robkellys Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 Witam ponownie, Mój wcześniejszy post został usunięty, zapewne z powodu złego tytułu. Pozdrawiam moderatora Wracajac do tematu, po przegladnięciu kilku wątków na forum, mam spory bałagan w głowie. Poszukuje opon do jazdy w warunkach leśnych, bardzo często błoto lub mokra śćiółka leśna. RZadziej suche piaski, oraz dojazdy asfalt ok 3km z 15 -30 km dziennej trasy. Zastanawiałem się początkowo nad oponami Schwalbe NN gdzies poźniej doczytałem że warto mieszać opony, tj inna przód inna tył. Sporo tez pochwał dla opon IRC na forum. Dotychczas jeżdzę na oponach dostarczonych razem z rowerem kellys quartz. Pozdrawiam
DAMIAN24 Napisano 15 Lipca 2009 Napisano 15 Lipca 2009 super trzymanie w błocie mają maxxis wet scream http://www.allegro.pl/item687407763_maxxis...cream_2_20.html , polecam
Huhu Napisano 17 Lipca 2009 Napisano 17 Lipca 2009 Tak tyle, że asfaltowe dojazdy zabiją je momentalnie. A co do trzymania w błocie. Opona nie powinna być zbyt szeroka i miec dość gruby i niezbyt gęsty bieznik z miękkiej gumy. Niestety takie opony na twardym kończą żywot w zastraszającym tempie. Dlatego mimo wszystko szukałbym czegoś bardziej uniwersalnego. Np Continental Eksplorer, czy Nooby Nic właśnie.
Rulez Napisano 17 Lipca 2009 Napisano 17 Lipca 2009 Ten 3 km. dojazd maxxis-ów nie zabije ... co do Schwalbe - w błocie ujdą, jednak bieżnik nie oczyszca się zbyt szybko, ponadto nie polecam wjechać na mokry korzeń ...
Timon92 Napisano 17 Lipca 2009 Napisano 17 Lipca 2009 Jak dla mnie w błocie idealnie trzymają się Kendy Komodo, mam 2.1 na przodzie i nie kupię nic innego.
Yperson Napisano 17 Lipca 2009 Napisano 17 Lipca 2009 MICHELIN COUNTRY MUD Czyli najlepszy stosunek koszt/efekt.
robkellys Napisano 18 Lipca 2009 Autor Napisano 18 Lipca 2009 Dokonałem już wyboru, Padło na maxxisa, polecił mi je znajomy, który akurat nimi handluje. MAXXIS HighRoller kevlar 26x2,1 Jak tylko przyjdą to napisze jak się jeździ, chociaż jest to opona już znana od lat więc pewnie są już wcześniejsze opinie.
DAMIAN24 Napisano 18 Lipca 2009 Napisano 18 Lipca 2009 miałbym prośbę jak przyjdą i już je założysz to możesz zmierzyć ich faktyczną szerokość suwmiarką, żeby było dokładnie , bo mój kumpel się nad nimi zastanawia a słyszałem, że Maxxis zawyża rozmiary
Rulez Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 W Polsce jak zwykle - dziadostwo, chciałem zamówić Maxxis High Roller 2.35 LUST - i jak myślicie ? , oczywiscie nawet u dystrybutora nie ma
DAMIAN24 Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 widzę Rulez, że Schwalbe już cię nie zadowala czyżby za dużo tras po mokrych korzeniach?
Rulez Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 Dokładnie, na mokrych korzeniach jest gorzej niż na mokrych kamieniach
DAMIAN24 Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 ale Schwalbiaki ogólnie nie lubią mokrego>> dzisiaj mało co nie zaliczyłem gleby jadąc po mostku jak padał deszcz następne moje opony to będą albo Maxxisy albo Kendy z miękką mieszanką, żeby można było spokojnie jeździć
Rulez Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 Nie lubią mokrego, ale o dziwo na mokrych kamieniach radzą sobie w miarę dobrze - znacznie lepiej niż na korzeniach Miałem jeszcze zajawkę na Eskar S-Works 2.3 - też u nas niedostępne a od Niemca wysyłka 15 Euro , nieco dużo
creative1989 Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 Nie chcąc pisać nowego tematu: Poszukuję opony na tył w teren. Aktualnie jeżdżę na Smart Sam-ach 2.1 i jest z nich niezadowolony jeśli chodzi o teren. Na przodzie będę miał Nobby Nic 2.4(już kupiona, 600gramowy egzemplarz) i zastanawiam się nad tyłem... Chciałbym aby była szersza, konkretnie rozmiar 2.25 mnie interesuje, i żeby była w miarę lekka. Te opony będą używane 90% teren- głównie suchy, ziemia, piasek, ubite ścieżki itd. Mój typ to Rocket Ron, ale ta opona ma tendencję do łapania kapci i baardzo szybkiego zużywania się Bardziej jestem skłonny ku Conti Mountain King 2.2 w wersji drutowej(zwijanej za 140zł podziękuje) tylko waga 660g nie powala jakoś specjalnie Co byście polecali do, powiedzmy 50-80zł, i wadzę poniżej 600g?
Rulez Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 Bardziej jestem skłonny ku Conti Mountain King 2.2 Bardzo słaba trakcja, słabe trzymanie na zakrętach i w piachu, faktyczny rozmiar balona 48.5 mm czyli 1,9"
creative1989 Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 Myślałem, że MK to całkiem dobre opony Jak Conti MK to jak już to 2.4... która wazy 750g- podziękuje Drugiego NN nie będę brał, bo już trochę się jego opinii naczytałem, szczególnie, że by był na tył. Zostaje coś typu Maxxis Highroller- jaka jest jego realna szerokość, bo nie wiem czy się skłaniać ku 2.1 czy 2.35- choć to drugie może mi się w tylnych widełkach nie zmieścić SSS 2.1 ma zapas niecałego 1cm...
DAMIAN24 Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 tak tylko, że Maxxis zawyża rozmiary więc rozmiar 2.35 może być wielkości hmmm... 2.25 , a ogólnie opona jest warta polecenia i bym się skłaniał do 2.35
creative1989 Napisano 20 Lipca 2009 Napisano 20 Lipca 2009 Znajomy co jeździ w FR właśnie jeździ na High Roller, co prawda na innej mieszance ale zawsze jeździ, więc póki co moim kandydatem jest jak na razie High Roller Może ktoś jeszcze się wypowie...
hheniek1987 Napisano 22 Lipca 2009 Napisano 22 Lipca 2009 A może po prostu Racing Ralpha 2,25 na tył? jJa fabrycznie miałem takie ustawienie NN/RR obie 2,25. Przyznam że w każdych warunkach dawały rade, teraz są jako drugi komplet na cięższe warunki. Z tego względu że dojazd do pracy i moje wędrowkito w dużej mierze asfalt i szuter kupiłem Geaxy Mezcale. Shwalby czekają na cięższe maratony i wakacje w górach.
creative1989 Napisano 23 Lipca 2009 Napisano 23 Lipca 2009 Michelin XCR Mud odstraszają mnie ceną 129zł. DancingRalphowi podziękuję. To mają być bez kompromisowe opony, teraz mam takie niby uniwersalne Smart Samy- ani na szosie rewelacji nie ma, ani w terenie... High Roller w rozmiarówce 2.35 jest cholernie ciężki- 850g. Póki co pojeżdżę jeszcze na Smart Samie na tyle i NN na przodzie...
wegorz Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 Panowie, nie chcąc zaczynać nowego wątku, zapytam wprost Mianowicie jak ma się szerokość obręczy do szerokości opony? Właśnie zamierzam kupić Rollery 2,35 albo 2,5... problemem wydają mi się być moje obręcze Bontragery Rangers (obecnie założone mam Btr Jones XR 2,25).
creative1989 Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 Najlepiej jakbyś podał wymiary tej obręczy. Ja w swoich Mavic Crossride założyłem ostatnio NN 2.4, a max rozmiar na te obręcze to 2.3"- a oponki weszły bez większego problemu
wegorz Napisano 27 Lipca 2009 Napisano 27 Lipca 2009 No cóż, bez suwmiarki nie podam dokładnych wymiarów... ale domowymi metodami szerokość (na zewnątrz) wyszła w granicach 25mm +/- 1-2mm. Znalazłem podobny wątek na angielskojęzycznych stronach, ale niestety nie było jednoznacznej odpowiedzi W każdym razie padła odpowiedź, że opona 2.35" będzie się trzymała... a więc, nie zostaje nic tylko zakupić i spróbować.
robkellys Napisano 15 Sierpnia 2009 Autor Napisano 15 Sierpnia 2009 Witam, Od jakiegoś czasu jeżdżę już na Maxxis-ach i uznałem że najwyższy czas na ocenę. Jestem Bardzo zadowolony. W porównaniu do seryjnych opon kellys, które miałem wcześniej, jest to inny świat. Opona bardzo dobrze trzyma na zakrętach, świetnie spisuje się na podjazdach, na których dotychczas musiałem pchać rower. Jedyny minus, to fakt że jest naprawdę głośna. Słychać ją z daleka ale tylko na asfalcie a nie do tego ma mi służyć Miałem niestety małego pecha i przy szybkim zjeżdzie z góry, najechałem na tzw. "tulipana" stłuczoną butelkę, rozcinając opnę w poprzek na długości 2cm ;/ Dzisiaj skleiłem ją od wewnątrz przy pomocy kawałka butelki i łatki. Zobaczymy czy cos to da czy będe musiał kupić nową.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.