Skocz do zawartości

[Czyszczenie] łańcucha i kasety (?)


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem totalnie początkującym.

Widziałem sonde na forum i wyszło że większość do czyszczenia łańcucha używa benzyny ekstrakcyjnej (gdzie taka dostane) i robicie ''shake'' :confused:

chodzi o to że wkładacie łańcuch z benzynka do pojemnika i wstrząsacie nim?? Do czego służy odtłuszczacz do łańcucha tez nim się myje łańcuch (chyba tak) to dlaczego nie znalazła się w sondzie.

Kaseta (to na czym jeździ z tyłu łańcuch tylko nie wiem czy to się tak nazywa <_< ) najlepiej czyścić szczoteczka i jakimś płynem. Jakim? Albo macie jakieś inne sposoby.

 

Pytanie z innej beczki. Piasty też czyścimy, smarujemy czym?

 

 

Czytałem rożne artykuły np. na rower.com (nic tu nie reklamuje!!1!) o konserwacji ale tym więcej czytam tym mniej wiem. Mam taki posrany charakter że muszę być zawsze pewny na 101% i starać sie robić coś jak najlepiej dlatego te pytania są takie głupie... :confused: mam nadzieje że zrozumiecie :verymad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zdejmujesz łańcuch, najlepiej gdy masz spinke. Wrzucasz do butelki plastykowej (0,5l) lejesz benzyny ekstrakcyjnej ktora kupisz w kazdym sklepie chemicznym, zakrecasz i mieszasz. Butelke rozcinasz i wyjmujesz łańcuch. Przecierasz sucha szmatka. Kasete myć najlepiej płynem do mycia naczyń i szczoteczka do zębów, tylko jej potem nie używaj :confused: . Zakładasz łańcuch, smarujesz kazde ogniwo specjalnym olejem do łancucha i gotowe <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne bezsensowne pytanie...

Jak to jest ze spinkami. Spinki trzeba zamienić na jakieś inną część (taką malutką wygląda jak właśnie spinka w łańcuchu. może inaczej chodzi o to jasne jak na tym zdjęciu http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=41823 ) i wtedy rozpinamy tylko tamtą część. Zeby zdjąć łańcuch zawsze trzeba rozkuć cały czy tylko jedna część. Mógłby mi ktoś to po chłopsku wytłumaczyć.