Skocz do zawartości

[korba] zastąpienie 2 koronek jedną


c1ach

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam obecnie korbę Suntour, której niestety nie dałem rady wymienić przy zmianie kasety na lx i łańcucha na deore. Największa koronka korby jest w bardzo dobrym stanie i była mało jeżdżona a więc łańcuch przyjął się bez problemu. Niestety środkowa zębatka nadaje się do kosza ( po 5 tys. km ) .

Środkowa i najmniejsza zębatka są odkręcane od największego blatu, dlatego pomyślałem, że może dałoby radę zastąpić dwa najmniejsze blaty jednym.

Co do opłacałności zmiany i ergonomii jazdy nie mam wątpliwości (spokojnie pociągnę na niej ten sezon) , ale nie wiem za bardzo jaka zębatka tutaj podpasuje.

Rozumiem że jak mocowanie ma rozstaw 104 mm i jest na 4 śruby to każda będzie pasować ?

Np. taki lx :

 

http://www.allegro.pl/item621436145_blat_z...by_fc_m580.html

 

Znalazłem też jakiegoś Mrx (podobno pasuje) oraz race face i truvativ (chyba nie będzie pasować kształtem):

 

http://www.allegro.pl/item619309133_zebatk...iv_suntour.html

 

http://www.allegro.pl/item617134729_zebatk...okazja_bcm.html

 

http://www.allegro.pl/item622273348_zebatk...e_face_32t.html

 

Zmieniał ktoś blaty w tych korbach Suntoura? Nie chcę wymieniać korby bo niedawno wywaliłem kasę na suport 110 mm, a więc chyba żadna korba shimano i truvativ nie będzie pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Temat ostatnio na czasie, ale na wg mnie 32T to za dużo, poszukaj chociaż jakiegoś 30T lub rzadkości 29T (najmniejsza ilość zębów przy rozstawie śrub 104mm)

Albo w miejsce najmniejszej tarczy daj jakąś 28T.

Przede wszystkim sam musisz wiedzieć jakich przełożeń używasz.

 

Poza tym wejdź tu: link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym zadużo, drugim zamało. Ja posiadam środkową 34t {stronglight}, a miałem już 32t i 36t, lecz dopiero na 34t mam zapewnioną swobodę działania i odpowiednią twardość przełożeń.

Co do zębatek 32t i 36t to są one łatwo dostępne i praktycznie wymienialne bezkonfliktowo, ale 30t i 29t mocowane na 4 śruby / 104mm to istny biały kruk i przyznam się szczerze że takich na żywo nie widziałem. Występują one raczej w korbach dwurzędowych np 29t/44t bodajże zębatki specialities, ale chyba o innym już rozstawie.

Co do problemu autora to polecam nie kombinować zbytnio z wielkością zębatki, gdy nie czuje się takiej potrzeby, pozatym przednia przerzutka nie zawsze Płynnie obsłuży zębatkę 29t lub 36t{38} w miejscu standardowej 32t. Kwestia czy aluminium, czy stal to już preferencja użytkownika/wysokośc funduszu.

Aluminium jest lżejsze ale zrobisz na niej krótszy dystans niż na stalowej. Co do sztywności to dobre alu jest sztywniejsze od średniej jakości stali.

Sam jeździłem z korbą 36/48 bez najmniejszej zębatki, ale po pewnym czasie wrzuciłem dla mniejszej rzeźni 22.

Mam nadzieje że pomogłem. Z korbą suntoura nie miałem doczynienia, ale sądze że shimanowskie zębatki i truvativy przyjmą się bez problemu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej sytuacji mogę jedynie przejść na dwie tarcze, bo dwie najmniejsze zębatki w tym Suntourze są nitowane i odkręcane jako całość. Obecnie mam tam 32 T i chyba nową też taką kupię. Spokojnie dam sobie na niej radę.

Trzeba będzie przejść się do sklepu z i poprzymierzać bo to mocowanie wydaje mi się jakieś dziwne. Dzięki za porady !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...