Skocz do zawartości

[rower] Który wybrać? Author Instinct vs Unibike Expert


makss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem. Zwracam się z prośbą do was o opinie dwóch rowerów. Pierwszy z nich to

 

Unibike Expert Cena: 2,999

http://unibike.pl/expert.html

 

a drugi Author Instinct Cena: 3,599 (Promocja)

http://dobresklepyrowerowe.pl/www/rower/?id=324

 

Nie wiem który rower wybrać, po osprzęcie widzę że author ma lepszy :icon_mrgreen: , a unibike trochę gorszy, ale za to tarczówkę ma lepszą. proszę o pomoc i o waszą opinię. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tak patrzę na te dwa to chyba jednak unibike. Różnicę wydaj na dobre kliki i buciki bo ten author nawet w promocji nie jest tego wart. Zastanawiam się nad waga Unibika ponieważ te 13 kg to chyba z tymi dzwonkami odblaskami itd.

W osprzęcie: author jest obwieszony takimi drobiazgami od ritcheya ale to jedna z najniższych grup a tak więcej nic ciekawego nie widać może siodło ale to wszystko drobiazgi.

Unibike: dobry sprawdzony amor, porządne oponki, dobre hamulce i 500 w kieszeni na inne wydatki

 

Najlepiej jednak usiądź na jednym i drugim lub zrób parę kilometrów i będziesz wiedział czy Ci leży.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie uważam, że Tora będzie jakoś lepsza niż RST First - No chyba, że lepsza w dociążeniu roweru, w dodatku jest ustawiona na 120 mm. skoku, co jest nieporozumieniem, niestety po zmniejszeniu skoku na 100 mm można stracić gwarancję.

W Unibike manetki prezentują niziutki poziom w porównaniu z resztą osprzętu.

Same hamulce choć bardzo dobre, nie stanowią o przewadze roweru

Korby w Unibike (miękkie) są o 2 klasy niżej niż Authora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tu można wsadzić całą lekturę o wpływie skoku przedniego amortyzatora na jazdę, ale i tak ostatnia ocena tego zostaje w rękach bikera. Jednemu będzie to pasować innemu nie, w końcu ktoś to przecież zamontował. Dlatego to dla mnie żadna zaleta czy wada jednego czy drugiego. A Tora w tej wersji zbiera b. dobre opinie. Tora to pewność wyboru, RST w zasadzie niewiadoma, bo nowe na rynku.

O korbie można powiedzieć to samo, nie sama korba stanowi rower.

Generalnie, uważam to co napisałem, 600zł to sporo, i nie widzę tej różnicy w cenie, nawet patrząc na korbę, a wręcz przeciwnie, Elixiry, przerzutki XT (tył Shadow), czy nawet ciekawsze opony w Unibike, to zalety moim zdaniem dość istotne, bo jest spora szansa że opony poszły by zaraz w odstawke (+wydatek) i z czasem kto wie czy nie hamulce, choć tu głowy nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że tu można wsadzić całą lekturę o wpływie skoku przedniego amortyzatora na jazdę, ale i tak ostatnia ocena tego zostaje w rękach bikera. Jednemu będzie to pasować innemu nie, w końcu ktoś to przecież zamontował.

Nie rób sobie żartów, taki pomysł miał juz Kellys - oceniony negatywnie, szybko tego zaniechali :D

Wiesz, eksperymentować to sobie można, byle nie na klientach ...

Jak to, nie korba stanowi rower - to co stanowi - jeśli roweru nie stanowi za wysoki amortyzator, słabiutka nisko oceniana korba , niskiej klasy manetki :)

Wolę wydać 600 zł więcej, i mieć pewność przyjemności z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja zupełnie poważnie :D.

Dobrze to ująłeś, to Ty wolisz wydać więcej i mieć przyjemność z jazdy, bo to Ty dokładnie wiesz czego oczekujesz od swojego roweru.

Miałem Authora niedawno. Geometria bliźniacza do tego. Miałem tam XCR 120 (wcześniej Gila 100mm) i byłem zadowolony ze miany.

Teraz mam Sonixa i Torę 100mmm, i znów mi brakuje skoku. Moim zdaniem to mimo wszystko zahacza o prywatne preferencje, nie tylko cyferki.

Manetki? Przy takiej różnicy cenowej można wybrać sobie dowolne i zmienić.

Korba, korbą, nie będę się wypowiadał bo palne coś, nie znam się.

 

EDIT: po zmianie w moim byłym rowerze amora ze skoku 100 na 120, przestały boleć mnie nadgarstki bo ciężar przeniósł się do tyłu, było trochę lepiej na zjazdach, pozycja ogólnie była dla mnie wygodniejsza, rower zaczął trochę myszkować na podjazdach, ale w niewielkim stopniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale ten Unibike nie jest stworzony do skoku 120 mm, jeśli wiesz czego potrzebujesz to możesz go kupić , jednak nie namawiaj innych do eksperymentów bo dla 95% taka konfiguracja to nieporozumienie.

Ja wiem czego chcę , i nie jest to ten Author, ani tym bardziej Unibike ze skokiem 120 mm. - ale rower który akurat posiadam, lecz dla załozyciela tematu na te właśnie 95% Author będzie odpowiedniejszy (no chyba, że zmniejszy skok Tory do 100 mm, ale jak pisałem, może być problem z gwarancją).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale za te 500 to można sobie coś dopasować lub zmienić skok w autoryzowanym serwisie. Ewentualnie można kupić korbę XT za 450 zł czy coś koło tego. Na moje różnica w cenie jest tylko na "marketing". Popatrz sobie gdzieś na CUBE lub czasami można wychaczyć kellysa w dobrej zeszłorocznej cenie. Daj sobie czas i sie nie spiesz, chyba że kupujesz na jeden sezon ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Osobiście też jestem zainteresowany expertem. Już od jakiegoś czasu bacznie przeglądam wszelkiego rodzaju wiadomości i opinie na temat tego roweru. Miałbym jedną prośbę. Mianowicie, chciałbym żebyście opisali (waszym zdaniem) najmocniejsze i najsłabsze ogniwa w tym rowerze. Co powinno pójść na pierwszy ogień do wymiany oraz czy są jakieś konkretne alternatywy dla tegoż przecinaka.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie na forum!

Planuję zakup roweru w granicach 3000zł i przeglądając różne ofery skupiłem się głownie na trzech modelach, dwoch wyze wymienionych i Kross'ie A8. Podejrzewam, ze roznice nie sa jakies kolosalne, jednak ktory z nich bedzie sprawowal sie najlepiej? Rower ma zastosowanie w miare uniwersalne, od jazdy po asfalcie do pracy, do wypadów w góry. Dotychczas jezdzilem Meridą Matts 80, jednak powoli zaczynam odczuwać niedoskonalosci sprzetu, zwiazane ze sztywnoscia, slabym amortyzatorem, przerzutkami, ktore na lekkich nierownosciach glupieja itp, stad moja chec zmiany. :)

Podaje linki:

http://allegro.pl/item680956866_nowy_rower...sylka_2009.html

http://www.unibike.pl/expert.html

http://allegro.pl/item681246229_kross_leve..._bez_szans.html

 

Po przegladnieciu chyba juz kilkudziesieciu stron zaczynam miec obawy do amortyzatora w tym authorze. Czy slusznie? Kross A8 ma chyba najgorsze wyposazenie z wszystkich trzech. No chyba, ze sie myle? Jak jest z ciezarem kol w tych rowerach? Jesli mial bym odrzucic A8 z powodu osprzetu, to sklanial bym sie raczej ku Authorze z powodu amortyzatora, ktory ma 100mm, a nie 120mm, bo nie wiem, czy 120mm to nie za duzo. Czy byl by to sluszny wybor? Lepszy sprawdzony tora 120mm czy niepewny RST 100mm? Serdecnie prosze o opinie ktory rower byscie wybrali, dlaczego i jakie sa jego wady, a jakie zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...