Skocz do zawartości

[Tarcze Hydrauliczne] Avid Juicy 3 piszczą podczas hamowania


ArturEX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

ostatnio zauważyłem, że kiedy wróciłem z obozu rowerowego w Zakopanym, gdzie hamulce były dość ekstremalnie użytkowane zaczęły piszczeć. Po naciśnięciu obu klamek, tudzież jednej wydają pisk.... takich tanich v-brake'ów ;)

 

jak można zlikwidować te piski? czy to może być wina płynu?

 

pozdrawiam

Napisano

Piszczenie AJ3 w oryginalnej konfiguracji, to raczej normalka.

 

Sam się z tym bujałem przez jakiś czas.

 

Rozwiązaniem tego jest:

1. przeczyszczenie tarcz i klocków

2. idealne ustawienie zacisków (o ile to w aj3 możliwe)

3. jeżeli to nie da efektu - wymiana klocków (u mnie na Kool Stopach przestało piszczeć - co najwyżej, od czasu do czasu, popiskiwało ;) )

Napisano

o ja mam podobny problem z aj3.5. przy lekkim hamowaniu nie piszczą, ale jak mocniej docisnę żeby się całkiem zatrzymać to a fuuu. składałam to dotychczas na karb tego, że jeszcze są niewyrobione klocki bo rowerek ma z miesiąc (735 km przejechane). możliwe to?

Napisano

Do czyszczenia klocków rozpuszczalnik to raczej nie jest dobre rozwiązanie, trudno go później usunąć. Ja klocki czyszczę odtłuszczaczem (szczotką) i płuczę w gorącej (!) wodzie, stosunkowo długo. Wszak trzeba je później trochę dotrzeć. Czyszczenie tarczy podobnie, dziś robiłem i jest OK. ;)

 

Jeśli bardzo irytuje Cię piszczenie, to możesz spróbować TO, cena ok 70zł, więc niemało.

 

kantele - po ponad 700km to już na pewno powinny być dotarte, niektóre w ogóle tyle nie wytrzymują, no chyba że nie hamujesz. :D

Napisano

Mam nowego bajka z AJ3 - dramat!!! przedni 100% OK. Ale tył: już byłem dwa razy w serwisie (moje pierwsze tarcze, więc myślałem, że coś poważnego) i po serwisie super na 30km. Potem wstyd dotykać klamki, bo WYJE i wibruje, że aż czuję w kierownicy. Czy naprawdę po 30km trzeba rozbierać hample i je czyścić? Do tej pory miałem V-ki i jedyne, co robiłem, to wymieniałem klocki, jak znikały.

Napisano

Ale tył: już byłem dwa razy w serwisie (moje pierwsze tarcze, więc myślałem, że coś poważnego) i po serwisie super na 30km. Potem wstyd dotykać klamki, bo WYJE i wibruje, że aż czuję w kierownicy. Czy naprawdę po 30km trzeba rozbierać hample i je czyścić?

 

Od początku mam ten sam problem. Tył szarpie niemiłosiernie. Zacisk był rozkręcany i smarowany. Zamieniałem klocki i nic... Mam już przejechane 1500 km i dalej nic. Byłem w sklepie gdzie kupiłem rower i wymieniają mi tarczę, ale podobno to nic nie da. Jedynym wyjściem jest kupno tarczy innego producenta. Tarcze Avid'a to porażka.

Napisano

Nie do końca wiem co mam rozumieć przez "wibracje i wycie tyłu", ale ja miałem tak. Podczas delikatnego hamowania cały tylny trójkąt wpadał w wibracje, co również objawiało się niemiłym dźwiękiem, jednak nie był to pisk pomiędzy klockami, a tarczą. Podczas zablokowania koła wibracje ustawały. Przód oczywiście spoko.

 

Po analizie problemu okazało się, że przyczyną były zbyt luźno dokręcone śruby mocujące tarczę (system 6 śrub) lub różnica w średnicy sworzni adaptera CL (w "lepszych" adapterach są sworznie zamiast śrub) a średnicą otworów w tarczy. Z tego powodu tarcza przy pewnej sile hamowania wpadała w drgania, które przenosiły się na ramę. Bardzo "nieprzyjemne" uczucie.

 

Po zmianie tarcz na CL problem zniknął.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

zmusiłem firmę, w której kupiłem bajka, żeby mi za pół ceny sprzedali lepsze klocki. wydaje się (odpukać), że pomogło. Teraz takie wycie i popiskiwanie pojawia się tylko, gdy woda zachlapie tarczę, albo gdy jest chłodno i "mgła osiądzie na tarczy". Jednak teraz po wysuszeniu (przejechaniu kawałka z lekko wybranym hamulcem), znowu jest cisza :-)

Napisano

przy wibracjach sprawdzcie jak klocki lapia tarcze, byc moze czesc klockow siega ramion...

 

W tarczach Avida nie zawsze są to ramiona :P Miałem takie wibracje no i klocki jeździły po ramionach, ale po podłożeniu podkładek pod adapter i zacisk klocki były na swoim miejscu, a wibracje dalej występowały. Były one również częstsze niż 6 razy na obrót koła (tyle ramion ma tarcza Avida G2CS). Teraz mam tarcze Hayesa i nawet nie wiem czy klocki dobrze osiadły, ale wszystko chodzi gładko i przyjemnie ;)

Napisano

Ja niedawno tez kupiłem te hamulce i na nowych tarczach tez piszczały niemiłosiernie, ale zrobiłem około 50km, trochę je dotarłem i jest już ciszej. A teraz pytanie z innej beczki. Tylni hamulec jest ok, natomiast w przednim muszę wdusić klamkę do oporu żeby zaczął coś hamować. Zapowietrzony??

 

Tarcze obie nowe SM-RT51, tył hamuje spoko ale przód niestety do bani :/

Napisano

po dwóch maratonach, jednym błotnistym a drugim piaszczystym, moje hamulce ucichły ;) czyżby się dotarły w końcu?

tył też od jakiegoś czasu przestał wibrować, ale jak zauważyłam bieżnik na tylnej oponie jest zjedzony prawie do zera (swoja drogą co za mało trwałe oponki, mają zaledwie 1100 km)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

witam,

otóż chwilę jeździłem od czasu stworzenia tematu i zaobserwowałem, że tarcze piszczą, ale kiedy im się podoba?! Trochę to dziwne, ale najważniejsze, że hamują a wszyscy moim znajomi spece twierdzą, że to normalka... cóż.

Intryguje mnie jedno pytanie: dlaczego po szybkim zjeździe (ok.50-60km/h) i zahamowaniu po kilkuset metrach swobodnej jazdy i lekkim zahamowaniu w tylnej tarczy coś niemiłosiernie stuka(?). Objawia się to jedynie chwilowo i po przejechaniu kilometra, max dwóch jest normalnie.

Co to może być - przyznam, że te Avidy są dziwne...

 

pozdrower

Napisano

na piszczące hampelki jest prosta rada

Pasta miedziana

smarujemy powierzchnię tłoczków i zakładamy klocki bu dobrze przylegały do tego posmarowanego

a tego smarowana nie za dużo by nie wyciekało i nie natłuściło powierzchni roboczej klocków

Piszczenie powinno zaniknąć

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...