Skocz do zawartości

[projekt] Moj pierwszy full


Martinii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z projektu opartego o rame RDR Full nic nie wyszło i teraz rower powstaje na bazie ramy Poison Phosphor z roku 2007. Rower skladam pod moje indywidualne potrzeby i upodobania (nie scigam sie w maratonach choc nigdy nic nie wiadomo). Light-bike maniakiem nie jestem, jednak chcialem zeby rower byl mozliwie lekki. Jest to full o zawieszeniu 100/100. Oto specyfikacja:

 

Rama: Poison Phosphor 17"

Damper: Manitou Swinger X3

Widelec: Rock Shox Reba (Race) ze skokiem 115 mm + manetka PopLock

Stery: Tioga NS

Kaseta: Shimano XT CS-M737 (8-rzędowa)

Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22

Przerzutka przednia: Shimano XT FD-M771

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772

Manetki: Gripshift Sram Attack 3/8

Lancuch: Shimano HG93

Hamulce: Avid SD 7

Klamki: Avid SD 7

Linki i pancerze: Clark's + Accent Supreme

Mostek: Smica 25,4 100mm

Kierownica: Easton EA50 25,4 prosta

Chwyty: Ritchey WCS

Pedaly: Accent Axium

Siodlo: na razie noname

Sztyca: na razie noname

 

Koło przednie:

Piasta: DT Swiss 370

Obrecz: DT Swiss XR 4.1

Szprychy: 32 x DT Swiss Competition

Nyple: 32 x aluminowe DT Swiss

Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT

Opona: IRC Mythos XC 2.1

 

Koło tylne:

Piasta: DT Swiss 370

Obrecz: DT Swiss XR 4.1

Szprychy: 36 x DT Swiss Competition

Nyple: 36 x aluminowe DT Swiss

Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT

Opona: IRC Mythos XC 2.1

 

Moze dziwic fakt zastosowania hamulcow typu V-brake - tak, to swiadomy wybor. Z odpowiednimi klockami i po odpowiednim ustawieniu takie rozwiazanie mi odpowiada i wystarcza. Na wszelki wypadek w przednim kole mam piaste pod tarcze.

 

Co do ramy Phosphor... Rame RDR mialem w domu i musze powiedziec, ze jakosc wykonania stoi na duzo wyzszym poziomie niz tego Phosphora! Do tego na ramke RDR mialem 5 lat gwarancji, a na trucizne jest rok... No i sprzedawca ram RDR - dh_fun z allegro, to najwyzsza polka jesli chodzi o obsluge klienta! Przez extreme-shop przybyl mi pewnie niejeden siwy glos na glowie i nieraz zgrzeszylem wulgarnym slownictwem...

 

Dzis wrocil do mnie damper z przygotowanymi pod moja rame tulejami. Tuleje robil dla mnie serwis Vario-Bike w Krakowie. Jakosc uslugi oraz obslugi klienta REWELACYJNA! Po prostu majstersztyk i wszystko zrobione szybko i w przemilej atmosferze...

 

Pare czesci (w tym m.in. kola, hamulce) przekladam z obecnego roweru. Za skladanie zabieram sie od przyszlego tygodnia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklama?!?! Po prostu dziele sie odczuciami po wspolpracy z dh_fun, extreme-shop i Vario-Bike... Czy moze chodzi o 'reklame' mnie czy elementow mojego roweru??

 

A pytania beda. Pierwsze jest takie - czy zakladajac damper do ramy sruby mocujace damper mam scisnac mocno na maxa czy dosc mocno - z wyczuciem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

Tak oto prezentuje sie ostatecznie rozpiska mojego roweru:

 

Rama: Poison Phosphor 2007 17"

Damper: Manitou Swinger X3

Widelec: Rock Shox Reba Race (skok 115mm)

Stery: Tioga NS

Kaseta: Shimano XT CS-M737

Korba: Shimano XT FC-M770 44/32/22

Przerzutka przednia: Shimano XT FD-M771

Przerzutka tylna: Shimano XT RD-M772

Manetki: Sram Attack 3/8

Łańcuch: Shimano HG93

Hamulce: Avid SD 7 + okładziny Kool-Stop Dual Compound

Klamki: Avid SD 7

Linki i pancerze: Clark's CLIM8 + ACCENT Supreme

Gripy: Bontrager RACE X LITE

Kierownica: Easton EA50

Rogi: ACCENT Airplane

Pedaly: ACCENT Axium

Siodlo: noname

Sztyca: Ritchey WCS 27,2/350

Zacisk sztycy: Accent X-Country

Mostek: Smica Lite PRO 25,4 100mm

 

Koło przednie:

Piasta: DT Swiss 370

Obrecz: DT Swiss XR 4.1

Zacisk: DT Swiss

Szprychy: 32 x DT Swiss Competition

Nyple: 32 x aluminowe DT Swiss

Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT

Opona: IRC Mythos XC 2.1

 

Koło tylne:

Piasta: DT Swiss 370

Obrecz: DT Swiss XR 4.1

Zacisk: Accent

Szprychy: 36 x DT Swiss Competition

Nyple: 36 x aluminowe DT Swiss

Dętka: Schwalbe EXTRA LIGHT

Opona: IRC Mythos XC 2.1

 

Waga: około 11,7-11,8 kg

 

A tak on wyglada:

 

zdjcie069.th.jpg zdjcie070.th.jpg zdjcie066a.th.jpg

 

Rower na razie w fazie testow, regulacji i dostrajania - dzis jedzilem na nim pierwszy raz. Siodlo niebawem sie zmieni - jestem na etapie poszukiwan i analiz. Zaluje, ze nie udalo mi sie dostac bialej Reby, wtedy rower lepiej by sie prezentowal... Szukam tez sposobu, zeby troche zbic wage. Zmiana siodla, ktora bedzie pierwsza da mi na pewno jakis zysk, ale pewnie nie kolosalny, bo raczej nie bede kupowal twardej deski...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...