Skocz do zawartości

[opony] W trudny teren o bdb trakcji.


wojtekkrakow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Atakuję w tym sezonie Beskidy.

Schwalbe Racing Ralphy poszły w odstawkę, śliskie i delikatne.

Aktualnie ujerzdzane Michellin Country Trial to ciężkie, a przedewszystkim oporne gumy i przeciętnej trakcji, poza tym są wąskie (tylko 2,0) i brakuje mi trakcji głównie na beskidzich katorżniczych podjazdach po kamieniach i korzeniach.

 

Potrzebuję czegoś o rozmiarze 2,2-2,3 o mocnym bierzniku, na błoto nie musi być dobry, raczej unikam takich warunków. Na asfalcie nie musi się dobrze toczyć.

Waga możliwie niska - nie chcę wspinać się pod górę nie potrzebnie targając ze sobą kilogramowe opony :) , duża masa rotująca i tony kilometrów pod górę = mój zgon . Generalnie fajnie by było zmieścić się w 700g

Wytrzymałość też ważna, kamieniste drogi w beskidach to przekleństwo.

 

moje typy to

 

- Nobby Nic 2,25 (można gdzieś dostać wersję performance? )

- Albert 2,25

- Fat albert 2,25 albo 2,4 performance

- CONTINENTAL SLASH PRO 2.3

- Continental MOUNTAIN KING 2.2 albo 2,4

 

Będę wdzięczny za porównanie powyższych albo dodanie swoich propozycji albo link do tematu jeśli takowy istnieje.

Dziękować i pozdrawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brałeś pod uwagę IRC Mythos?

W tym momencie mam IRC Mibro, ale szkoda mi ich na zwykłe drogi i chyba kupię dodatkowo Mythosy - właśnie ze względu na trakcję, do treningów i ew. cięższych warunków na maratonie. Mibro są piekielnie szybkie, ale za delikatne w ciężkim terenie.

Z opon, które podałeś brałbym Continental MountainKing w wersji Protection. Wzmocnione ścianki boczne + oplot 180TPI powinny bez problemu podołać górskim warunkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polece opony WTB ;-) Więc tak:

 

http://www.wtb.com/products/tires/xcracing/wolverine/ - posiadam 2,2 i.. jestem b. zadowolony, duży balon, do tej pory odpukać żadnej gumy/przecięcia a pareset km zrobionych, nie takie straszne opory na asfalcie/twardym a znowu dobrze się trzymają w terenie jednakże będziesz potrzebować czegoś cięższego w Beskidy:

http://www.wtb.com/products/tires/allmountain/mutanoraptor/ - MarcinGoluch je ujeżdża i z tego co wiem chwali je sobie (wersja 2,24 ma bardziej agresywny bieżnik od 2,4 !!)

 

Wystarczy popatrzeć na oceny WTB na mtbr.com, większość ma średnią powyżej 4.00 - o czymś to świadczy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duża masa rotująca i tony kilometrów pod górę = mój zgon .

Mały OT: mam wątpliwości czy przy podjazdach ważna jest akurat masa rotująca? Masa rotująca ma największy wpływ na pszyspieszenia, a przy zachowywaniu w miarę stałej prędkości większa masa rotująca może mieć nawet właściwości stabilizujące.

Oczywiście ogólnie im rower lżejszy tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuje za typy i propozycje. Poczytałem o każdej, rozejrzałem się po sklepach, zobaczyłem co jest dostępne i gdzie i jak długo trzeba czekać, bo sezon w pełni a ja na krótką chwilę zawitałem do Bielska w odwiedziny do rodziny :) więc znalazłem jeszczę jedną oponę i ponieważ cena mi odpowiadała to się zdecyowałem. Mowa o Michelin All Mountain 2.2 66TPI , ważone przy mnie w sklepie ok 670g więc bardzo nie dużo jak na taką oponę. Dziś byłem w Szczyrku i pod Klimczokiem a że wczoraj padało to dziś wilgotno było więc była okazja je sprawdzić. Jestem zadowolony, pod górkę ładnie się wdrapuje, choć gwałtownie zrywa na kamieniach, ale jest ok. Z górki na mokrym dziś jechałem 55 km/h mając kontrole nad rowerem, jest stabilnie i wszystko do wyczucia.

W takim terenie :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/403f3cc265ebd774.html

 

Dzięki raz jeszcze za pomoc, sypnął bym plusikami ale jeszcze nie działają :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...