Skocz do zawartości

[9255,5g] Specialized S-works


mloody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Przedstawiam mój sprzęt na zabawę w „ściganki” na rok 2009. Priorytetem było działanie, waga i estetyka przy czym to ostatnie kryterium czasami brało górę nad "wagą" (np. zamontowałem ciężkie korby Truvativa, które jedank wyglądają wg. mnie rewelacyjnie i idealnie pasują do reszty projektu). Rower jest dla mnie idealnym kompromisem między wagą a działaniem podzespołów a estetyką. Głównie chodzi o spasowanie kolorystyczne i materiałowe. Efekt oceńcie sami. Ja jestem w 100% zadowolony.

 

Bar Ends: Soul-Kozak - 44g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy Ultimate 160mm (tuned)- 338g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy Ultimate 160mm (tuned)- 367g

Cables: (Pancerze + linki) XTR - 100g

Cassette: (Kaseta) XT + nakrętka Soul-Kozak - 259g

Chain: (Lancuch) XTR - 261g

Crankset: (Korby) Truvativ Stylo 3.3 Team 08 (tuned)- 913g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) X-9 ’08 (tuned)- 158g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) X-0 ’09 (tuned) - 190g

Fork: (Widelec) REBA RACE ’09 Pushlock - 1721g

Frame: (Rama) Specialized S-works ’08 19” - 1654g

Grips: (Gripy) owijka fizik - 31g

Handlebar: (Kierownica) WCS ’07 - 139g

Headset: (Stery) WCS ‘08 - 115g

Pedals: (Pedaly) Time Atac XS Carbon - 322g

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XP - 184g

Seatpost: (Sztyca) Specialized Carbon fact 400mm - 262g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Soul-Kozak – 10g

Shifters: (Manetki) X-0`09 - 220g

Skewers: (Zaciski kol) Soul-Kozak - 65g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul-Kozak 10mm – 3,4g x 2

Stem: (Mostek) wcs 120mm`07- 139g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph 2008 - 426g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph 2008 - 428g

Tube(Front): (Dętka przednia) Schwalbe XX-light – 102g

Tube (Rear): (Dętka tylna) Schwalbe XX-light – 101g

Top Cap: (kapsel) Soul-Kozak – 4,5g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 761g

- Piasta 240s

- DT Comp

- DT 4,2D

- Opaska Schwalbe

 

Wheel Rear: (Koło tylne) - 921g

 

- Piasta 240s

- DT Comp

- DT 4,2D

- Opaska Schwalbe

 

Razem: 10242,3g

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć fanem Speca nie jestem to muszę przyznać że ładnie to wygląda B) Reba pasuje. Widziałbym tu srebrnego Nokona jeszcze :P

Na biały mostek i sztycę nie namawiam, bo sam nie jestem fanem białych dodatków, ale korba mi jakoś tutaj nie pasuje. Jakaś taka za zwykła.

Nyple i neopren uwzględniłeś w wadze całości ?

 

Śrubki alu z Berana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nyple są wliczone do wagi kół a neopren do wagi ramy.

Białego jest akurat :) więcej nie będzie na pewno.

Co do WCSa to chciałem zmienić na Syntace, bo nie mieścił mi się stuff na kierze - przez poplocka, ale gdy dostałem pushlocka problem ten zniknął, poza tym miałem ten komplet w poprzednim sezonie, w którym sprawdził się idealnie, więc zostanie póki co i w tym. Może w przyszłym zmienie.

Korba mi pasuje kolorystycznie - początkowo myślałem nad Noirem ale karbon w tym miejscu - ramiona - to wg mnie kiepski pomysł. Do tego będę pierwszy raz testował korby ze stajni Truvativa - jak się sprawdzi to pomyśle na przyszły sezon nad zmianą, jeśli nie również :confused: Na dodatek nie chciałem żadnej części ze stajni shimano ( ot moje widzi mi się ) - jedyne jakie są to kaseta, łańcuch - do zajechania - pózniej będzie SRAM oczywiście.

O nokonach słyszałem wiele dobrego - być może wrzucę je w sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu każdy gada, że najlepsze są nn, a dużo osób ma racing ralphy???

Ponieważ RR jest bardziej uniwersalny, ma mniejsze opory i wagę. NN to czołg dlatego najlepiej sprawdza się set NN/RR :(

 

Rower świetnie się prezentuje, korba dość rzadka na naszym rynku wg mnie dodaje uroku - wreszcie coś innego niż XT czy SLX B) Jedyne co mi nie pasuje - "mokry" kokpit i sztyca bez połysku. Ale to już kwestia gustu B)

 

Mimo wszystko waga jak na tej klasy komponenty nie imponuje - ale zdanie "Priorytetem było działanie, waga i estetyka przy czym to ostatnie kryterium czasami brało górę nad wagą" wszystko wyjaśnia.

Małe pytanko, na czym polegał tuning FD i RD?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RR są za mało uniwersalne. polecam oba NN

 

 

zgadzam sie z opinią przedmówcy ....nie bez przyczyny RR były nazywane dancing ralph , jak chcesz mieć pewność to także polecam NN co prawda ja jestem krótko ich posiadaczem ale przy zakupie sugerowałem sie wieloma opiniami i testami toteż mam powiedzmy rozeznanie :(

 

 

Jeździliście na obydwu oponach ? RR-dancing Ralph? kolego to były opony z roku 2007. Model na 2008 był całkiem inny.

Jeżeli szukacie opon do ścigania to jak najbardziej RR, do turystyki NN.

Przejeździłem cały zeszły sezon na RR z rocznika 2008, wq mnie genialne opony. Jedyną wadą było to że się szybko zapychały błockiem, i słabo czyściły. A co do tego czy to tańczące rafały, panowie kwestia techniki się tutaj kłania.

Schwalbe dostrzegło wadę Ralphów, powstał Rocket Ron, o rzadszym bieżniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość R3surrection

mam RR 2.1 07 i NN 2.25 . RR 08 sa podobne do NN jednak nadal są gorsze w terenie jeśli szukamy opon uniwersalnych to NN albo rzeczywiście Rocket rony. Na maratonie w poznaniu 60% luda było na NN :( ani jednego RR B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam RR 2.1 07 i NN 2.25 . RR 08 sa podobne do NN jednak nadal są gorsze w terenie jeśli szukamy opon uniwersalnych to NN albo rzeczywiście Rocket rony. Na maratonie w poznaniu 60% luda było na NN B) ani jednego RR B)

 

 

nie porównuj RR 07 do RR 08, jaki maraton w Poznaniu ? NN zakładać do poznania ?:(

 

 

 

 

 

aaa żeby nie było to fajna owijka:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuning polegał tylko i wyłącznie na wymianie śrubek na alu :P

Co do mokrego pulpitu i sztycy to myślałem nad wymianą sztycy na Thomosona, ale póki co mam inne wydatki - może we wakacje.

 

Na RR mam okazję jeżdzić pierwszy raz i póki co po śniegu i błocie pośniegowych i powiem szczerze, że za dobrze się z niego nie oczyszczają, ale jak będzie dalej zobaczymy w sezonie :)

 

Dzięki Lukashs :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam po dłuższej nie obecności :D

 

Oto fotki:

 

http://portal.bikefoto.pl/rower/zdjecie/37125/d03dcc98f8d6d6406a11204bd1247cc2/niezalogowany/d03dcc98f8d6d6406a11204bd1247cc2/niezalogowany/

 

http://portal.bikefoto.pl/rower/zdjecie/37124/d03dcc98f8d6d6406a11204bd1247cc2/niezalogowany/d03dcc98f8d6d6406a11204bd1247cc2/niezalogowany/

 

Mostek obecnie jest na minus. Co do reszty zmian to:

- kiera FSA K-Force 600 mm

- mostek FSA OS-99 110 mm

- opona Geax Saguaro 2,00

 

Wagi wpiszę jak znajdę chwilę czasu. Obecnie śmigam więcej na szosie ( Specialized Allez :confused: - fotki wkrótce ) niż na MTB.

 

Komentujcie :icon_lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym skads znal ten kokpit :)

 

Ciekaw jestem wagi kiery, bo mi trafila sie cegla, do wymiany, mostki raczej trzymaja wage.

 

Wrzuc zdjecie z mostkiem na minus, bo ustawienie na + wyglada jakby kokpit mial erekcje :)

 

Nie dziwie sie ze nie smigasz na nim, utzymanie opon w czystosci jest czasochlonne :)

 

Okablowanie do skrocenia...?

 

Co do szosy to jednak magia marki wziela gore nad rozsadkiem hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam po dłuższej nieobecności :D

 

Rowerek zrzuca kolejne gramy. Skróciłem kable hamulcowe i wsadziłem karbonowego Noira. Kolejne zmiany to wymiana suportu na ceramiczny, tak więc korba jeszcze schudnie i pozbycie się piwotów z ramy ( w końcu znalazłem na nie sposób :P ).

 

Poniżej nowa specyfikacja:

 

Bottle Cage (Koszyk na bidon) : Specialized Rib Cage Pro – 33g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Juicy Ultimate 160mm (tuned)- 211g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid Juicy Ultimate 160mm (tuned)- 228g

Cables: (Pancerze + linki) XTR - 100g

Cassette: (Kaseta) XT + nakrętka Soul-Kozak - 259g

Chain: (Lancuch) XTR - 261g

Crankset: (Korby) Truvativ Noir 3.3 XC ‘10 - 799g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) X-9 ’08 (tuned)- 158g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) X-0 ’09 (tuned) - 190g

Disc Rotors-front: Avid – 112g

Disc Rotors-rear: Avid – 111g

Fork: (Widelec) REBA RACE ’09 Pushlock - 1721g

Frame: (Rama) Specialized S-works ’08 19” - 1654g

Grips: (Gripy) owijka fizik - 31g

Handlebar: (Kierownica) FSA K-Force - 115g

Headset: (Stery) FSA Orbit MX ‘09 - 115g

Pedals: (Pedaly) Time Atac XS Carbon - 322g

Seat: (Siodlo) Selle Italia SLR XP - 184g

Seatpost: (Sztyca) Thomson Elite 367mm - 242g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Soul-Kozak – 10g

Shifters: (Manetki) X-0`09 - 220g

Skewers: (Zaciski kol) Soul-Kozak - 65g

Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul-Kozak 10mm – 3,4g x 2

Stem: (Mostek) FSA OS-99 110mm`08- 122g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph 2008 - 426g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Racing Ralph 2008 - 428g

Tube(Front): (Dętka przednia) Schwalbe XX-light – 102g

Tube (Rear): (Dętka tylna) Schwalbe XX-light – 101g

Top Cap: (kapsel) Soul-Kozak – 4,5g

Wheel Front: (Kolo przednie) - 761g

 

- Piasta 240s

- DT Comp

- DT 4,2D

- Opaska Schwalbe

 

Wheel Rear: (Koło tylne) - 921g

 

- Piasta 240s

- DT Comp

- DT 4,2D

- Opaska Schwalbe

 

Razem: 10 010g

 

Fotek póki co nie będzie :P Rower rozebrany na czynniki pierwsze.

Edytowane przez mloody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga spadnie na pewno :P kwestia czasu. Opony kontrowersyjne, że tak powiem :D wiele już uwag słyszałem - komplet na zmianę z RR. Kierownicę zmieniłem bo chciałem szerszą a do tego ta jest lżejsza i pasuję do kompletu mostek, stery :P

Edytowane przez mloody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki pół biedy, dętki masz hardkorowe :P

 

Dętki póki co dają radę- ani jednego kapcia nie złapałem w minionym sezonie :P

Mi też już przejadły się Xtr-y i choć zębatka 32z strzeliła mi po ok. 300 km a suport GXP-ka w Stylo padł mi po 2 tyś km to i tak wziąłem kolejnego Truvativa, ale tym razem na wiosnę wyląduję ceramiczny suport :)a jak padnie kolejna zębatka wstawię specialitesa :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...