Skocz do zawartości

[rower] Author Context '09


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

oto mój sprzęt:

 

rama: Author Context '09 19"

stery: Ritchey Zero Logic Intel

amortyzator: Manitou R7 Elite Absolute 100mm

mostek: Smica 120mm 7075 Forged

kierownica: Ritchey WCS BB Black 25,4mm

rogi: Pro

gripy: Accent (za kilka dni Ritchey WCS)

manetki: Shimano XT RapidFire SL-M770

klamki: Shimano XT bl-m770

sztyca: Smica 7075 Forged

siodło: Selle San Marco Aero

zacisk: Author

hamulce: Shimano XT V-Brake

opony: Kenda Karma 2.0

dętki: Schwalbe XX-Light 95g

opaski: Schwalbe 20g

obręcze: Mavic X222

szprychy: b/d

piasta przód: Shimano LX HB-M570

piasta tył: Deore FH-M510

kaseta: Shimano XT CS-M770 11-32

łańcuch: XTR 7701

przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772 Shadow SGS

przerzutka przednia: Shimano SLX FD-M661

pancerze: XTR

korby: Shimano SLX LX fc-m660

pedały: SPD Shimano

 

WAGA: 11.00 kg

 

chciałbym zbić do 10,50 kg, choć nie wiem czy to możliwe

 

zdjcie000ktl.jpg

zdjcie001r.jpg

zdjcie002d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, z pewnością siodło i sakwa nie komponują się wizualnie. Pasowały do poprzedniej ramy ;)

 

Może jakieś sugestie co do wagi roweru? Jak można zrzucić parę gramów po względnie niewielkich kosztach?

Zapraszam do komentarzy i ocen.

 

Pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma być względnie tanio to zacząłbym od zacisku sztycy i zacisków kół. Następnie siodło by poszło out, a później koła i powinno być nawet <10,5... :D

 

Aha no i oczywiście wywal te gumki z linek hamulców, bo one to do niczego się nie nadają, gdyż szybko twardnieją i nawet utrudniają hamowanie, a poza tym jaki zysk wagowy ;):P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak przedstawia się waga poszczególnych elementów:

 

rama + stery + hak = 1850g

amortyzator = 1480g

mostek = 118g

kierownica = 130g

rogi = 62g (waga katalogowa)

gripy = 34g (waga katalogowa)

manetki = 248g (komplet)

klamki = 160g (komplet)

sztyca = 245g

siodło = 280g

zacisk = 44g

hamulec = 170g/koło (waga katalogowa)

opona = 470g/koło

dętka = 95g/koło

opaska = 20g/koło

koło przód (obręcz + szprychy + nyple + piasta) = 895g

zacisk przód = 55g

koło tył (obręcz + szprychy + nyple + piasta) = 1350g

zacisk tył = 65g

kaseta = 263g

łańcuch = 280g

przerzutka tył = 226g

przerzutka przód = 160g

korby + suport = 899g

pedały = 438g (waga katalogowa)

 

rower ważony był na wadze z dokładnością do 0,1kg

Poszczególne elementy na elektronicznej wadze kuchennej.

 

Jeśli chodzi o hamulce XT to nie mam porównania do SD7 bo na nich nie jeździłem. Z samych XT jestem zadowolony. Odpowiednie do mojego stylu jazdy oraz stosunkowo niewielkiej wagi.

Opony Kenda według mnie sprawują się świetnie na asfalcie. Niskie opory toczenia, dobra trakcja. Gorzej wypadają na zakrętach, szczególnie mokrych, błotnistych. Wtedy trzeba mieć dobrze opanowaną technikę jazdy. Poza tym całkiem przyzwoicie radzą sobie w piachu.

Lampki jakoś dają radę :) Wyglądają dość topornie, ale bezpieczeństwo przede wszystkim :)

 

Pozdrawiam

 

Mała korekta:

 

tylne koło waży 1350g wraz z kasetą

koło bez kasety = 1087g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam pytanie-gdyż właśnie planuję zakup tej ramy i ogólnie mi się podoba - jak się sprawuje podczas jazdy gdyz jest to nowość tegoroczna i nie widziałem jeszcze żadnych testów. I jeszcze jedno- ramę 19 wybrałeś do jakiego wzrostu gdyż ja przymierzam się do 17,5 przy 170 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Co do ramy geometria jak dla mnie jest idealna. Co prawda "zużyłem" dwa mostki dobierając ich długość oraz dwa razy docinałem rurę sterową, ale aktualnie jedzie mi się na niej rewelacyjnie. Wielkość ramy dobierałem pod wzrost 180cm i uważam tez rozmiar za optymalny. Ewentualnie mógłbym się przesiąść na 18,5", ale na pewno już nie na 19,5". Dodam, że wizualnie sama rama prezentuje się odrobinę lepiej niż na zdjęciach ;) Mając na uwadze jakość względem ceny uważam ramę za bardzo dobrą. Idealna byłaby gdyby ważyła 300gr mniej ;)

 

Co do klamek to mają minimalne luzy góra/dół, ale w trakcie hamowania w ogóle nieodczuwalne. Sprawują się dobrze, siła hamowania jest duża mimo, że felgi mam już dość zużyte. Poza tym łatwo się regulują co pozwala na dostosowanie ich pod siebie.

 

Przed kolejnym sezonem mam zamiar wymienić koła.

Jeśli macie jakieś sugestie kompletu kół w cenie około 1000zł (+/- 200zł) będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie bo się na tym po prostu nie znam.

rozumiem i thx :)

czlowiek z velo (dystrybutor) tez nie wie, a ja manula do tej korby znalezc nie moge.

trza bedzie w sklepie dobrac.

co do kolek to chyba jakies customy z obreczmi z ceramika pod te V.

kompletow mavicow i szimano nie polecam. moze piasta dt + obrecz z ceramika.

 

pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przez krótki czas jeździłem na tej ramie z korbami sachs, ale miałem źle dobrany suport bo łańcuch obcierał mi tylny trójkąt. Po zmianie korb na SLX problem zniknął.

Co do suportu wysłałem kiedyś zapytanie do sprzedających tą ramę na allegro i otrzymałem odpowiedź (nie pamiętam jaką ;)), więc może w ten sposób popróbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam

W okresie zimowym (2009/10) dokonałem następujących zmian w swoim rowerze:

 

koło przód:

piasta XTR hb-m970

szprychy DT REVOLUTION BLACK

nyple DT alu czerwone

obręcz DT 4.1

waga = 703gr

 

koło tył:

piasta XTR fh-m970

szprychy DT REVOLUTION BLACK

nyple DT alu czerwone

obręcz DT 4.1

waga = 842gr

 

zaciski KCNC

waga przód: 23gr

waga tył: 27gr

 

pedała:

Exustar E-PM25SL

waga = 254g / komplet

 

img00922.jpg

img01044k.jpg

 

Obecna waga całego roweru:

10,3 kg

 

Kolejno do wymiany siodło

oraz poproszę o ewentualne sugestie.

 

Pozdrawiam

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O siodle już było- tu cięzko doradzać ,bo siodło to bardzo indywidualna sprawa. Z innej beczki- linki puściłbym troszkę inaczej- szczególnie przedniej i tylnej przerzutki- przedostatni odcinek pancerza tylnej przerzutki dałbym na miejsce ostatniego odcinka pancerza przedniej przerzutki. Ale to tylko sugestia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...