blondyn26044 Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 Witam od pewnego czasu mam ciągle problem z tylnym kołem. Po pół rocznym używaniu nowego roweru Kross hexagon v3 pękła mi oś w tylnym kole.. Od tego czasu wymieniałem co tydzień ośki i ciągle się krzywiły.. W końcu dostałem ośkę tą przelotową na zacisk, skręciłem wszystko ładnie pięknie.. Pierwsza próba i po około 500 m ośka zblokowała się w kole i zaczęła obracać się w ramie. Zamiast koło kręcić się na osi to oś kręciła się razem z kołem w ramie, po prostu się wszystko zblokowało. Wszystkie kulki w środku były.. wszystko było czyste oraz nasmarowane. Czy ja może coś źle robię? czy może wtedy kiedy pękła stara oś ta pierwsza coś się uszkodziło w piaście? Proszę o odpowiedź gdyż pogoda na rowerek w sam raz się robi.. a tu lipa strach gdziekolwiek wyjechać bo się zaraz coś sypnie z tym kołem..
amoniak Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 temat przeniosłem na właściwe miejsce powód twoich problemów: nieskontrowane konusy Sorry ale zrobiłeś błąd nieskontrowałeś konusów i one skontrowały się same skręcając się na maxa bardzo dobrze że dałeś drą żoną oś bo więcej wytrzyma. a ośki Ci lecialy bo: albo ważysz coś koło 100 kg albo było skakane albo coś pomięzy tu masz link jak powinieneś zrobić konserwacje piast http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/1237/redir:3/
blondyn26044 Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Napisano 15 Czerwca 2009 Wydaje mi się, że śruby dobrze skontrowałem. Do tego ważę 79 kg Na dole dodaje schemat który narysowałem niestety talentu nie mam ale powinniście zrozumieć o co chodzi... Czy tak powinna wyglądać poprawnie zamontowana oś?
amoniak Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 Rozumiem o co chodzi piasty tego typu rozbierałem i składałem z miliard razy ewidentna sprawa konus nieskontrowany sam się zakręcił na kulkach i piasta stanęła na konusie - stożku trzymającym kulki masz wcięcie pod klucz - 15 lub 17 mm Wąski bo żadnego innego tam nie wsadziszi kontrujesz właśnie konus z nakrętką na końcu osi
Mod Team Puklus Napisano 15 Czerwca 2009 Mod Team Napisano 15 Czerwca 2009 Pytanie zasadnicze czy to piasta pod wolnobieg czy kasete? Sadzac po rowerze raczej wolnobieg a w tej kosmicznej technologii wiecie osiek jest rzecza normalna a za raczej dzwine jest jak sie komus nie gna Amoniak ma racje drązona oś jest bardziej sztywna i wiecej zniesie co nie znaczy ze sie nie podda. Skoro koło ci sie zablokowało to kontra z prawej strony była albo za słaba albo : 1. Konus (ta nakretka dociskajaca sruty) i jego nakretka kontrująca maja kipski gwint - marny maretiał 2. oś jest kiepskiego pochodzenia i poprostu wgint nie wytrzymał. Na ten pzrzykład mam 2 piasty jedna STX z Bog wie ktorego roku ale juz niestety bieznie sie skonczyły, tam na osi nie ma sradów uzytkowania prakrtcznie bo piasta jest made in Japan. Druga to deroe m510 chyba i tam na koncach osi widac lekkie wgiecia gwintu osi co swiadczy ze os jest sporo gorsza od stx'a i nie ma cie co dziwic skoro jest via malesia. Najlepszym wyjsciem z tej sytuacji jak masz kapke zaskorniakow to wymień piaste albo całe koło np na TAKIE Tanie i dobre koło do tego kasete mozesz 8 albo 7 załozyć wedle zyczenia (do 7 trzeba dystans zrobiony np z kawałka jakiejs rurki o odp długosci i srednicy). No i jakąś kastete nie dorga zw wszystkim zamkniesz sie w ok 110zł. Wiem ze to spora cześć jak brac pod uwage cene roweru ale na pewno nie pozałujesz takiej zmiany.
amoniak Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 EWIDENTNIE POD WOLNOBIEG Sorry ale czytanie ze zrozumieniem od początku Hexagon V3 to rower za niewielka cene i raczej kasety tam nie uświadczysz Zakup koła z piasta pod kasetę i taniej kastey 7 biegowej to niezłe wyjście. załatwia problem wyginającej się lub pękającej osi
blondyn26044 Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Napisano 15 Czerwca 2009 Fakt mój błąd rozkręciłem wszystko jeszcze raz.. I nie skontrowałem. Ale koło i tak mam do wymiany, ponieważ jak to się wszystko zblokowało to rozwaliło całą tą bieżnie tylko nie wiem czy teraz czy już wcześniej.. Chyba zamówię to koło co pokazałeś.. Tylko, że raczej sam z tym dystansem nie dam rady a gdybym chciał założyć kasetę 8 rzędową to musiał bym wymienić manetki i pewnie tylną przerzutkę?
amoniak Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 kup kasetę 7 http://www.allegro.pl/item651393781_kaseta...ram_pg_730.html i zastosuj podkładkę którą to wydłubiesz z innej kasety albo z serwisu rowerowego - tam dostaniesz ta podkładkę gratis i teraz pytanie ile mniej więcej przejechałeś kilosków na tym rowerze ? Keśli po wyżej 1000 to kup również nowy łańcuch. szkoda kasety na wyciagnięty łańcuch
blondyn26044 Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Napisano 15 Czerwca 2009 Ponad 2 tyś. km spokojnie zrobiłem. Jutro podejdę do sklepu i zobaczę po ile w sklepie takie koło chodzi.. Ile kaseta kosztuje itp. Dzięki za pomoc..
amoniak Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 jęśli zdecydowałes się na nowe koło to nie daj się namówić na koło pod wolnobieg
blondyn26044 Napisano 15 Czerwca 2009 Autor Napisano 15 Czerwca 2009 Szczerze to nie wiem czym różni się wolnobieg od kasety.. ;p W czym kaseta jest lepsza?
miciu22 Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 Pytanie powinno dotyczyć raczej piasty. Ta pod kasetę ma szerzej rozstawione łożyska, przez co ośkę jest ciężko ugiąć
amoniak Napisano 15 Czerwca 2009 Napisano 15 Czerwca 2009 blondyn26044 Poczytaj trochę forum było na ten temat sporo powiedziane
dejf86 Napisano 17 Czerwca 2009 Napisano 17 Czerwca 2009 Nie lepiej kupić kasetę 8-rzędowa i nie bawić się w podkładki? Natomiast przerzutkę wyregulować tak, żeby poprostu najmniejszy lub największy tryb nie był używany? W przyszłości będziesz mógł wymienić sama prawą manetkę i będziesz miał już 3 biegi więcej!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.