Skocz do zawartości

[rower] Rower do XC w cenie 5000zl...


FOX2

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Prosze Was o pomoc, nie posiadam zbyt duzej wiedzy w dziedzinie rowerow gorskich. W ramach wstepu, chce kupic rower do XC i zmiescic sie w 5000zl

 

Pierwsze pytanie: Jaka przyjac taktyke, czy skladac rower z pojedynczych czesci czy kupic gotowy rower, co bedzie lepsze?

 

Szukajac w necie gotowych rowerow wyszukalem kilka ciekawych typow:

http://www.extreme-shop.nazwa.pl/poi...zyankali51.php

http://bike-center.home.pl/product_i...oducts_id=1188

http://bike-center.home.pl/product_i...oducts_id=1260

http://www.skiteam.pl/rower/Cube/ltdrace/

http://bike-center.home.pl/product_i...roducts_id=688

 

Mam jeszcze dwie watpliwosci, hamulce czy Juicy 7 czy Formula Oro K18?

Widelec Rock Shox Reba SL czy Fox 32 F100RLC? Jak wyglada to wagowo?

 

Ktory z tych rowerow byscie polecili i dlaczego?

Co sądzicie o ramach poisona zynkali i e605?

Czy to sa ramy o sporowej(wyczynowej) geometrii?

 

Z wielka checia poznam wasze propozycje roweru do XC w granicach 5000zl.

 

Dziekuje za wszelkie rady.

Pozdrawiam

Napisano
Mam jeszcze dwie watpliwosci, hamulce czy Juicy 7 czy Formula Oro K18?

Widelec Rock Shox Reba SL czy Fox 32 F100RLC? Jak wyglada to wagowo?

 

Formule są odrobinkę lżejsze od Avidów, ale IMHO Juicy mają większą siłę hamowania. Niektórzy narzekają na modulację Juicy - ja im nie mam nic do zarzucenia pod tym względem. Mocny docisk klamki faktycznie wyrywa człowieka z roweru, ale są też stany pośrednie, a nie tak jak wielu uważa (pewnie nawet nie jeżdżąc na tych hamulcach), że jest "0" i "1" (jedziesz - lecisz :-) ).

Co do widelca, to tylko Rebę znam z autopsji, ale kwestia drogiego serwisu i dziwne wymogi gwarancyjne (prawda to, że nie zrobienie serwisu Foxa w jakimś tam czasie pozbawia posiadcza gwarancji?) trochę do Foxa zniechęcają. Jest lżejszy od wszystkich odmian Reby, a z pewnością od SL'ki (choć Reba też nie jest wcale ciężka).

 

Pozdrawiam

 

bikebundy

Gość FF|putek
Napisano

Gdyby ten rower tyle kosztowal jak ja kupowalem swojego... Jezeli dobrze pamietam rama nie jest carbonowa. Z materialu tego jest wykonany tylko tylny lacznik. Rower wg mnie ma swietna geometrie. Wykonanie ramy majstersztyk. Ogolnie Radony wypuchaja:D

 

Tylko malowanie na stronie podoba mi sie bardziej niz to ktore ma ten konkretny egzemlarz (to jest chyba ten z testow MR).

 

Dziwie sie czemu tej sztuki nikt jeszcze nie kupil.

Napisano

A umieść zdjęcie swojego Pellsa w tematacie : rowery - na czym jezdzicie, bo jeszcze go nie widziałem a z podpisu wynika że to coś fajnego :)

Jeżeli tylko tylnie widełki Durateca są carbonowe to i tak sprawę idzie przeboleć bo ramka o wiele lepsza od radonów jak i poisona zyankali.

Gość FF|putek
Napisano

Tej ramy wg mnie nawet nie ma co porownywac do ramy Radona:)

Nie mam zdjecia zrobionego przeze mnie, bo niestety moj bike jest jak nowka;) ma przebieg, podobnie jak ten Duratec, potestowy, bo tyle zdazylem pojezdzic po kupnie (sesja, a potem lipna pogoda - w zime nie jezdze;).

No ale zamieszcze:)

Napisano
Zyankali i e605 to ramy o geometrii dalekiej od sportowej..

 

Ciekawe... :] Co masz na myśli pisząc, że to jest nie-sportowa geometria?

 

Zależy co komu pasuje. Mi się na Piosonie idealnie jeździ - nie miałem lepiej dopasowanej ramy a kilka się ich przewinęło...

Gość FF|putek
Napisano

Misiek: rowniez wg mnie geometrii Poison'a jak i Radon'a jest daleko do sportowej. I nie jest to zalezne od tego czy komus wygodnie czy nie. Poza tym kazdy swoje chwali.

Napisano

Misiek: krótka górna rura

dosyć osobliwy kąt rury podsiodłowej, który ma rekompensować krótkość tejże rury (górnej) a niestety powoduje niezbyt fajne zachowanie roweru na podjazdach (podrywanie przedniego koła).

Napisano

Putek jesli znasz to mozesz podac specyfikacje durateca?

A teraz pytanie, dlaczego ten rower wazy 11.7kg?!

Ktory z elementow "ciazy" najbardziej? :)

Gość FF|putek
Napisano

Nie znam dokladnie. Tyle co jest napisane na stronie pod zdjeciem. Przeczytaj artykul do ktorego linki sa pod opisem, tam pewnie wszystko jest wypisane. Pamietam ze zachwalali te maszyne. Dla mnie jest swietna.

 

Co do wagi to nie jestem maniakiem jej obnizania za wszelka cene, ani znawca co jest ciezkie a co nie:P Sama rama wazy raczej niewiele wiec to najwazniejsze;)

Napisano

Krótka rura jest faktem. Kąt jest jaki jest. Jednak wydaje mi się że to właśnie jest zależne od tego co komu pasuje. Jeśli ktoś jest zbudowany tak jak ja tj. krótszy tułów w stosunku do nóg to Poison będzie się spisywał świetnie (wiem z doświadczenia). Jeździłem m.in. na Giancie XtC, Meridzie Matts SE, Authorze Kineticu - pewnie powiecie, że są bardziej 'sportowe' od Poisona ale właśnie na nim najlepiej mi się jeździ. Podnoszenie przodu na podjazdach? Nie zaobserwowałem u siebie :) Geometria ramy jest sprawą indywidualną i nie można określić tego mianem sportowej lub nie. Na Poisonie też się da wygrać wyścig :)

Napisano

Odbiegając troszeczkę od tematu...

Co sądzicie o poniższych kołach:

DT Swiss 370 Disc

DT Swiss XR 4.2 d

Schwalbe Nobby Nic ?

Czy warto wymieniać piasty na XT?

Napisano

Nie napisalem ze chce je zmieniac.

Pytam ktore piasty, DT 340 czy XT bo nadal nie znam odpowiedzi.

Napisano

Pytałeś o DT 370 a teraz wyskakujesz z 340, zdecyduj się. Co do 370 to miałem składać kółka na piastach DT Onyx, ale w tym roku pojawiły się DT 370 a takie info o nich dostałem od dystrybutora:

 

370-tki przejely z piast wyzszych tj z hugi system labiryntowego

uszczelnienia a tak to budowa wew jest zblizona do onyxa czyli mozna

powiedziec ze jest to lepiej uszczelniony onyx z ladniejszym designem :D

 

Jeśli cena będzie taka jak w bikeKatalogu (408 PLN za komplet) to zaryzykuję. Onyxy kosztowały katalogowo 758 PLN a najtańszy komplet jaki znalazłem kosztuje 499 zeta czyli i tak stówę drożej od nowych 370-tek Fakt, że nowe XT można dostać już za 180 ale jestem ciekaw tych nowych DT.

Napisano
Pytałeś o DT 370 a teraz wyskakujesz z 340, zdecyduj się. Co do 370 to miałem składać kółka na piastach DT Onyx, ale w tym roku pojawiły się DT 370 a takie info o nich dostałem od dystrybutora:

Jeśli cena będzie taka jak w bikeKatalogu (408 PLN za komplet) to zaryzykuję. Onyxy kosztowały katalogowo 758 PLN a najtańszy komplet jaki znalazłem kosztuje 499 zeta czyli i tak stówę drożej od nowych 370-tek Fakt, że nowe XT można dostać już za 180 ale jestem ciekaw tych nowych DT.

 

Poison zmienił piasty...przepraszam za zamieszanie.

Tak czy inaczej, będą lepsze od XT, dobrze rozumiem? :)

Napisano

Witam!

Wątek jakby dla mnie, więc dopiszę się tutaj, zamiast zakładać nowy.

 

Noszę się z zamiarem kupienia/złożenia roweru "docelowego" (docelowego przynajmniej dla mnie), ale mam jak zwykle w takim razie problem podwójnego wyboru - roweru i sposobu produkcji. Z drugiej strony nie muszę tego robić spiesząc się, wolę wręcz poczekać, by mieć pewność co do słuszności wyboru. Ale też kiedyś trzeba zacząć, i zacząłem właśnie - od przeglądania oferty rowerów, części i cen. Niestety, ograniczenia czasowe nie pozwalają mi zapoznać się ze wszystkim, co napisano choćby na forach internetowych, stąd muszę zacząć pytać, i stąd ta prośba do bardziej ode mnie doświadczonych użytkowników rowerów.

 

O składaniu i budowie rowerów pewne pojęcie mam, ale od razu na wstępie pojawia się kilka wątpliwości:

- wydaję pieniądze najpierw, a efekt końcowy (sposób zachowania się roweru podczas jazdy) może mnie rozczarować,

- części mogą kosztować więcej niż gotowy rower,

- nie mam za dużo czasu na zabawy z wyszukiwaniem, składaniem etc.

Oczywiście dochodzi radość z samodzielnego tworzenia, ale patrz akapit wyżej...

 

Jak wybieram gotowy, to z kolei zazwyczaj (właściwie zawsze) nie jest on "dopasowany" do moich takich zwykłych, osobistych chęci czy, z drugiej strony, możliwości. Ale gotowy to możliwość (zazwyczaj) przejechania się na nim przed kupnem, i pewność, że zacznę na nim jeździć zaraz, a nie "jak skończę składać".

 

A przechodząc do konkretów, nie jestem zmuszony liczyć każdej złotówki, i przeglądając wpadłem na aukcję na ebayu:

http://cgi.ebay.pl/26-Alu-MTB-Mountainbike...1QQcmdZViewItem

Gdybym miał składać rower samodzielnie, to zapewne nie wziąłbym aż tak dobrych wszystkich elementów poza - teoretycznie najważniejszym - czyli ramą. I to jest jedyna moja wątpliwość co do tego zakupu, że nic nie wiem o ramie tego roweru.

Podobny w sumie w cenie i wyposażeniu jest Poison Zyankali 5.1 anniversary (4550 zł)

http://extreme-shop.nazwa.pl/shop/product_...roducts_id=1477

którego pewną zaletą jest to, że można go kupić w Polsce, ale wydaje mi się, że rama Zyankali (780 zł) jest o półkę niżej od reszty wyposażenia tego roweru, a na pewno zrozumiecie, że nie o taki "docelowy" rower mi chodzi.

No i wykluczam, że miałbym kupić "docelowy" rower, a potem dopiero coś w nim zmieniać - to już wolę składać od początku.

Więc może ktoś z Was słyszał coś o tych ramach czy firmie, której rower jest na ebayu - bo ja w internecie nie znalazłem nic. Wydaje mi się, że widywałem rowery z napisem XTRAIL, ale to doprawdy może być sugestia. A przyznam, że mnie dość mocno zachwycił :wub:.

 

P.S.

Oczywiście otwarty jestem na inne sugestie i rady, w sumie to perspektywa samodzielnego składania też mnie kręci (gdzieś w okolicach góry kręgosłupa najbardziej :) ).

 

P.S.2

Właśnie po lekturach z tego wątku i podobnych dopadła mnie jeszcze możliwość zaczęcia od "kitu" Poissona - rama E 605 wygląda nieźle, choć chyba jest tylko na tarcze (niestety).

http://www.poison-bikes.de/shopart/6680-84.htm - za jedyne ca 1850 zł...

Także rama No Saint Luzifer Scandium aż zachęca do dalszej własnej działalności

http://lemonbike.eu/product_info.php?cPath...products_id=700

 

P.S.3

Z tymi ramami to mam jeszcze jeden problem - założenie bagażnika na dłuższe wyprawy też wchodzi w grę, a tu nie bardzo widać na tych ramach taką możliwość.

Napisano
Poison zmienił piasty...przepraszam za zamieszanie.

Tak czy inaczej, będą lepsze od XT, dobrze rozumiem?

Czy lepsze będą - nie wiem, ale ciekawy jest fakt, że i ten model ma uszczelnienie jak te piasty z wyższej półki. Jak będę składał koła to właśnie na DT 370, powinienem się zmieścić w 900 PLN.

 

rama E 605 wygląda nieźle, choć chyba jest tylko na tarcze (niestety)

Przyjrzyj się dokładnie :o

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...