bozar Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 a co z tą Shwalbe Ultremo R? jak wychodzi 'ścieralność' w porównaniu do vittori czy conti? bo wagowo jest naprawdę nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 jak złapie laczka, to zakleję dziurę w max 15 min. a rozmawiamy o oponach do 250g. podwójna waży na pewno więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
painmaker Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 no ale co z tego bonton?? ostre to konkurs lekkości?? nosisz rower na plecach czy na nim jeździsz?? ja wolę nie złapać laczka niż myśleć w ile go zakleję szczególnie jeśli wracasz do chaty w deszczu i musisz całkowicie mokry odkręcać uwalone koło.. a co do lekkości to ciekawe czy rzeczy które bierzesz do kieszeni na rower też odchudzasz. np ultralekki telefon albo klucz 15 z zestawu plastikowych narzędzi małego majsterkowicza ja mam 2 opony i jestem bezawaryjny a w ostrym to się liczy, nie waga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozar Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 dla ścisłości - mam 2 komplety 'ciężkich' i naprawdę pancernych kół nie mam manii lekkości, ale jednak waga kół (szczególnie dalej od osi) oraz korb ma znaczenie przy startowaniu i podjadach. Potrzebuję po prostu lekkich kół 'na zmianę'. Więc jak z tym Shwalbe Ultremo R? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bonton Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 rozmawiamy o oponach do 250g. nie mówię, że sam takich używam. ale jeździłeś kiedyś na naprawdę lekkich kołach? wiesz jaka to różnica? i nie rozumiem po co odkręcasz koło do zaklejenia dętki heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fpierowski Napisano 8 Września 2010 Udostępnij Napisano 8 Września 2010 Więc jak z tym Shwalbe Ultremo R? Mam pierwszą wersję ultremo (bez "R") w ostrym - ponad rok jeżdżenia (miasto i dłuższe trasy) i tylko dwa kapcie złapałem (zaliczyłem gigantyczną dziurę i raz za mało nabity przód miałem i też większa dziura). Jeździłem na nich nawet po leśnych ścieżkach (szyszki, patyki, korzenie i inne takie). Skidów nie robię, chyba przydałoby się je już wymienić, ale wciąż dają radę. Na mokrym jakoś się specjalnie nie bałem, po śniegu też jeździłem. Jak dla mnie opona idealna, ale może wypróbuję jeszcze conti 4000s, albo vittorię diamante pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZacharO Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 http://allegro.pl/opona-kenda-28-kwest-700x28c-treking-czemu-nie-i1222813803.html http://allegro.pl/opona-rubena-v66-flash-700x28-zobaczwarto-i1214430883.html ktos to mial? nadaje sie ktoras? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Papista Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 A do czego się ma nadawać? Do trekinga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoofek Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 mam tą kende w singlu na przodzie. małe kamyczki i szkiełka lubią włazić w te rowki i przez to raz złapałem snejka. z tą szerokością to nie jest za dokładnie u mnie ta opona jest szeroka na 30mm jak nic. co jeszcze moge powiedzieć? jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Snejka przez szkło i kamyki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stoofek Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 tak. szkło grubości kartki papieru (ledwo je znalazłem w oponie od środka). może dlatego że nie mam dwóch opon czy tam dętki w drugiej rozciętej wzdłuż dętce (czy jakie tam macie sposoby na nieprzebijanie dętek). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sucharix Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 W tytule wątku stoi "nie do zdarcia", z tego co się orientuję to takich nie ma:D Ja na tył kupuje używane kapcie po 5-10zł i gole je do żywego, potem zastanawiam się jaki kolor powinien być kolejny:) Sam powoli szukam naprawdę lekkich kółek, jeżeli stanie na zwykłych dętkowych to będę wybierał między wspomnianym wcześniej Ultremo albo Michelin Pro Race 2 lub 3. Tych ostatnich osobiście nie używałem ale spotkałem się z kilkoma pozytywnymi opiniami na ich temat. Oczywiście trzeba sobie zdać sprawę, że nie są to żywotne oponki. Teraz trochę własnych obserwacji. Zwykłe organoleptyczne porównanie grubości opon na środku i po bokach mówi sporo. Ostatnio docierałem Vittoria Zaffiro Aramid, Schwalbe Blizard i Michellin speedium (jeszcze gania na przodzie ale do czasu) i są to wg podanego wyżej kryterium solidne oponki do zdzierania (czyt. grube - w konsekwencji ciężkie ~320g), w porównaniu z nimi zwijana ultremo R to oponka bardzo delikatna ale jednocześnie b.lekka <200g, coś za coś. Przy wspomnianej żywotności nie wspomniałem o odporności na przebicia, bo: zazwyczaj mam blisko do domu/łatki przy sobie/lubię czasem pospacerować/dawno nie jeździłem MPK a lubię od czasu do czasu PS. Kompletny OT, dzisiaj we Wro na alejach Sobieskiego dopadło mnie oberwanie chmury, kurde ubawiłem się jak gówniaż nową koparką gnając z rogalem na papie w strugach deszczu 3-pasmówką (w korku żeby nie było). Ma ktoś takie strzały endorfin z byle powodu czy powinienem się umówić na wizytę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elberet Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 ja ostatnio postanowiłem, że używanych (wiekowych opon) nie będę używał po tym jak musiałem pół Łodzi z buta zadupcać jak mi continental sparciały nie wytrzymał naporu dętki. co innego, że nie wziąłem wtedy portfela (głupota) więc musiałem u pracodawcy na konto przyszłej wypłaty wziąć pieniądze na nową oponę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
travisb Napisano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Pany, jakie opony polecacie na śniegi? Jakieś z agresywniejszym bieżnikiem, ale nie szersze niż 30mm. Jakieś semi-slicki może ... Byle trzymały na śniegu lepiej niż 23mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmi Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Najlepiej z kolcami : ) Też miałem zadać to pytanie. Chyba zostanę na zimę przy 23 chociaż do zimówki wejdzie mi i 28 na styk. Travisb, a przełajowa 30 zmieści się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
travisb Napisano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Wejść wejdzie spokojowo - w końcu to rama i wideł Huragana, więc całkiem szeroko. Moje typy: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=20457 http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=53963 http://www.centrumrowerowe.pl/005149/Schwalbe-CX_PRO_700x30c_28x1_20_opona_przelajowa_trekingowa_drut/Produkt.aspx Któraś z nich jest Wam znana? Jakieś opinie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Hej nigdy nie byłem na rowerze gdzieś w lasach wokół 3miasta, ale podobno jest hardkor, jeśli tak to cx może być dobre, jedynie zamul błoto może denerwować... Ogólnie to z dnia na dzień mógłbyś zakładać inną oponę w zależności od trasy i pogody. Sam jeździłem na fast fredach i na błocie trzymały bocznie, ale już napędowo gorzej. Ogólnie opona nawet 40 wchodzi w przednie widły, a z tyłu 37. Kiedyś były dębice gronostaj 32... też dawały radę... Ogólnie to nawet węższe lepsze bo błotniki lepiej pracują. Ale jeżeli nie ma krawężników tylko las dziewiczy to super jest mieć ultra niskie ciśnienie na granicy snejka. Do tego dobre są opony pancerne z kolcami ale w Huraganie tylko na przód chyba wejdą - Snow study, bardzo gruba guma, anty snejkowa. Obejrzyj sobie taką oponę, kup jedną sztukę i przetestuj. Jak pod śniegiem pojawia się lud to pozwala jakoś łapać równowagę, ale nie pozwala wywijać po lodzie... A - wąskie opony z bieżnikiem na mokrym asfalcie z pasami zachowują się podstępnie - w porównaniu z klasyczną szosową gumą zmieniają tryb trzymam na nie trzymam na farbie i to bardziej zdecydowanie niż slik... PS mój typ po zerknięciu do sklepu: Conti spid king. Z chęcią bym je przetestował...powinna być dobra z tyłu... Trochę bardziej śliska napędowo od Cx, ale mniej zapychająca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elziomallo Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 Te ponoć świetnie niosą tylko łatwo przebić http://allegro.pl/nowe-opony-maxxis-larsen-mimo-cx-700x32c-drut-i1251527046.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 4 Października 2010 Udostępnij Napisano 4 Października 2010 Przeczytałem na FSZ że chcesz tylko na śnieg... do tej ramy zdecydowanie Snow stud albo maraton z kolcami na przód, i coś węższego na tył... Jest "wsztylion" rodzajów śniegu i nie znajdziesz uniwersalnych opon na śnieg... Jednak bywały zimy że na oponach Waganta Puszcza Kampinoska nagle była jedną wielką krainą gdzie jedynie jakieś powalone drzewa przeszkadzały, opony wcinały się w głąb w kopny śnieg i jechały jak szalone na przełaj... Był kiedyś taki śnieg że nie mogłem dojechać do bramy góralem jak na pustyni, poszedłem po ostre a ono też bez szans, wtedy chyba jedynie takie rowery jak ze zdjęcia z reaktorem mogły jeździć. Śniegi zlodowaciałe i twarde, tylko pod mega kolce w grubych oponach, śniegi koło zera zaklejające wszystko i zamarzające, wtedy chyba tylko wąski slik.... Nie ma jednego lekarstwa. Wybierz sobie jakie bądź opony i opisz swoje wrażenia jak spadnie śnieg... :-) na tył proponuję czyszczący się bieżnik, na przód kolce. Jak by się dało wepchnąć kolce do tyłu ( jeśli się zmieszczą) to też. Bo lód to najbardziej bolesna lekcja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmi Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 Kilka patentów na zimę : ) Tylko trzeba wyostrzyć. Podobno ma być super hiper zima więc warto założyć dobre opony : ) http://www.agimia.com/wp-content/uploads/2009/01/snowbike4.jpg http://www.wired.com/images_blogs/photos/uncategorized/2009/04/18/fatback_seaotter.jpg http://autobus.cyclingnews.com/photos/2008/tech/shows/nahmbs08/nahmbs084/Moots_snow_bike.jpg http://www.m-gineering.nl/artic.htm http://askmichel.icoder.com/images/snow-moto-bike3.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 6 Października 2010 Udostępnij Napisano 6 Października 2010 ja ostatnio sie obułem w ruskie szytki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smurv Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 szukam opon 700x23 w wersji granatowej + wersja czarna [o to raczej nie problem] w cenie +/- 100max, a sklaniam sie bardziej ku ~70-80 czy jedynym rozsadnym rozwiazaniem jest CONTINENTAL ULTRASPORT ?? i co myslicie o MICHELIN LITHION ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bozar Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 http://www.bikestacja.pl/opona-szosowa-zaffiro-700x23c-niebieska-p-9883.html?utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2011-03&utm_content=9883#nclid=74d3f4fa4134b279aad4f200ee8eafdd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Varg Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Widze , że temat opon należy poruszyć raz jeszcze. Mianowicie. Szukam opony na tył stosunkowo lekkiej i w miare możliwosci twardej. Moją ulubioną oponą był Vredestein ricorso , jeżeli chodzi o tył. Jednak jest troche ciężki , a tym razem chce lekkie tylne koło. Vittoria zafiro pro i jej podobne parametrowo gumy nie wchodzą w gre , bo jest zbyt miekka , przez co skidy są niezłą szarpaniną a opona zuzywa sie w masakrycznym tempie. Jakies doswiadczenia z conti Ultra sportami ? Ultra race'ami ?. Jestem stosunkowo lekki i opona bedzie współgrać najprawdopodobniej z jedną z lajtłejtowych detek. Nie mam złych doswiadczeń z dziurami czy też snejkami , zawsze mam około 10atmosfer. I w ostrym zabiłem dętke tylko dwa razy , raz urwałem wentyl a za drugim razem przedarłem oponę i skidowałem dętką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konik Napisano 7 Marca 2011 Udostępnij Napisano 7 Marca 2011 Ultra sport jest okej, nie drogi i lepszy niż wynalazki za kilka złotych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.