MMireKJ Napisano 27 Sierpnia 2008 Napisano 27 Sierpnia 2008 Witam. Zakupiłem powyższy rower w necie, poskręcałęm i prawie wszystko ok. Jedyny problem to regulacja "biegów" w rowerze.W jaki sposób się za to zabrać, jak ustawić ta linke i wogóle? Aktualnie jak kręce korbowodem to na 1 biegu nie slysza charakterystycznego "tykania" w tylnik kolem natomiast na 2 i 3 biegu słychać i coś choćby przeskakuje! Podjechać może do serwisu albo co? Proszę o jakieś sugestie, fotki ,opis... Pozdrawiam.
bts Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Biegów, hm... tylną przerzutkę masz na myśli? http://www.forumrowerowe.org/Regulacja-Tyl...tki-t41729.html
radomir82 Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Witam, regulacji dokonuje się na biegu 4, trzeba tak naciągnąć linkę żeby dwa czerwone znaczniki mechanizmu zmiany biegów przy piaście pokryły się ( ustawiły w jednej linii) ze sobą.
Miecho87 Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 Super... w Downtownie jest piasta trzybiegowa 3C41 i instrukcja do niej jest tak badziewna, że szkoda mówić, o regulacji nic nie ma. radomir ma rację jak chodzi o pokrywanie się znaczków, ale nie mam pojęcia na którym biegu należy to robić, bo w trzybiegowej piaście na czwartym raczej będzie ciężko...
radomir82 Napisano 28 Sierpnia 2008 Napisano 28 Sierpnia 2008 A... 3 biegowa? W takim razie na drugim biegu. Przy tylnej piaście jest mechanizm zmieniający z okienkiem, są tam dwie żółte kreski, trzeba tak wyregulować żeby na 2 biegu wskazówka (dzwignia, jak zwał tak zwał) znalazła się pomiędzy tymi dwiema liniami
MMireKJ Napisano 30 Sierpnia 2008 Autor Napisano 30 Sierpnia 2008 Witam. Ok Ustawiłęm tak, jak poradził @radomir82 i dalej tak samo . Na pierwszym biegu wszystko w porządku tylko dalej na drugim i trzecim, jak kręcę korbowodem to słychać choćby "przeskakiwanie"-"tykanie" tylnej piasty. Może tak jest ok, takie jest optymalne ustawienie biegów? Co ewentualnie może się stać z nieprawidłowego ustawienia biegów? Gdzie z tym fantem sie udać? Pozdrawiam.
Niesfiec Napisano 31 Sierpnia 2008 Napisano 31 Sierpnia 2008 do serwisu rowerowego najlepiej. Miałem styczność z Nexusem ale w wersjach 7 i 8 biegowych i w tej ostatniej był właśnie problem ze źle naciągniętą linką i jednego biegu nie było, a na niektórych cykało :-). Zapłacisz za tą przysługę pewnie 10pln a przynajmniej będziesz wiedział że jest wszystko dobrze zrobione. Bo z przekładniami w piaście ogólnie ciężko dojść do ładu nie mając pojęcia o tym. Dodam że ta 8 ponadto szumiała, mało który serwis u mnie w okolicy chciał się tego podjąć bo że tego się nie rozbiera a jak ktoś niby się zgodził to znowu czasu nie mają. Znalazł się szpec z prawdziwego znaczenia ale to zastał jak rozkręcił przeszło ludzkie pojęcie. Przekładnia pełna rdzy, błota i niewiadomo czego. Łożyska do wymiany cały mechanizm do czyszczenia ponad 3h roboty i 70pln. Wiadoma rzecz wszystko wyregulowane i Gazelle śmiga aż miło :-) Pozdrawiam
MMireKJ Napisano 1 Września 2008 Autor Napisano 1 Września 2008 Masz racje @Niesfiec wszędzie, gdzie nie Zapytam to albo "specjaliści"nie maja czasu albo pojęcia o tym mechanizmie. Podaj adres Tego Twojego Mechanika to, jak Będę w stanie to Podjadę Może znacie innych tego typu Specjalistów lub jakieś sklepy na Śląsku z prawdziwego zdarzenia, co się znają na tego typach mechanizmach? Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.