Skocz do zawartości

[regulacja] Hamulca szoswego


Lookas 46

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Słuchajcie mam problem z tylnym hamulcem w mojej szosie tzn lewy klocek wiecznie dociska obręcz - kombinowałem z podciąganiem/luzowaniem linki czy z tą małą śrubką na imbus i nie idzie mi to ;) Jeśli chwycę cały zacisk i przesunę lekko w lewo to odległości się robią między klockami a obręczą odpowiednie. Ale jest tak że lewy klocek dociska obręcz non-stop, a pomiędzy prawym, a obręczą jest sporo miejsca :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to klasyczny hampelek, czy dual pivot? Powiedz, czy przy naciskaniu na klamkę, oba ramiona zbliżają sie w stronę obręczy, czy prawe (to, które obręczy nie sięga) stoi w miejscu?

Ja wpadam na kilka przyczyn:

-niewłaściwe (nierównomierne) ustawienie hamulca (klocków) względem obręczy. Spróbuj przekręcać zacisk, tak jak robiłeś, ale jednocześnie kręcąc w tę sama stronę, z tą samą siłą i z tym samym skokiem (dość magicznie brzmi) imbusem wetkniętym w gniazdko śruby mocujęcej hebel (z drugiej strony mostka, na którym hebel jest zamocowany). W ten sposób przekręcasz cały hamulec, a nie zwiększasz jedynie siły, z jaką hamulec jest przymocowany do mostka ramy;

-jeśli przy zaciąganiu klamki ramiona nie dosuwają się do obręczy równomiernie, a masz dual pivota, to możliwym jest, ze zapiekł Ci sie zawias, na którym buja się prawe ramię hampla (ten z boku, a nie centralny). Wypadało by je wówczas przeczyścić, nasmarować itp.

Więcej grzechów nie pamiętam, ale jeśli coś mi jeszcze do łba wpadnie, przypomną mi się jakieś moje przeboje, dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj trochę śrubę mocującą szczękę i zaciśnij klamkę. Szczęka powinna ustawić się na odpowiednim miejscu. Trzymając klamkę dokręć śrubę i powinno być z gites. Ale jeśli coś by nie działało jak należy to zrób tak samo jak Grabarz opisał w punkcie drugim odnośnie dual pivot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł Kazumiego dobry jest. Musisz tylko uważać, żeby przy dokręcaniu śruba nie pociągnęła za sobą całego hamulca. Jeśli jednak jej sie to uda, to spróbuj powstałe przesunięcie skorygować w sposób, o jakim pisałem w pkt. 1 - kręć całym hamulcem wokół osi mocowanie z jednoczesnym kręceniem śrubą. Dzieki temu przekręcasz hamulec, zamiast zaciskać tylko jego zamocowanie.

Trochę to wszystko brzmi niejasno, ale mam nadzieje, że rozumiesz co nieudolnym językiem próbuję opisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że to taki pół środek :) zobacz, czy masz koło prosto założone a jeżeli masz a nie możesz sobie poradzić z hamulcem to załóż kolo trochę "krzywo" ;)

 

Krzywo założone koło tez może być przyczyną złego działania hamulca.

Złe zamocowanie koła w hakach może spowodować wypadek więc dziecko nie wygaduj takich bzdur. Nich Cię hamulec ściśnie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywo założone koło tez może być przyczyną złego działania hamulca.

Złe zamocowanie koła w hakach może spowodować wypadek więc dziecko nie wygaduj takich bzdur. Nich Cię hamulec ściśnie cool.gif

Sory trochę namieszałem :) ogólnie chodziło mi oto, że może mieć krzywo zamocowane koło.

a jeżeli jest idealnie prosto to można je minimalnie przesunąć tak, aby dopasować do hamulca.

Wbrew pozorom przesunięcie w zacisku koła nawet o 0.1mm może dać przesunięcie na obręczy o 1mm (nie wiem jak to dokładnie wgląda stosunek ale chodzi i zasadę dźwigni). Sam jeździłem i jeżdżę dużo z tak założonym krzywo kole i nic mi się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...