Skocz do zawartości

[hamulce] Jak ustawić siłę hamowania?


makusx

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Elo,

Więc niedawno kupiłem rower gościu miał mi go wyregulować ale coś mi się wydaje że zapomniał.

To tak:

moje Hamulce: PROMAX DISC

Gdy zaczynam hamować to coś długo to trwa, i moje pytanie jak powinny być one ustawione tak ze jak ścisnę to koło przestaje się kręcić i tylko pisk opon lub ślad w ziemi zostaje czy właśnie mają tak lekko hamować?;d

I przy okazji gdy podniosłem przednie kolo to moglem je ruszać na boki tzn " < ll > "gdy dokręciłem już tego nie było i nie wiem czy to tak ma być czy było niedokręcone?:)

 

 

pzdr

Napisano

1) Nic nie ma prawa latać, ani na boki ani w żadnej innej płaszczyźnie.

2) Nie napisałeś jaki to dokładnie model. Inaczej ustawia się hamulce hydrauliczne a inaczej mechaniczne (te drugie mają tylko jeden ruchomy klocek)

Napisano

W mechanicznych ustawia się klocki z obu stron. Patrząc z tyłu bajka, prawy klocek ustawisz tym czerwonym pokrętłem, lewy napięciem linki tak samo jak w v-brake - pokrętłem przy klamce. Miłej zabawy <ok>

Napisano
W mechanicznych ustawia się klocki z obu stron. Patrząc z tyłu bajka, prawy klocek ustawisz tym czerwonym pokrętłem, lewy napięciem linki tak samo jak w v-brake - pokrętłem przy klamce. Miłej zabawy <ok>

To zależy od hamulców. AVID BB5 faktycznie tak się ustawia, ale już BB7 mają to czerwone pokrętło z obu stron.

 

Zasadniczo problem z ustawianiem jest taki, że podczas hamowania porusza się tylko jedna okładzina hamująca (w hydraulicznych poruszają się obie) i mało poradników o tym wspomina. Gdy jeszcze miałem BB5, to ustawiałem tę nieruchomą okładzinę, tak aby wystawała trochę z zacisku (w stronę tarczy). Następnie luzowałem trochę śruby mocujące zacisk do roweru, naciskałem klamkę, tak aby zacisk "zawisł" na tarczy. Delikatnie poruszałem zaciskiem, tak aby mieć pewność, że dobrze siedzi, po czym niezbyt mocno dokręcałem śruby, tak aby zacisk się nie poruszał. Puszczałem klamkę i ustawiałem linką i pokrętłem tak okładziny, aby nie ocierały, ale były jak najbliżej tarczy. Najważniejsze jest tutaj ustawienie tej nieruchomej okładziny (czerwone pokrętło), bo tarcza będzie wyginana, podczas hamowania, w jej stronę i ważne żeby wyginała się jak najmniej. Możliwe, że będą potrzebne poprawki "ręczne". Jak wszystko jest ok, to śruby dociągam mocniej.

 

Ustawianie hamulców mechanicznych nie jest trudne, ale była długotrwałe i bardzo upierdliwe. Nie warto iść z tym do serwisu, tylko trzeba nauczyć się samemu. Często była, że po zdjęciu i ponownym założeniu koła trzeba przejść przez całą procedurę.

Napisano
Często była, że po zdjęciu i ponownym założeniu koła trzeba przejść przez całą procedurę.

 

 

A to dlatego że nigdy nie uda ci się włożyć koła w to samo miejsce (wiecie o co chodzi?), no chyba że masz Qr 20

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...