy Aerozine Titanium i zainteresowały mnie - lekkie i tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz sobie odpowiedziales na postawione pytanie

Oczywiście nie stać mnie na ponad 1000 zł na nową

moze raczej cos bardziej budzetowego i ciezszego niestety

Aerozine Titanium o ktorym mowisz jesli choidzi o sztywnosc to zupelnie inna klasa jak xtr tzn duuuzo gorzej, ten crank jest b. elastyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby dlaczego? Mi zależy tylko na ramionach korb, te mogę dostać sporo taniej, a używki mnie też nie odstraszają... Słyszałem taką opinię nt aerozine, ale z kolei inne były pochlebne. Wiem, że najlepiej byłoby poczekać na więcej opinii i testów, sęk w tym, że mi się nie chce czekać :P , poza tym później mogą one zdrożeć, o ile są tak dobre jak można wyczytać na google. Dzięki za odpowiedź, ale czy masz jakieś konkretne doświadczenia z aerozine lub xtr? Ewentualnie polecasz jakieś inne korby? Chwilowo cenę zostawmy na boku.

Ogólnie jestem zdania, że na XT nie opłaca mi się przesiadać - za mała różnica.

P.S. O widzę, że masz doświadczenia. Sorry, nie skojarzyłem Ciebie ze sprzętem, bo ten kojarzę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze na xtr od dlugiego czasu, 960 teraz 970 i w tej klasie to jest dobre budzetowe rozwiazanie, solidna w miare lekka, sztywna korba, zebatki chyba jedne z najbardziej sztywnych.

Jest sporo rozwiazan lekkich korb ale xtr jest tylko wstepem do ''wagowej zabawy'' i chyba najtanszym i najbardziej solidnym rozwiazaniem ;)

To dla porownania znajdz mi chocby jedna opinie o xtr ze jest ''niesztywny'' :P

 

Mi jeszcze udalo sie kupic nowa pod koniec zeszlego roku za £190, a teraz....

£:wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie bym nie spojrzał, to XTR podawany jest jako wzór sztywności. Ale mi chodzi o alternatywę, bo XTR jest bardzo popularny,a z innymi jest dużo ciężej. Najbardziej nurtuje mnie kwestia różnic między XTR a Noir czy Deus. W sumie wszystko mogę sobie wygooglować, ale zebranie opinii na ten temat nie jest już takie proste... Hmmm, i zostawmy może stronglighty w spokoju, dla mnie XTR to już najwyższa półka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta popularnosc jednak z czegos wynika.

Nie mowie ze to optymalne rozwiazanie ale jak piszesz ze to top dla ciebie to musisz sie pogodzic ze w tym przedziale cenowym bedzie raczej rzecza niemozliwa znalezc cos lepszego. W tym wypadku oryginalnosc bedzie cie kosztowala: waga, sztywnosc itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie też tak myślę, potrzebuję jednak jeszcze innych, najlepiej skrajnych opinii. Wtedy z czystym sumieniem kupię tego XTR'a ;):P Także jeśli macie inne niż XTR topowe korby, to piszcie...

 

Trochę to źle zabrzmiało... Oczywiście wszystkich zapraszam do dyskusji, Wasze przemyślenia bardzo mi pomogą. Twoje też Chris.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie sie podzial moj post w temacie - no ale trudno - skrobne jeszcze raz.

 

fajna jest opinia ze korba jest elastyczna jesli sie na niej nie jezdzilo. :)

mialem xtr'a 970 i obecnie aerozine najlzejszej wersji - model sprzedawany w polsce za 979 zl.

 

waze 75 kilo i nie jezdze agresywnie ale wyraznie czuje ze korba/os/zebatki/wklad poddaja sie w obu korbach w podobnym stopniu. jesli slysze lekkie ocieranie o przerzutke przednią to nie jest dla mnie istotne ktory z tych elementow jest podatny - wazne ze zjawisko wystepuje w obu przypadkach.

 

moze i tarcze xtr'a sa supersztywne ale aerozine zmienia rownie dobrze - i w przeciwienstwie do xtr'a nie zdarza mi sie zaciagniecie lancucha w trakcie zmiany biegow, w xtr'ze lancuch przyklejal sie do tarcz (rzadko ale jednak). nie mowiac juz o tym ze powloka "tytanowa" naniesiona na małą zębatke wygladala dosyc kiepsko po niewielu w sumie przejechanych kilometrach.

stylistyka rzecz wzgledna - ale wg mnie projektant shimano musial miec nieciekawe dziecistwo, skoro jego projekt jest raczej surowy i smutny :)

 

Wg mnie material uzyty do produkcji obu korb jest lepszy w przypadku xtr - aerozine gorzej znosi zle traktowanie terenowe.

 

aerozine ma jeden wielki atut ktory dla wielu osob jest nieslychanie wazny - w tych korbach mozna uregulowac dlugosc 170/175 mm z opcją 172,5. jest to o tyle istotne ze wplywa u wielu osob na decyzje o kupnie korby (sprzedajac xtr'a na allegro pytanie o dlugosc mialem najczesciej - a nie wpisalem tego w aukcji). aerozine pozwala nie tylko wybrac dlugosc ale tez eksperymentowac bez zadnych dodatkowych inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz XTR'a to Ciebie rozumiem... w sumie za rok, może dwa też będę szukał korby. Większość podaje XTRa za wzór bo jaki mamy wybór na naszym rynku? Shimano i SRAM maja z 90% rynku.

Podobnie jak w sklepach rekomendują tylko koła Mavica. Więc za wzór ludzie go uznają.

A ja korbę będę szukał Race Face.. może jakiś Deus albo Evolve... może Atlas. Spotykałem się z tymi korbami po bardzo przyzwoitych cenach, oczywiście lekko używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popularnosc wynika z tego ze polska to skromny i biedny rynek. ludzie bawiacy sie na powaznie w mtb w zamozniejszych krajach nie musza sie zastanawiac nad tym czy kupic xtr'a i wydac polowe swojej wyplaty na jedna czesc rowerowa. poza tym jakby nie patrzec to nazwa shimano wbila sie do swiadomosci rowerzystow i chocby silą sugestii produkty shimano sa w polu widzenia nabywcy na pierwszym planie.

 

tylko ze atlas czy evolve nie sa lekkie - a jesli wezmiemy do tego kiepskie wklady o marnej zywotnosci to wg mnie obie korby nie są konkurencją dla xtr i aerozine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja korbę będę szukał Race Face.. może jakiś Deus albo Evolve... może Atlas.

Z tych, co podałeś porównywalny jest tylko Deus.

 

@tobo - jak to jest, że w X12 SL oś jest wykonana zarówno z tytanu jak i z aluminium ?http://www.aerozinebike.com/htm/download.html&fid=2 Tytan daje coś oprócz wagi, porównując do wersji cro-mo w X12 FX ? Bo jeśli nie, to nawet bym się nie zastanawiał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym katalogu co innego piszą... :) Zresztą na allegro to samo:

Rozstaw mocowania śrub: 104 / 64 mm

Zębatki: 44-32-22

Długość ramion: 170 i 175 mm- w każdym zestawie dwustronna wkładka, którą można odwracać i dzięki temu uzyskać długość ramion korb 170 lub 175mm.

Wykonanie ramion korb: kute Alu 6066T6

Wykonanie osi suportu: kute Alu 7050T6, zintegrowana oś suportu.

Wykonanie zębatek: zewnętrzna 4mm, ALU7075 obrabiane CNC; środkowa 3mm ALU7075 obrabiane CNC; wewnętrzna 3mm ALU7075 obrabiane CNC.

Śruby mocujące: aluminium i stal

Średnia waga(w zależności od koloru): bez suportu 640 +/-10g.

Średnia waga całego zestawu(w zależności od koloru): 735g.

Suport: 73/68mm (regulacja dystansami), ceramiczne łożyska!

Zalety ceramicznych łożysk w suporcie: lżejsze niż stalowe, 2.5 razy mocniejsze niż stalowe, wytwarzają mniej ciepła podczas jazdy oraz przenoszą mniej wibracji- co daje większą precyzje w działaniu napędu.

Linia łańcucha: 50mm

 

To był model twój, tobo, czyli SL. A to dla tańszego FX:

 

Rozstaw mocowania śrub: 104 / 64 mm

Zębatki: 44-32-22

Długość ramion: 170 i 175 mm- w każdym zestawie dwustronna wkładka, którą można odwracać i dzięki temu uzyskać długość ramion korb 170 lub 175mm.

Wykonanie ramion korb: kute Alu 6066T6

Wykonanie osi suportu: Cr-Mo, zintegrowana oś suportu.

Wykonanie zębatek: zewnętrzna 4mm, ALU7075 obrabiane CNC; środkowa 3mm ALU7075; wewnętrzna 3mm ALU7075.

Śruby mocujące: stal

Średnia waga całego zestawu(w zależności od koloru): 810g.

Suport: 73/68mm (regulacja dystansami)

Linia łańcucha: 50mm

 

Wiadomo jakie byki potrafią sadzić sprzedawcy, ale wg katalogu z linku z postu powyżej wynika, że różnią się wykonaniem osi suportu. Z tym, że jest nieścisłość - przy opisie jest: FX - CrMO B.B. axle Integrated crankset (opis zgadza się ze znaczkiem obok charakteryzującym oś), SL - AL-7050T6 B.B. axle Integrated crankset (znaczki obok - 7050 axle i GAL4V Ti axle :D ). "Znaczki" opisane na samej górze. Zaraz poszukam na mtbr.

 

Tu trochę o stopie tytanu w odniesieniu do osi suportu w SL http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=5955149&postcount=40

 

Swoją drogą nie podoba mi się sposób w jaki ten sprzedawca promuje wersję SL. Wg producenta waga SL (z suportem) wynosi 780g, FX 810g. Nieładnie :)

 

Popatrzyłem i wagi na necie rzeczywiście oscylują wokół 740g. To "lekko" zwiększa opłacalność kupna tych korb, ale czemu producent podaje zawyżoną wagę, no czemu ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...