Skocz do zawartości

[piasta] Jak zdjąć bębenek z piasty novatec z dwoma łożyskami?


wodnik88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Pamiętam, że był już podobny temat, ale nie mogłem go znaleźć dlatego wybaczcie powtarzanie.

 

Mam prośbę czy mógłby mi ktoś pomóc z tym. I czy wogóle bębenek w piaście z dwoma łożyskami jest rozbieralny?

1b7ef3945b82728em.jpg

Jestem na tym etapie i nic więcej już się nie da rozkręcić/zdjąć a bębenek ani rusz.

Czy muszę wybić oś i łożyska, żeby coś wcisnąć/odkręcić/wyjąć, żeby zdjąć ten ... bębenek?

 

Byłbym rad za jakąkolwiek pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkrecasz nakretki ze strony tarczy - wybijasz oś z łożyskiem zamontowanym po stronie bębenka, oba elementy wyjdą razem. pod łożyskiem jest nakrętka z dwoma nacięciami, odkręcana specjalnym kluczem - musisz taki kupić/dorobić/pożyczyć. bo jej odkręceniu powinieneś już mieć możliwość zdjąć bębenek - w środku będą najprawdopodobniej dwa rzędy kulek łożyskujących bębenek. rozbierasz i czyścisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy sa filmiki od poczatku do konca, prezentujace to. Szczerze powiedziawszy serwisuje sobie w sumie caly rower poza amorkiem..no i wlasnie piastami boje sie to rozwalic z moim talentem. Filmiki jakos bardziej do mnie przemawiaja niz opisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc i za przeniesienie teamtu ;)

 

Mam jeszcze jedno pytanko. Akurat pod ręką nie mam niczego, czym mógłbym odkręcić tej nakrętki, ale ciekawość mnie zżera.

Wewnątrz tej nakrętki (którą mam odkręcić) jest "oś" na którą jest ta nakrętka nakręcana. Co to ma być?

Bo wew. strona jest nacięta tylko do połowy i wygląda, żeby to odkręcić potrzeba klucza 12-kątnego, ale bez ostatnich 4 kątów bo na tej "osi" nacięcia są w odległości 12-kątnego wieloboku, ale jest tylko 8 nacięć a reszta jest gładka.

Trochę to może być nie zrozumiałe, ale nie mam czy tego narysować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demontaż całego bębenka z korpusu nie jest potrzebny do serwisu, a już na pewno nie gdy chcesz dobrać się do mechanizmu zapadkowego, jak odkręcisz nakrętkę znajdującą sie pod łozyskiem w bębenku (powinna być zaraz za nim) to będziesz miał dostęp do całego mechanizmu i łożyskowania bębenka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że po tych kilku dniach stan jest taki:

-pęknięty wzdłuż bębenek,

-nakrętka dalej nie odkręcona,

-klucz z dwoma zębami można kupić tylko w internecie,

-serwisy nie rozkręcają bębenków a tylko wykręcają je z piasty i płuczą po czym wlewają oliwe - tak mówili mi w dwóch serwisach.

 

U mnie ta pierd*...na nakrętka była tak dociągnięta i jest nadal, że wiem już że nie warto jest się bawić w rozkręcanie bębenka. I jak już pisałem wcześniej: jak się nie wywrócisz to się nie nauczysz. Już wiem, że następna piasta będzie na 4 maszynach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...