Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Jestem totalnie początkującym. Widziałem sonde na forum i wyszło że większość do czyszczenia łańcucha używa benzyny ekstrakcyjnej (gdzie taka dostane) i robicie ''shake'' chodzi o to że wkładacie łańcuch z benzynka do pojemnika i wstrząsacie nim?? Do czego służy odtłuszczacz do łańcucha tez nim się myje łańcuch (chyba tak) to dlaczego nie znalazła się w sondzie. Kaseta (to na czym jeździ z tyłu łańcuch tylko nie wiem czy to się tak nazywa ) najlepiej czyścić szczoteczka i jakimś płynem. Jakim? Albo macie jakieś inne sposoby. Pytanie z innej beczki. Piasty też czyścimy, smarujemy czym? Czytałem rożne artykuły np. na rower.com (nic tu nie reklamuje!!1!) o konserwacji ale tym więcej czytam tym mniej wiem. Mam taki posrany charakter że muszę być zawsze pewny na 101% i starać sie robić coś jak najlepiej dlatego te pytania są takie głupie... mam nadzieje że zrozumiecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjSzyneczki Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Więc tak, zdejmujesz łańcuch, najlepiej gdy masz spinke. Wrzucasz do butelki plastykowej (0,5l) lejesz benzyny ekstrakcyjnej ktora kupisz w kazdym sklepie chemicznym, zakrecasz i mieszasz. Butelke rozcinasz i wyjmujesz łańcuch. Przecierasz sucha szmatka. Kasete myć najlepiej płynem do mycia naczyń i szczoteczka do zębów, tylko jej potem nie używaj . Zakładasz łańcuch, smarujesz kazde ogniwo specjalnym olejem do łancucha i gotowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Okej dzięki już raczej wszystko wiem. Tą benzynę można ponownie użyć?? P.S co to ta spinka?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulvgar Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Żeby za każdym razem nie rozkuwać a potem skuwać łańcucha. Do jej rozpięcia nie używa się żadnych narzędzi. Benzynę można użyć, pod warunkiem że przecedzisz ją od brudu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Kolejne głupie pytanie Ta spinka to jakaś zwykła czy trzeba ją kupić w sklepie rowerowym czy czymś w tym stylu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gromosmok Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Podobny Temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niestandardowy Napisano 2 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 Czytałem juz ten temat To co to jest ta spinka? Warto czyścić karcherem czy lepiej benzynką a jak ma się mniej czasu dopiero tymże urządzeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 O spinkach znajdziesz wiele tematów na forum - trochę inicjatywy, szukajka nie gryzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dantom Napisano 2 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2009 hmh, co powiecie o Dosi i szczotce do butów ? Po tej kuracji jest zero śladu smaru na łańcuchu i na kasetach (jak fabryka dała) Potem na kaŻde ogniwo daje finish line Ceramic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niestandardowy Napisano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Kolejne bezsensowne pytanie... Jak to jest ze spinkami. Spinki trzeba zamienić na jakieś inną część (taką malutką wygląda jak właśnie spinka w łańcuchu. może inaczej chodzi o to jasne jak na tym zdjęciu http://www.forumrowerowe.org/index.php?showtopic=41823 ) i wtedy rozpinamy tylko tamtą część. Zeby zdjąć łańcuch zawsze trzeba rozkuć cały czy tylko jedna część. Mógłby mi ktoś to po chłopsku wytłumaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
premier2 Napisano 3 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 Rozkuwasz łańcuch skuwaczem, zdejmujesz ogniwo zewnętrzne i zastępujesz je spinką. W sumie trzeba wypchnąć skuwaczem 2 piny. Na rysunku w podanym przez ciebie linku masz zaznaczone, które to ogniwo zewnętrzne. Ale skoro zadajesz takie pytania, to polecam wizytę w sklepie rowerowym, zrobią ci to pewnie za darmo w 2 minuty, a przynajmniej nic nie zepsujesz i popatrzysz sobie, jak to się robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niestandardowy Napisano 3 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2009 wiem w sklepie rowerowym i tak bym to zrobił tylko chciałem po protu wiedzieć ;] Dziekuję za wszystkie odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nakamura Napisano 11 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2009 Ja swoją kasetkę dziś pierwszy raz czyściłem. Była dosyć mocno zajechana (nie zniszczona, a brudna). Skorzystałem z czegoś w identycznym opakowaniu jak MR MUSCLE (płyn do szyb) tylko ja użyłem płynu do usuwania pleśni (znakomite rozwiązanie). Spryskałem odczekałem 2-3 minuty, spłukałem i doczyściłem szczoteczką do zębów (nie tą co myję zęby). Tą czynność powtórzyłem jeszcze dwa razy. Efekt - jak bym zamówił nową kasetę z allegro, jestem b. zadowolony wygląda jak nówka sztuka, a już trochę przeżyła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mardukpl Napisano 11 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2009 1 Idź do sklepu i poproś by zamontowali Ci spinkę w łańcuchu najlepiej Srama łatwo i wygodnie się wypina. Koszt poniżej 10zł 2 Kupujesz w dowolnym sklepie metalowym, z farbami, nawet Tesco, Real itp benzynę ekstrakcyjna cos około 4 zł za 0.5 litra (weź odraz z 2 flaszki). W takim sklepie kupiłem tez płyn do mycia silników, świetnie usuwa tłuszcz koszt około 15zł. 3 Maja już wstawiona spinkę rozpinasz łańcuszek i wrzucasz do słoika 0,5l, zakręcasz i merdasz kilka razy i tak go odstawiasz a miedzy czasie myjesz przednie i tylnie zębatki szczoteczka z płynem do mycia naczyń. 4 wyjmujesz łańcuch wycierasz go szmata nasączona płynem do mycia silników i czekasz chwilkę by wysechł i zakładasz z powrotem. 5 Nakładasz po kropelce smaru do łańcuchów (30zł) na każde ogniwo najlepiej poczynając od spinki by wiedzieć kiedy na się cały przesmarowany. Kropelka styka więcej to marnowanie a i problem bo potem dużo wycierania. 6 Zostawiasz tak na 2h albo noc i następnie kręcąc korba wycierasz łańcuch, najlepiej używać do tego ręczniczków papierowych wychodzi taniej niż za każdym razem używanie nowej szmaty. I tak co 150km o ile Ci się chce bawić, ale watro dbać o to na czym się jeździ. Ceny podąłem orientacyjne, ale powinny być w miarę przybliżone do właściwych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nakamura Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 Co do FL muszę zwrócić honor. Wczoraj po dokładnym umyciu kasety i po dzisiejszym myciu łańcucha (nie ściągałem go z napędu, nie mam zamontowanej spinki) i co za tym idzie w końcowej fazie posmarowaniu go czerwonym FL - spisał się znakomicie. Przejechałem jakieś 20 km na próbę. Efekt lepszy niż zwykle (czyt. brudna kaseta i łańcuch). Wcale nie złapał dużo błotka, trawki itp. Jechałem 50% (asfalt,piaseczek), 50% (las, piach, miejscami mokra gleba, błotka, szuter). FL spisał się tym razem znakomicie i bez zastrzeżeń. Po raz drugi zakupię ten sam olej teflonowy. Pozdrawiam Patryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.