szbiker Napisano 14 Maja 2009 Napisano 14 Maja 2009 Witam Macie Państwo jakieś doświadczenia z kasetą zębatek SLX ? Jeśli tak co myślicie na temat jej trwałości i jakości wykonania? Pozdrawiam
lukaszs Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 ja posiadam takową od 500 km i sprawia wrażenie bardzo solidnej i "zdyscyplinowanej".......... zdecydowanie lepsza od mojej poprzedniej HG-50 i stosunkowo tania. jestem zadowolony i myślę ze Ty również będziesz:-)
szbiker Napisano 15 Maja 2009 Autor Napisano 15 Maja 2009 ja posiadam takową od 500 km i sprawia wrażenie bardzo solidnej i "zdyscyplinowanej"..........zdecydowanie lepsza od mojej poprzedniej HG-50 i stosunkowo tania. jestem zadowolony i myślę ze Ty również będziesz:-) Dziękuję za opinię. Przebieg który zrobiłeś w zasadzie jest niewielki no ale można już coś powiedzieć. Masz rację z ceną - obecnie bardzo ciężko o jakąś alternatywę w tym przedziale cenowym. SLX w normalnym sklepie kosztuje 150zł natomiast XT już 215zł :/ . Kasety Srama są miękkie a poza tym mam resztę napędu Shimano więc nie widzę też sensu dekompletowania napędu komponentem innej firmy. Ja w każdym razie ją kupię i będę pisał jeszcze o jej trwałości w testy sprzętu
lukaszs Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 myślę że jest to dobry sprzęt - nie wiem co miałeś wcześniej ale ja po zmianie z hg-50 odczuwam znacząca zmianę na plus
szbiker Napisano 15 Maja 2009 Autor Napisano 15 Maja 2009 myślę że jest to dobry sprzęt - nie wiem co miałeś wcześniej ale ja po zmianie z hg-50 odczuwam znacząca zmianę na plus Miałem kasetę XT Także przesiadam się z półki wyższej na niższą głównie ze względów finansowych. Bo jeżeli coś jest porównywalne do XT to po co przepłacać
lukaszs Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 dokładnie z tego co mi wiadomo to chyba nie wielka różnica poza wagą bo chyba około 30g cięższa jest SLX a cena o 50zł mniejsza
porcupine Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 Ja na SLX 11-28 przejechałem już ponad 2000km, obecnie na trzecim łańcuchu i mam wrażenie że zębatki lekko ruszone już są, tylko że dwa poprzednie łańcuchy zmieniałem po ok 800km , nie wiem czy troche nie za późno . Napiszę coś więcej po większym przebiegu
lukaszs Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 2000 to jest konkretny przebieg.......mam nadzieje że z tymi ząbkami to się Tobie zdawało nie chciałbym wymieniać kasety raz na sezon
premier2 Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 Miałem kasetę XT Także przesiadam się z półki wyższej na niższą głównie ze względów finansowych. Bo jeżeli coś jest porównywalne do XT to po co przepłacać SLX jest też na aluminiowym pająku?
MarcinGoluch Napisano 15 Maja 2009 Napisano 15 Maja 2009 Tak, SLX ma 3zębatki na alu pająku. Również jak kolega Szbiker przeniosłem się z XT na SLX. Różnica w działaniu hmm dosc drastycznie zmieniłem cały napęd wiec nie mogę nic szczególnego powiedzieć. SLX mam wrażenie, że ma sporo mniejsze zęby z racji nowego systemu Shimano gs-x(?). Zresztą to nie tylko jest widoczne w kasecie ale również w korbie SLXa. Nie spodziewam się rewelacji i nie sądzę żeby jakaś wtopa była. Nowe grupy na starcie muszą prezentować jakiś określony poziom żeby już na początku nie przekreślić swojego pojawienia na rynku.
porcupine Napisano 16 Maja 2009 Napisano 16 Maja 2009 2000 to jest konkretny przebieg.......mam nadzieje że z tymi ząbkami to się Tobie zdawało nie chciałbym wymieniać kasety raz na sezon No raczej się nie zdawało,coś tam jest ruszona ale jak pisałem na łancuchu Sram pc-951 zrobiłem ok 800km, może troche za długo nie zmieniałem, inna sprawa że napęd dostaje wycisk,ostatnio mało jazdy rekreacyjnej,przeważnie tempówki i interwały
skydancer Napisano 17 Maja 2009 Napisano 17 Maja 2009 natomiast XT już 215zł :/ 3 dni temu kupiłem Deore XT 11-32T w bikestacja.pl za 150 PLN. Za 225 razem z łańcuchem HG-93.
Miecho87 Napisano 17 Maja 2009 Napisano 17 Maja 2009 SLX mam wrażenie, że ma sporo mniejsze zęby z racji nowego systemu Shimano gs-x(?). Zresztą to nie tylko jest widoczne w kasecie ale również w korbie SLXa. Jak już to SG-X i są to wszystkim znane rampy i nity na zębatkach korby mające na celu wspomaganie przerzucania. System jest kompatybilny z całym systemem HG.
Kubus18 Napisano 17 Maja 2009 Napisano 17 Maja 2009 Przejechałem na SLX-ie 1500 km, w tym 3 razy w górach(generalnie smar w tych 3 przypadkach znikał lub mieszał się z bagnem po 10 km), przeżywała już dwa zdrapywania rdzy(btw. z czego są zębatki?) i się trzyma.
Schwefel Napisano 17 Maja 2009 Napisano 17 Maja 2009 przeżywała już dwa zdrapywania rdzy(btw. z czego są zębatki?)Zębatki są oczywiście stalowe tak jak w większości kaset.
Songoq1 Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 Kurcze, doradźcie mi.. Wiem, że było tego multum, ale właśnie od tego multum nie mogę się zdecydować.. Jak najszybciej muszę kupić kasetę i łańcuch, żeby zdążyć z założeniem napędu na maraton w szczawnicy 30stego i no właśnie.. Byłem już na 99% zdecydowany na Sram PG-980 kaseta + Sram PC-971/951 ale.. nie wiem właśnie co zrobić.. Koledzy z klubu mówią, że tylko sram łańcuch bo (widziałem to na własne oczy) w tym samym wyścigu z naszej drużyny poszły 3 łańcuchy XTR'a !!! Jeden zerwany na spince ( na pół ) a dwa już sam nie wiem. Ja zerwałem zwykły łańcuch deore, ale to już wysłużony napęd Może wziąć wziąć kasetę slx'a? Co będzie najlepsze pod względem trwałości, do wyścigowego oczywiście, bo treningowy to bym bral byle co.
Schwefel Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 bo (widziałem to na własne oczy) w tym samym wyścigu z naszej drużyny poszły 3 łańcuchy XTR'a !!! Jeden zerwany na spince ( na pół ) a dwa już sam nie wiem.Kiedy XTR nie ma spinki Ja ze Srama zrezygnowałem już dawno. Przykre ale prawdziwe, amerykańce nie umieją zrobić trwałej kasety a kultura pracy łańcuchów w porównaniu do Wippermanna czy Rohloffa jest marna.
Songoq1 Napisano 18 Maja 2009 Napisano 18 Maja 2009 Ale przecież nie bądżmy głupi, wystarczy rozkuć i wstawić spinkę Co nie było najlepszym pomysłem w XC Ale nie porównujmy Srama do Rohlhoffa czy Wippermanna, nie mam na nie niestety pieniędzy, chyba, że znasz jakiegoś wippermanna albo rohlhoffa za 80zł hehe. Sram powinien być trwalszy od shimano, bo to przecież do niego porównuję, ale nie wiem jak z kasetą. Jeszcze mogę kupić np. slx + sram, ale czy sram+sram nie zadziała lepiej? Kurde te napędy..
Schwefel Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Ale przecież nie bądżmy głupi, wystarczy rozkuć i wstawić spinkę Tylko, że jak ci spinka pękła to nie mów,że łańcuch bo Shimano do tego ręki nieprzyłożyło tylko producent spinki. Ale nie porównujmy Srama do Rohlhoffa czy Wippermanna, nie mam na nie niestety pieniędzy, A dlaczego nie? Ceny katalogowe SLT99 i PC-991 HollowPin i Connexa serii 900 są bardzo porównywalne, klasy sprzętu również Sram powinien być trwalszy od shimanoNic takiego niezaobserwowałem a mam porównanie PC-38 do HG50 i PC-970 do HG93 W cenie PC-971 mogę polecić Wippermanna 900 albo droższego 904. Różnica jest tylko w wykończeniu, 904 jest niklowany a 900 nie.
Songoq1 Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Ale podajesz ceny detaliczne. Sram PC-971 to ~70zł, 951 srama to tylko bez chromowania czy tam niklowania, roznica tak jak w 904 wippermanna i 900. A 900 najtaniej za 95zł bodajże ;/ Rohloff SLT dochodzi do 200zł więc to już kosmos, a w dodatku ja chce dwa łańcuchy.. więc zapewne wezme srama 971+951 bo kasete juz kupiłem Sram x9 ( starsze PG-980 ) z alu pająkiem ( 6 ramion ) i mam nadzieje ze bedzie dobra.. Bede mial porownanie jak na razie do lamerskiego deore. Teraz te łańcuchy. Skoro wziąłem srama to brać te sramy?
Schwefel Napisano 19 Maja 2009 Napisano 19 Maja 2009 Ale podajesz ceny detaliczne. Sram PC-971 to ~70zł, 951 srama to tylko bez chromowania czy tam niklowania, roznica tak jak w 904 wippermanna i 900. A 900 najtaniej za 95zł bodajże Dawno allegro nie odwiedzałeś, 900 za 79 -> http://www.allegro.pl/item636036989_nowy_l...dowy_mocny.html 904 za 95 -> http://www.allegro.pl/item630754508_nowy_l...dowy_mocny.html A zdarzały się okazje, że za 50zł szło dostać 900.
Songoq1 Napisano 20 Maja 2009 Napisano 20 Maja 2009 Dzięki Schwefel za zainteresowanie. No więc wippermann przekracza troche moje koszty.. Hm z przesyłką wyjdzie 86zł za 900. Tutaj znalazłem całkiem tanio: http://www.allegro.pl/item629690343_lancuc...dobra_cena.html srama ale.. koleś z Warszawy (może to problem?) bardzo nie miły, oczywiście nie osądzam wszystkich Warszawiaków Odpisał bardzo chamsko z oburzeniem na mojego maila, że zapytałem się o to z którego sezonu jest łańcuch ;/ "pisze na nim 970" a nie 971 wiec 970 to rowniez 971 lancuch ale hm moze to byc 05/06 model i czy to jakoś wpłynie na jego prace? Opłaca się kupić ten łańcuch? Normalne ceny PC-971 to 69zł wiec o 10zl drozej. 10zł drożej jeszcze jest wippermann wiec w ostatecznosci moge go wziasc, doradź ;/ teraz spadam prostować hak przerzutki wygięty właśnie przez gowniany naped do wymiany..
KubaKRK Napisano 21 Maja 2009 Napisano 21 Maja 2009 Witam, Mam Kasetę i korbę SLX (ok 400 km) a ostatnio dostałem łańcuch Wippermann 908 Czy takie połączenie sprawdzi się na dłuższą metę?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.