Skocz do zawartości

[opony] Jakie najlepsze.


travisb

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie opony macie w swoich rowerach bądź też jakie polecacie.

Głównym i chyba najważniejszym czynnikiem opony w rowerze z OK jest jej wytrzymałość na zdzieranie podczas częstego skidowania. Już miałem kupować oponę Schwalbe Blizzard ale powstrzymałem się - może polecicie w tej materii coś lepszego :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry temat!! miałem taki zakładać, ale moja opona z roweru który kupiłem się jeszcze trzyma, to jest jakiś niemiecki rowerek, a opona to Barum Racing ( w miarę stary rocznik), co do współczesnych dobrych opon z twardą mieszanką to nie mam pojęcia, czekam na odpowiedzi bardziej doświadczonych jeźdźców, którzy wymieniali opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że najtańsze opony dowolnej firmy powinny być dobre, mają dużą wagę, czyli dużą ilość materiału do starcia, prawdopodbnie posiadają też twardszą mieszankę, no i małe koszty przy wymianie.

 

Myślę, że jeśli opona ma często skidować, to jest to najsłuszniejsza wskazówka. Nie ma chyba opony, która długo z tyłu w ostrym przeżyje. Ja z tyłu mam teraz Stomilonkę, fatalna jakość, koszmarna waga, dramatyczne opory toczenie (z dwiema nie dało się jeździć), absolutny brak trzymania kształtu równego okręgu, ale tania i o dziwo dość długowieczna. Co ciekawe - przy skidowaniu nie wydaje charakterystycznego dźwieku szurania, jakby z plasteliny jakiejśc była ma się wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to mam plan :D z doświadczeń zebranych w MTB, na oponach można zbić najwięcej wagi, a że ja tego w pewnym sensie pragnę, do przodu kupię chyba jakąś wypasioną ultra lekką oponę za grubą kasę, która będzie mi służyć, plus lekka dętka, a do tyłu też leciutka dętka i zwykła oponka :D jak wam się podoba? Wartośc opony przedniej zbliży się niebezpiecznie do wartości całego roweru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Klaniam,

 

W lecie jezdzilem na Vittoria Rubbino Pro, na jesien przeszedlem na Conti Ultra Gator, Aktualnie zblizam sie do zimowo-cyklokrosowego ustawienia tyl Debica Gronostaj, przod Invert 37C :)

 

Ale tez nie skiduje, mam przedni hmulec i nie uwazam jego uzycia za ujme na honorze...

 

Kwestia dyskusyjna pozostaje czy warto ladowac do ostrego ultralekkie, podatne na przebicia (mimo wysokich cisnien) ogumienie... No chyba ze Twoje ostre mastiv nie sluzy do codziennych dojazdow przez jakze urozmaicone dziurami i wszelkim czychajacym tylko na zrobienie dziury w papciu talatajstwem polskie ulice :angry2:

 

OSTRO!

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

zastanawiam się nad zakupem opon Conti Ultra Sport: http://www.allegro.pl/item786094143_opona_continental_ultra_sport_23_622_zwijana.html

 

czy ma ktoś jakieś doświadczenia? czy warto je kupić?

 

a może lepiej dołożyć 7 pln i kupić Conti Ultra Race: http://www.allegro.pl/item789155035_opona_continental_ultra_race_23_622_zwijana.html

 

różnica w tpi: 84 do 180, więc sporo. jak się ma tpi do ścieralności przy skidowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę na najtańszych oponach... teraz pojawiły się takie o nazwie INNOVA (23mm). Są dość ciężkie, z grubej, twardej gumy. Na mokrym trzymają się spoko, a sam ślizg skida na odległość też nie jest najgorszy. Z przodu mam dobrą oponkę - michelin axial 20mm.

A jeśli chodzi o Continental Ultra sport, to chłopaki u nas jeżdzą i bardzo, ale to bardzo sobie cenią. Ciekawostką jest, że właśnie lepsze opinie mają zwijki niż zwykłe drutówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu mam szytkę Continental Giro - szytkę z tyłu dość szybko zakatowałem i wyleczyłem sie z tego pomysłu na tył - nie polecam, szczególnie, że szytki z tyłu nie wymienia sie w 5 minut.

 

Teraz z tyłu mam jakąś starą kendę i drugą w zapasie, z wymiany w mojej szosie.

 

W szosie mam Maxxisy Detonatory, te o niskim oplocie, najtańsze i muszę powiedzieć, ze jestem bardzo zadowolony - po 1kkm wyglądają jak nowe, tylna też, choc była wiele razy używana do hamowania z poślizgiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się nad zakupem opon Conti Ultra Sport: http://www.allegro.p...22_zwijana.html'>http://www.allegro.p...22_zwijana.html

 

czy ma ktoś jakieś doświadczenia? czy warto je kupić?

 

a może lepiej dołożyć 7 pln i kupić Conti Ultra Race: http://www.allegro.p...22_zwijana.html

 

różnica w tpi: 84 do 180, więc sporo. jak się ma tpi do ścieralności przy skidowaniu?

 

 

Continental'a ultra sport nie polecam. Starczyla na 3 tygodnie :) Tydzien temu wsadzilem HALO - twin rail courier i juz widac ze nie pojezdzi dluzej niz jeszcze tydzien :) na razie z czystym sumieniem moge polecic DEDA TRE - GRINTA. Trzy miesiace ostrego katowania w miescie i wyszedl oplot :)

 

Ps. Co do tpi to roznice miedzy 84 a 180 zobaczysz dopiero przy przetarciu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Continental ultra sport jest bardzo dobry i ja czuje dużą różnice przy skidowaniu, na niej można sunac jak na sankach po lodzie. albo przed :D

Tal więc ultra sporta polecam do jakichś Wrostro skid competiton czy innych rzeczy.

Maxxis detonator, ja zajechałem dosyc szybko mniej niz 2tyg. wiec nie polecam / ale to moje zdanie tylko/

Vittoria zaffiro, kiedyś uważałem je za najlepsze opony w niskiej cenie, ale podrozały do 40zika wiec dla mnie odpada.

Póki co od dłuższego czasu śmigam na Vee Rubber kronos - jedna opona trzyma mi już 2miesiące a skiduje sporo, 180tki bike polo i inne rzeczy na których opony dostają po gaciach.

I tak jak Sieciu mówi Innova, też spoko opona bo dużo skiduje więc następna jak zajade kronosa bedzie wlasnie ta.

najlepiej na długie ścieranie mają się szmaciane opony jak te dwie wyzej opisane które kosztują u nas w granicach 18-23 zł :)

 

I co do zaffiro - to lepszy od niej jest kronos/lub gommitalia/ bo to w sumie z tej samej szmaty zrobione a roznia sie tylko bieznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to opinie są podzielone, poszukałem jeszcze i widzę, że niezbyt pochlebnie wypowiadają się ludzie w świecie o tych oponkach: http://www.roadbikereview.com/cat/wheels/tires-clincher/continental/PRD_367284_2489crx.aspx

 

także trzeba będzie może jeszcze czegoś poszukać.

 

a nie rozumiem gryzon60 co masz na myśli pisząc

Co do tpi to roznice miedzy 84 a 180 zobaczysz dopiero przy przetarciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie moja wypowiedz na temat Conti jest czysto subiektywna ocena. U mnie po prostu sie nie spisaly. Wplyw na ta opinie miala przede wszystkim zywotnosc opony przy normalnym (normalnym?) uzytkowaniu w miescie bez hamulca na asfalcie gradacji 30 w dol. Hamuja naprawde dobrze :) Wracajac do wspolczynnika tpi. osobiscie nie zauwazylem roznicy pomiedzy oponami o innej liczbie "gestosci" oplotu. Przy stalym cisnieniu 6-7bar opony spisuja sie podobnie, oczywiscie im wiecej tym lepiej ale i tak po miesiacu jedyna roznice jaka widze(doslownie widze) to ile mi "drutow" wystaje z opony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na tył do ostrego wrzucam zawsze jakieś taniego "kartofla" ze względów ekonomicznych :P Szkoda mi kasy na super oponkę stworzoną pod kątem przyczepności aby jej udawadniać, że nie ma racji i drzeć ją na skidach;)Teraz mam z tyłu jakiegoś cst ale rozmiar 700x32 bo fela jest 19 od trekkinga pod tarcze także szeroka a oponka kosztowała ok 20 zeta. Przód to inna bajka bo na zakrętach o poślizg nie trudno i może lepiej coś zainwestować...albo ostrożniej w nie wchodzić. Te tańsze modele continentala używałem kiedyś na szosówce...ale miały jak dla mnie zbyt miękka mieszankę albo po prostu szybko się zużywały także nie polecam. Zaffiro Pro już chyba lepsze przynajmniej te zwijane z 60 TPI. Oczywiście każdy ma inne doświadczenia z oponami i patrząc na inne fora to jest to odwieczny dylemat nr1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zagramanicznych forach zdecydowanie odradzają Ultra Sporty i Ultra Race'y.

 

dobrze wypowiadają się o Gatorskinach, ale to już wyższa półka: http://www.probikes.pl/index.php?item=889

 

pochlebne opinie znalazłem również o Specialized Armadillo All Condition, ale to też inny pułap cenowy.

wersja drutowana 119 zł tu: http://www.dobrerowery.com/product_info.php?cPath=1_180_104&products_id=8640

wersja zwijana 199 (!): http://www.dobrerowery.com/product_info.php?cPath=1_180_104&products_id=8552

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę opon zjechałem i zawsze wracam do ultra sporta

tanie opony po pierwsze cięzko się zakłada więc tracisz dużo czasu na założenie i zdjęcie tego badziewia, po drugie nie chcą się ukadać w feldze, po trzecie brzydko się ścierają -często są pozdzierane a nie starte- poza tym robią się płaskie i źle się na nich jeździ, po czwarte są podatne na przebicia a po piąte nie trzymają się drogi. czym opona bardziej miękka tym lepiej sie trzyma drogi a to znaczy że opony robione z tej samej gumy co odboje do motocyki maja zerowe trzymanie.

moim zdaniem najlepiej wyważona pomiedzy jakością a cena jest właśnie ultra sport. poza tym zauważyem że zwijka lepiej się trzyma od drutówki, lepiej się ślizga przez co nie ściera się tak mocno a podczas jazdy pewnie trzyma się drogi.

ale wiem że zawsze najważniejszym argumentem będzie cena. z tym że moim zdaniem lepiej zapłacić więcej i mieć komfort łatwej zmiany opony, wygodnej jazdy i naprawdę długich pewnych skidów.

 

uważam że 3 tyg na oponę to spoko wynik. na początku przygody ze skidami niszczyliśmy opony w tydzień. ale rekord pobiłem w berlinie gdzie przez 3 dni miałem 4 opony. w tym 2 mega tanie ale to gurek musi powiedzieć co to było bo ja szybko wyrzuciłem je z pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak w 3 tyg opony wam lecą to szacunek ...dla waszych portfeli hehe Argument o ekonomiczności ostrego wtedy staję się mżonką no ale przynajmniej wam skidy wychodzą ...co kto lubi:) Ale fakt z tym zdejmowaniem opony to druciaki czasem cięzko schodzą...szczególnie zimą. Ja mam na tyle oponkę 32 na 19 feli więc schodzi jak opona w mtb więc mi to nie grozi a przebicia to kwestia raczej szczęścia moim zdaniem bo przebiłem ją ale dużym kawałkiem szkła więc i "kevlary" by poległy. Czasem za wygodę trzeba płacić ale jak się jeździ na ramce za 50 zeta tak jak mój jaguar "colnago" ze śmietnika i robi lajtowe skidy a rower musi tylko jeździć i się nie psuć to i cst da radę.

ps. jestem ignorantem w sprawie opon...tylko jeżdżenie mnie interesuje..jedynie w szosie musi byc u mnie ultegra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...