chicken002 Napisano 7 Lutego 2009 Napisano 7 Lutego 2009 witam mam pytanie czym smarowaćl inki i pancerze bo niby szukałem ale niestety nic nie znalazłem ma rÓzne środki odporne na wysokie ciśnienia itp ale nie wiem moze normalnym smarem pomÓżcie aha o prosze adminów o nie usuwanie tematu tylko jak co poprawienie jak by było cos źle
Umil Napisano 7 Lutego 2009 Napisano 7 Lutego 2009 Ostatnio miałem wymianę pancerzy i linek. Kupiłem ten najtańszy zestaw na allegro pancerze + linki za 25zł. pancerze od tylnej przerzutki i od tylnego hamulca przesmarowałem zwykłym olejem kujawskim i chodzi jak należy. Przedniej przerzutki nie smarowałem bo tam i tak trzeba większej siły, a tak poza tym są do niej tylko dwa krótkie odcinki pancerza. Przedniego hamulca nie mam więc tego nie zrobiłem ale gdybym miał zrobiłbym to samo co z tylnym. PS: Przed nasmarowaniem pancerzy tylnej przerzutki, nie dało się zmieniać pierwszych czterech biegów z powodu wiadomych oporów :]
creative1989 Napisano 7 Lutego 2009 Napisano 7 Lutego 2009 PS: Przed nasmarowaniem pancerzy tylnej przerzutki, nie dało się zmieniać pierwszych czterech biegów z powodu wiadomych oporów :] Kujawski z pierwszego tłoczenia wysechł??? Można smarować np. olejem do łańcucha, Finish Line
Boss Napisano 7 Lutego 2009 Napisano 7 Lutego 2009 Niczy nie smarować - bo po co? Tylko same z tym problemy.
Umil Napisano 7 Lutego 2009 Napisano 7 Lutego 2009 No właśnie, że u mnie bez smarowania by się nie obyło. Opory były przed smarowaniem takie, że linka nie była naciągnięta, a gdy chciałem ją naciągnąć startowało z wyższego biegu. A znowuż jak była linka luźna to te pierwsze cztery biegi zlatywały na naciąg linki, teraz po nasmarowaniu wszystko działa cacy.
Umil Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Po dwóch wyprawach przez błoto, w tej pierwszej przez dosyć głębokie czuć już opór na tylnej v-ce. Nie jest to jakieś mega, ale jest ten charakterystyczny dźwięk. Tym razem nasmaruje to czymś trwalszym. Tylnia przerzuta na razie chodzi bez zarzutu. OLEJ KUJAWSKI RZĄDZI.
nikodem Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 ja tylko raz na jakiś czas robie taki zabieg z pancerzami wyjmuje z nich linki ogólnie wykręcam Linki wsadzam do benzyny (jak mam dużo czasu) jak mniej to tylko przecieram szmatką nasączoną benzynką estrakcyjną A pancerze biorę i przepłukuje najpierw benzyną (ze strzykawki) później przepłukuje wd40 (porządną chwilę). Wszystko skręcam, reguluje i śmigam Pancerze mam jakieś zwykłe shimano sis/kelly's w szosie campa (wg. mnie niczym się nie różnią) a linki to zwykłe nierdzewne za 4 "zeta". Operacje wykonuje jak wyraźnie czuje, że przerzutka źle chodzi, lub i tak wymaga regulacji (tylna), przednia to tylko profilaktycznie przy serwisie całego roweru. A hamulce tylko bo głębokim błocie, lub jak czuję, że coś trze w pancerzach. Jak widzę, że linka "poszła" tj. jedna żyłka odstaje to ją wymieniam a pancerz wymieniam jak czuje, że, nie mogę przepchać nowej linki lub widzę, że oplot jest złamany.
Ecia Napisano 8 Lutego 2009 Napisano 8 Lutego 2009 Rzeczywiście: NIBY szukałeś... Jest na forum, w tym samym dziale, długi temat o TYM SAMYM: http://www.forumrowerowe.org/index.php?sho...p;hl=smarowanie. Gdybyś szukał naprawdę - sam byś go znalazł. Następnym razem zdublowany temat poleci do kosza. I nie zapominaj - NIGDY! - o słowniku ortograficznym
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.