Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] dzwonienie tarczy


ulvgar

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wczoraj odebrałem nowy komplet kół - piasty Shimano Deore pod 6 śrub, szprychy Sapim Laser i obręcze Rigida Taurus 2000 disc - i założyłem nowe tarcze Avid G2 Clean Sweep (wcześniej jeździłem na pożyczonym komplecie kół i tarcz). Wracając z pracy zaobserwowałem efekt, że tarcza przednia mocno dzwoni np przy zeskoku z krawężnika albo przy uderzeniu po podrzuceniu przedniego koła. Fakt, że widelec - SR XCM <_< - jest zablokowany a nad ustawieniem klocków muszę nieco popracować ale przy poprzednim komplecie takiego efektu nie było! Coś jest nie tak czy to 'normalne'?

Napisano

Średnica to standard - 160 mm, ale dziwi mnie że wcześniej tego nie było. Duże ciśnienie w dętce może mieć jakieś znaczenie?

Napisano

a ustawiles zacisk do nowego kola i tarczy? bo nie ma niestety tak ze zdejmiesz i zalozysz kolo i wszystko jest tak jak przed zdjęciem.

Napisano

tak jak napisalem wyzej: praktycznie kazdy demontaz kola rowna sie ocieraniu. w szczesliwszym przypadku po przyhamowaniu klocki z tarczą sie ulożą, w mniej szczesliwszym bedzie dzwonilo i tyle.

Napisano

Spodziewałem się tego, ale na poprzednim pożyczonym komplecie zdarzało się że kilka km przejechałem i w trasie ustawiałem klocki ale jednak tak mocno tarcza nigdy nie dzwoniła. Wtedy chyba w ogóle tego nie odczułem bo na nowych od razu usłyszałem że coś jest nie tak.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zdejmij klocki hamulcowe. Jeżeli koło nadal będzie dzwonić to pewnie tarcza obciera o obudowę hamulca.

W moim przypadku gdy tarcza delikatnie ocierała się o klocek, żaden nieprzyjemny dźwięk się nie wydobywał ale widać było że koło się nie kręci swobodnie. Jak odkręciłem śruby mocujące hamulec i dokładnie wyregulowałem zacisk, wszystko było dobrze. Koło się kręciło płynnie bez oporów i denerwujących dźwięków ale wystarczyło, że siadłem na rower to momentalnie pojawiało się dzwonienie, które przed regulacją nie występowało.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witam! Mam trochę dziwny problem;/ Po przesiadce na nowe koła pojawiło się dzwonienie tarczy i hu nie jestem w stanie tego wyregulować ;/ Problem jest o tyle dziwny ze dzwoni ZAWSZE powyżej 34km/h ! mogę jechać 33 przechylać się na boki cudować i nic, natomiast jak przekraczam magiczna barierę to zaczyna dzwonić i to od tak sobie dzwoni a po kilku sekundach przestaje a potem np 1min ciągle dzwoni ;/ Poza tym czy wie ktoś jak można wyregulować zacisk XTRa , tak aby przesunąć go "na zewnątrz koła", ponieważ tarcza mimo, że jest pomiędzy okładzinami to tak jakby była bliżej lewego zacisku a nie mogę przesunąć go dalej w lewo bo już bardziej nie mogę bo mam przykręcony bez żadnych podkładek.

 

Problem jest o tyle dziwny że na starych kołach w ogóle nie występował:/ Aha amor to fox 32, koła były crossland są crossmax slr tarcze mocowanie IS 180mm zacisk XTR.

dzisiaj w robocie dałem minimalną podkładkę grubości zagiętej kartki papieru między piastę a amora aby troszkę odsunąć zacisk i miby dało trochę ale i tak dzwoni niemiłosiernie;/

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...