Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour Duro Triple 2007


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszyskich forumowiczów, jest to mój pierwszy post - więc proszę o wyrozumiałość.

 

Więc tak: wypatrzyłem sobie na allegro amortyzator Suntour Duro Triple 2007 130mm, mam Krossa Hexagona V5 2008.

I tu moje pytanie: czy dobrze kombinuje z wyborem amora? Czy da razy go zamontować w moim rowerku (mam V-ki)- np. piwoty?

Jakie są wasze opinie o tym amorku?

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z Ciebie znawca mody i klimatów, Jacuś :)

 

Praktycznie: w obecnej ramie popsuje geo = będzie się źle jeździć, zakładamy, że rower ma być do jazdy, bo inaczej to wynocha stąd :down: I grozi jej złamaniem, jak już koledzy wspomnieli.

 

Natomiast po zmianie ramy na przykładowego DSa.. Rama wytrzyma i geo będzie pewnie ok..

Ale nie pakuj dwupółki, bo przy 130mm teoretycznego skoku to się mija z celem..

Nic nie zyskasz, a stracisz:

-niemożliwość wykonania (ewentualnego) niektórych tricków

-łatwiejsze obicie ramy

-znacznie cięższy amor = mniej wygodne podpychanie, gorsze prowadzenie roweru, trudniejsza kontrola w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już postanowione na pewno nie kupię duracza :)

na razie zbieram fundusze na ramę od DS-a. Potem jeżeli fundusze dopiszą to zmenię kilka elementów.

 

Docelowo:

 

Rama 17" Alu 6061 DS

Widelec Rock Shox Pike 409 lub Tora 309

Przerzutka przód Shimano C050

Przerzutka tył Shimano Deore

Hamulec przód Tektro 836AL

Hamulec tył Tektro 836AL

Manetki Shimano ST-EF-35

Korba Truvafiv Hussefelt

Suport Truvativ (maszynówka)

Łańcuch Shimano

Kaseta SRAM PG-830 11-32

Piasty Joy Tech

Opony Duro 26x2.6

Obręcze Alexrims X2100

Kierownica Truvativ Hussefelt

Wspornik kierownicy Truvativ Hussefelt

Wspornik siodła Zoom Alu

Stery VP-A71

Siodło VELO

Pedały VP

 

Będe dążył (w miare moich możliwości) do uzyskania takiego sprzętu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duro oradzamy Ci zwłaszcza w wersji Triple, dobry egzemplarz z 1 półką mógłby być OK :) Ale Pike to na pewno lepszy wybór :) Pytanie, kiedy na niego uzbierasz.

 

Nie zawsze daje się zrealizować zamiary, ale jeśli już nazywasz to wersją docelową, to proponuję parę zmian - nie wnikając głębiej w przystosowania do zjazdu, jak ilość biegów, czy napinacz. To, co podajesz, byłoby wersją przejściową, bo z czasem będziesz mógł ulepszać rower.

 

Widzę, że też sporo części chcesz zostawić z hexagona? Zakładam, że jak DS itd. to zamierzasz uprawiać dyscypliny zjazdowe..

W takim razie: seryjne obręcze x2100 nie są przeznaczone o extremy i są za wąskie do montażu opon 2.6! Nie wiem nawet, czy poradzą sobie z 2,3.

Sztyca zoom - w tej seryjnej lubi pękać śruba mocująca siodło w jarzmie.. Radzę coś mocniejszego, może na 2 śruby.

Siodło Velo - jeśli któreś z tańszych, to dość łatwo gną się pręty. Nie kupuj przypadkiem takiego velo, jak jest seryjnie w DSie. Może tanie WTB byłoby ok, kumpel właśnie zamówił.

Opony 2.6 - czy to nie przesada? Przypuszczam, że będziesz łączył różne style jazdy, a do większości np. Dual, Street, nie potrzebujesz takich grubych. Będą wręcz utrudniać, a w dodatku uprzykrzą Ci dojazdy (o wycieczkach nawet nie myśl) wielgaśnymi oporami toczenia. Rower z założenia - rama itp - nie będzie DH czy FR, więc może wystarczą okolice 2.3?

Te tektro to v-brake, tak? Z czasem zaczniesz myśleć o przyzwoitych tarczówkach :) Accent Freezer, czy Avid BB5 nie są takie drogie..

Piasty JoyTech nie są zbyt wytrzymałe.

 

Nie zamierzam wyciskać z Ciebie kasy ;) podaję tylko sugestie z doświadczenia własnego i odczuć kumpla, który ma DSa w nieco podobnej specyfikacji..

W zasadzie bardziej opłacałoby Ci się pozbierać i kupić gotowego DSa, ale rozumiem, że nie chcesz czekać, tylko od razu przystosować rower (choć w fazie między hexagonem, a gotowym bikiem i tak nie będzie się nadawał do extremy), a w dodatku DS to też inwestycja pod przebudowę, z czasem wszystkie części padną, oprócz korb+suportu+kokpitu Truvativa, ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może wtrące swoje 3 grosze jako posiadacz DS'a i zarazem Duro 08 (nie triple).

po pierwsze opony 2,6 sobie daruj... mam z tyłu felge ReBorn Black Track (to samo do Double Track) ma ona szerokość 39mm i jaki z tego morał? opona 2,1 wygląda jak 2,6 :| w dodatku szersza opona mogła by spwodować to, że łańcuch na niskich przerzutkach tarł by o nią...

Rower nienadaje się na wyprawy... oczywiście siodło można wyciągnąć i niby jest ok ale to nie to czego by się oczekiwało... dłuższe wyprawy mogą być strasznie uciążliwe...

 

Określ jeszcze do czego chcesz wykorzystywać rower

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Chłopaki za wszystkie sugestie ...

Z opon 2.6 zrezygnuję - myśle że 2.2-2.3 wystarczą :). Te tektro to v-ki.

A jeżeli chodzi o przeznaczenie roweru to: jazdy po lasie, bez olbrzymich hop, dropów itp. , a pozatym do codziennego użytku (wyprawy z kumplami, czasami dojazdy do szkoły).

 

A jeszcze jedno pytanie: czy wybór ramy od DS-a jest dobry?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym nie miał wcześniejszych danych, a zapytałbyś o rower do jazdy po lesie i codziennego użytku, to poleciłbym Ci... Hexagona! :)

W dodatku podajesz, że masz nowego 08... Czyli cały rower powinien być ok...!

 

Jeśli zamierzasz na nim jeździć, to nie kieruj się modą. Masz rower w sam raz.

Jeśłi zamierzasz ostro skakać, kierujesz się w stronę zjazdu - proszę bardzo, składaj rower zgodnie z wcześniejszymi sugestiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...