Skocz do zawartości

[piasta, kaseta, łańcuch] Co na asfalt?


spadlmilancuch

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie,

 

od pewnego czasu przy silniejszym "depnięciu" przeskakuje mi łańcuch. Dzisiaj obejrzałem stan napędu w moim rowerze i jestem niepocieszony. Zęby wolnobiegu są mocno zużyte. Jedne są trójkątne, inne zaokrąglone, jedne krótsze a inne dłuższe, sporo tam rekinich płetw. To samo na korbach. Sam łańcuch też dostał od życia.

Jako, że jeżdżę prawie wyłącznie po asfalcie, chciałbym przy okazji wymiany napędu "uszosowić" trochę ten rower. Wymienić wolnobieg megarange na odpowiedniejszą dla mojego stylu jazdy kasetę. Do tego dorzucić cienkie oponki i śmigać na dłuższe trasy. Od razu zaznaczam, że nie kręcą mnie super drogie i super lekkie części. Zwłaszcza super drogie, bo lekkie bym jeszcze przebolał ;) Części mają być solidne, bo rama właśnie taka jest.

 

Polecono mi takie korby:

 

http://www.allegro.pl/item401773649_korba_...trabike_pl.html

 

Do tego potrzebuję kasetę 7 rzędową i piastę a także odpowiedni łańcuch. Co moglibyście mi w tym temacie polecić tak, żeby to wszystko w kupie grało? Co jeszcze powinienem zrobić przy okazji wymiany napędu?

 

Wklejam tutaj fotki mojego roweru sprzed paru lat:

 

naped2jz5.th.jpg

 

napedhi7.th.jpg

 

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

Napisano

np:

http://www.allegro.pl/item399042203_kaseta...3_21_7_rz_.html

http://www.allegro.pl/item396283559_lancuc...y_fv_od_ss.html

http://www.allegro.pl/item399115821_korba_...70_mm_nowa.html

http://www.allegro.pl/item394283013_piasta...na_srebrna.html

 

piasta jest pod 8/9sp, wiec trzeba zastosowac odpowiedni adapter. za to jesli w przyszlosci bedziesz migrowal na 8/9, to nie bedzie trzeba przeplatac kola. mozna uzyc piaste mtb, zazwyczaj sa lepiej uszczelnione.

 

 

ps: korba do ktorej link podales to zwykle mtb z niskiej polki.

Napisano

Wolałbym jednak zostać przy siedmiu rzędach. Ta korba jest spora i chyba nie miałbym, gdzie tym jeździć. Znalazłem natomiast acerę 48T:

 

http://www.allegro.pl/item399003660_mechan...1_48_38_28.html

 

plus kaseta o szosowym zacięciu :) a jednocześnie nadająca się na miasto:

 

http://www.allegro.pl/item396085004__kaset...0_7_11_28_.html

 

no i piasta:

 

http://www.allegro.pl/item396276572_piasta...wa_fv_gwar.html

 

Rozsądnie w miarę to wygląda? Da radę to skleić w całość? Czy ma znaczenie, jaki do tego zastosuję łańcuch, czy tylko ważne, żeby był nowy?

 

Chciałbym do tego dorzucić slicki IRC plus jakaś lekka obręcz. W przyszłości usunąć amortyzator. Co sądzicie na temat całości zmian?

Napisano

Mam problem z wyborem piasty. Ta którą wkleiłem jest dostępna tylko w wersji na 32 szprychy, a ja nie chce zmniejszać ich liczby. Ale to jest mało, bo dzisiaj przy okazji czyszczenia wielotrybu i piasty, zrzuciłem koło i wszystko pomierzyłem. Między hakami jest 135 milimetrów wolnego miejsca, a oś w starej piaście ma 145mm, czyli pewnie powinienem szukać czegoś o tej długości. Podsumowując szukam piasty:

 

-na 7 rzędów

-z 36 otworami

-o długości osi 145mm

-do v-brakeów

 

Czy jest szansa, coś takiego znaleźć?

Napisano

Do twojego roweru pasuje piasta o długości 135mm, ponieważ długość piast mierzy się od nakrętki kontrującej, a nie od początku osi. Właśnie ten wymiar podaja producenci piast. Twoja stara piasta miedzy nakretkami będzie miała własnie te 135mm. A długosć samej osi może mieć 145 albo i więcej milimetrów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...