Skocz do zawartości

[składamy rower] szkic w miarę taniej i lekkiej szosy


pawled

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Za jakieś 2 lata będę w stanie rozpocząć budowę szosówki na nowych częściach której łączna cena powinna się mieścić w 4000 złotych.

Wstępnie za granicę wagową wyznaczam 8250 gramów.

Chciałbym bardzo dokładnie przemyśleć i przedyskutować każdy element roweru aby mieć pewność, że wybieram najlepszą z najlepszych opcji.

Poniżej zamieszczam tabelę którą oczywiście będę regularnie aktualizował. Podane na niej wagi części są wagami podanymi przez producenta! Podane ceny z Chainreactioncycles mogą nieznacznie się różnić od tych aktualnych z powodu ciągle zmieniającego się kursu funta.

Roweru mam zamiar używać rekreacyjnie/sportowo.

A oto aktualne zestawienie części:

tabelatt9.jpg

Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

W grę wchodzi również tuning wagowy z wykorzystaniem śrubek.

Mam nadzieję, że Velo przyzna mi specjalny rabat za tak duże zakupy.

Dodatkowo będę miał na sprzedaż stery otrzymane gratis do ramy ACCENT Via Montana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzegorz1974paszek masz te koła, albo przynajmniej coś o nich słyszałeś?

Nie jest sztuką poskładać lekki rower kosztem wytrzymałości.

 

dolar jest słabiutki

Niestety pozostaje jeszcze kwestia cła :mellow:

 

A co do tej kierownicy Eastona to mógłby mi ktoś powiedzieć dlaczego nie ma jej na stronie producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej... wysłałem maila. Jeśli chodzi o Road-Race Accent'a to jej średnica wynosi 31,8 mm i innych grubości nie ma.

Przyjrzyjmy się może sterom. Mają jakiś konkurentów? Nie wiecie czasem czy Accent nie bazuje na komponentach innych firm w swoich sterach?

 

Jeśli chodzi o mostek to zauważyłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie 115 gramowy Accent Airplane. No chyba, że znacie coś jeszcze lepszego? :mellow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAMA - jest szansa na znalezienie jej ale tylko w rozmiarze 525 długości . Była na Allegro i chyba nie została sprzedana . ta rama jest na stery zintegrowane - więc Accenty nie będą pasowac . MOSTEK - Airplane ? Avio jest tanszy i tak samo lekki ,ale wydaje mi sie że brakuje mu troche sztywności . Ja mam taki mostek - sztywny , lekki http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/index....mp;filter_id=33

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Heh ramę później? Bez żartów, rower zaczyna się składać od ramy a nie odwrotnie. I to najważniejsza zasada.

Potem w kolejności jest widelec i koła. I do tego najeży dopasowywać całą resztę!

Stery powinny być takie żeby nie było z nimi problemu, i żeby do nich nie zaglądać ale podczas jazdy raczej nie mają większego wpływu na jej komfort czy wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oponach można trochę zaoszczędzic . Np jakies Detonatory zwijane . KOŁA - może coś złożyc? Np piasty Novateca 115 i 290 g komplet za 190zł ; obręcze DA22 , nyple alu Dartmoora , szprychy Sapim [ bez polotu - bez kłopotu]

 

Buty bardzo ważne np takie - http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=397364782 Albo zostajesz przy SPD i takie pedały - http://www.xtrabike.webd.pl/catalog/produc...products_id=818

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Detonatory stanowczo odradzam, bardzo słabo trzymające i zawodne opony! Nie warto ryzykować uszkodzenia sprzętu tylko dla tego ze uślizgnie się nam opona np w łuku albo po deszczu. Lepiej dołożyć parę groszy na coś pożądanego.. Osobiście polecam micheliny pro race.. (przy mocno zużytej gumie i hamowaniu z 80km/h do niemal zera na zablokowanym kole przetarłem gume że aż wyszedł oplot, mimo to udało mi się przejechać jeszcze 90km na niej.. - potem zmieniłem.. mimo to respekt za wytrzymałość... to jest sprzęt na którym mozna polegać!, natomiast detornatory jak sama nazwa wskazuje potrafią "detonować" ;) - 2 razy byłem świadkiem jak strzeliły przy pompowaniu)

Piasta novateca owszem ale na przód, tylne mają do du.. bębenki i szybko sie sypią. Mavic Aksium jest znacznie lepszym pomysłem... Może nie są mega lekkie ale za to mega mocne i trwałe.. 15tys na moich a piasty jak nowe.. 1 szprycha wycięta a koło mimo to proste (no prawie :D ) Cena też niczego sobie.. No i jak sie psuja nie trzeba specjalisty z harfy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOSTEK - Airplane ? Avio jest tanszy i tak samo lekki

Błąd z twojej strony.

Airplane - Waga: 115 g (dł. 105 mm)

Avio - Waga: 115 g (dł. 100 mm)

 

A co do ramy to doskonale wiem, że to ona jest podstawą roweru. Chodzi mi tylko o to, że na razie nie ma sensu niepotrzebnie się napalać na okazje skoro i tak rower będę składał za jakieś 2 lata.

Nie zapominajcie, że tworzymy "szkic w miarę taniej i lekkiej szosy" ;)

 

A co do obaw o sztywność podzespołów muszę powiedzieć, że ważę 65kg (i raczej nic nie wskazuje na to abym miał drastycznie przytyć), więc są one nie potrzebne :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...