Skocz do zawartości

[smarowanie] linki i pancerze


Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pytanie czym smarowaćl inki i pancerze bo niby szukałem ale niestety nic nie znalazłem ma rÓzne środki odporne na wysokie ciśnienia itp ale nie wiem moze normalnym smarem pomÓżcie aha o prosze adminów o nie usuwanie tematu tylko jak co poprawienie jak by było cos źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem wymianę pancerzy i linek. Kupiłem ten najtańszy zestaw na allegro pancerze + linki za 25zł.

pancerze od tylnej przerzutki i od tylnego hamulca przesmarowałem zwykłym olejem kujawskim i chodzi jak należy. Przedniej przerzutki nie smarowałem bo tam i tak trzeba większej siły, a tak poza tym są do niej tylko dwa krótkie odcinki pancerza. Przedniego hamulca nie mam więc tego nie zrobiłem ale gdybym miał zrobiłbym to samo co z tylnym. :)

 

PS: Przed nasmarowaniem pancerzy tylnej przerzutki, nie dało się zmieniać pierwszych czterech biegów z powodu wiadomych oporów :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, że u mnie bez smarowania by się nie obyło. Opory były przed smarowaniem takie, że linka nie była naciągnięta, a gdy chciałem ją naciągnąć startowało z wyższego biegu. A znowuż jak była linka luźna to te pierwsze cztery biegi zlatywały na naciąg linki, teraz po nasmarowaniu wszystko działa cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dwóch wyprawach przez błoto, w tej pierwszej przez dosyć głębokie czuć już opór na tylnej v-ce. Nie jest to jakieś mega, ale jest ten charakterystyczny dźwięk. Tym razem nasmaruje to czymś trwalszym. Tylnia przerzuta na razie chodzi bez zarzutu. OLEJ KUJAWSKI RZĄDZI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko raz na jakiś czas robie taki zabieg z pancerzami :icon_wink:

wyjmuje z nich linki ogólnie wykręcam

Linki wsadzam do benzyny (jak mam dużo czasu) jak mniej to tylko przecieram szmatką nasączoną benzynką estrakcyjną

A pancerze biorę i przepłukuje najpierw benzyną (ze strzykawki) później przepłukuje wd40 (porządną chwilę).

Wszystko skręcam, reguluje i śmigam :)

Pancerze mam jakieś zwykłe shimano sis/kelly's w szosie campa (wg. mnie niczym się nie różnią) a linki to zwykłe nierdzewne za 4 "zeta". Operacje wykonuje jak wyraźnie czuje, że przerzutka źle chodzi, lub i tak wymaga regulacji (tylna), przednia to tylko profilaktycznie przy serwisie całego roweru. A hamulce tylko bo głębokim błocie, lub jak czuję, że coś trze w pancerzach.

Jak widzę, że linka "poszła" tj. jedna żyłka odstaje to ją wymieniam a pancerz wymieniam jak czuje, że, nie mogę przepchać nowej linki lub widzę, że oplot jest złamany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...