Skocz do zawartości

[amortyzator] ruszająca się sterówka


Rekomendowane odpowiedzi

To kołuszko z ząbkami co napisałeś, to zdaje mi się, że chodzi ci o gwiazdkę w rurze sterowej.

 

Grzebałeś już wcześniej w tych sterach (łożyskach)?? Rozkręcałeś je, lub ktoś inny?

Jeżeli są od nowości nie ruszane, to wyklucza to brak bieżni w tym rowerze.

 

Żeby się przydać, to oprócz pierdzielenia napiszę, że bieżnia to taki pierścień, na którym są łożyska.

Dolna bieżnia jest nabita na samym dole rury sterowej, na amorku. Górna bieżnia wygląda identycznie, trochę się różni rozmiarem, nałożona jest na łożysku górnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam ale jeśli na przykład włożę rurę sterową do imadła to czuć że rusza się na boki ;/ najgorsze jest to ze to nie najtańszy amorek (manitou stanc blunt) i do tego mam pytanie da się cos z tym zrobić np wymioenic rure sterowa albo cos takiego jak tak to jaki jest tego koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymienic mozna zawsze. Mozna to zrobic na kilka sposobów. Mozna np przewiercic korone i skrecic srubą. Mało estetyczne ale ruszac sie juz nie bedzie. Jezeli sie to zrobi małą śrubą to i korona nie powinna tego odczuć.

 

Mozna tez wydrzeć sterówke i ja wsadzić druga stroną (o ile to coś da). Zamraza sie rure sterową w mozliwie jak najnizszej temp. korone sie rozgrzewa do max bezpieczne temp. i wprasowuje sie sterówke w korone. Po ostygnieciu jest bardzo dobre połączenie pod warunkiem ze średnice sa odpowiednie do takiego zabiegu. Mozna tez kupic nowa sterówke i wsadzic w ten sam sposob.

 

Wiem ze na bank mozna kupić rury sterowe do marzocchi (raczej sa takie same) ale do innych nie widziałem. Jezeli sie nie czujesz na siłach oddaj do serwisu ielto bedzie kosztowac to nie mam pojecia, koszt nowej sterowki do marcoka to ok 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienic mozna zawsze. Mozna to zrobic na kilka sposobów. Mozna np przewiercic korone i skrecic srubą. Mało estetyczne ale ruszac sie juz nie bedzie. Jezeli sie to zrobi małą śrubą to i korona nie powinna tego odczuć.

 

Mozna tez wydrzeć sterówke i ja wsadzić druga stroną (o ile to coś da). Zamraza sie rure sterową w mozliwie jak najnizszej temp. korone sie rozgrzewa do max bezpieczne temp. i wprasowuje sie sterówke w korone. Po ostygnieciu jest bardzo dobre połączenie pod warunkiem ze średnice sa odpowiednie do takiego zabiegu. Mozna tez kupic nowa sterówke i wsadzic w ten sam sposob.

 

Wiem ze na bank mozna kupić rury sterowe do marzocchi (raczej sa takie same) ale do innych nie widziałem. Jezeli sie nie czujesz na siłach oddaj do serwisu ielto bedzie kosztowac to nie mam pojecia, koszt nowej sterowki do marcoka to ok 100zł.

 

Wiercenie i wkręcanie śrub się nie sprawdzi, bo to połączenie już jest obruszane.

Wsadzenie sterówki drugą stroną jest niemożliwe z natury.

 

Wprasowanie nowej sterówki to jedyne rozsądne rozwiązanie.

 

Polecam zakup nowej sterówki oraz kleju do bloków silnikowych. W ten sposób naprawiliśmy starego Duke'a i jeździ do dziś, mimo, że kumpel jest nielekki i lubi mocno hamować. Zanim kupisz nową rurkę, wybij starą i zmierz średnicę odcinka, który siedział w koronie. Nie ma pewności, czy rura Marzocchi podpasuje. Wiem, że do Rock-shoxa udało się wcisnąć sterówkę RST :P

 

Poszukaj tematu usera "Timon92". Tam szczegółowo opisałem proces wymiany sterówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak klej dobry tylko jego konsystencja nie zabardzo do tego typu działania. Jak najbardziej klej na bazie zywicy epoksydowej ale w jak najbardziej płynnej postaci bo to połaczenie bedzie bardzo ciasne a w takich wypadkach im rzadsze tym lepiej wypełnia przestrzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...