evo Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 Wg. mnie juz przy współczynniku 0,85 nie ma więszego sensu używać, bowiem jedzie sie wolniej często niż można wbiec z rowerem zęby przód - zęby tył 28 // 34 = 0,82 22 // 30 = 0,73 22 //32 = 0,68 co nie oznacza, że nie ma sensu ich stosować, bowiem sa ludzie, którzy nie lubią schodzić z roweru po prostu Generalnie Evo ma standartowy układ 22/32 sa modele MTB gdzie mają ekstremalny układ, czyli 22/34 a są też i takie jak 22//28 czy 24//30 - czyli dosyć twarde przełożenia jak na MTB. ps. rowery szosowe które wspinają sie czasem pod ekstremalne wzniesienie (coprawda robia to na szosie, wiec mają lżej) mają współczynnik aż 1,15 i więcej! (32//28) i jakoś dają radę :034: Wracając jeszcze do wagi rury sterowej, to jest to dużo wiecej niż 200 g! Jeżeli Gila ważyła 1,80 kg bez rury, to z rurą pewno koło 2,3 kg. Wazyłem kilka innych rurek na chacie w domu i ważyły zawsze wiecej niż 200 g. Przecież już na zdrowy rozum, jeżeli typowy ALU róg waży 150 g, a sa malutkie, lekkie (ALU jest prawie 3x lżejsze) to rura stalowa, która MUSI być wytrzymała, bo przenosi wszelkie obciązenia. Można by wręcz powiedzieć, jeżeli taka rurka by była z ALU i ważyła 200 g, to taka sama stalowa musi ważyć z 550 g. Tak, na zdrowy rozsądek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzik86 Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 to mi sie porypalo , czyli jak jest wiecej zebow to trzba wiecej pedalowac zeby jechac szybciej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xsystoff Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 co nie oznacza, że nie ma sensu ich stosować, bowiem sa ludzie, którzy nie lubią schodzić z roweru po prostu. Ja nie lubie schodzic i staram sie wszedziej podjechac, nawet jak z kapcia byloby zdecydowanie szybciej, ale mimo wszystko 32 zeby to juz starszny mlyn, ktorego sie nie uzywa nigdziej, a nie sadze zebym mial az tak mocne nogi to mi sie porypalo , czyli jak jest wiecej zebow to trzba wiecej pedalowac zeby jechac szybciej Z tylu tak, z przodu na odwrot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 30 Kwietnia 2006 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2006 To czy 32 zeby to młyn to zalezy, ile zębów używamy z przodu. Trekinki czy ATB mają najmniejszą z przodu 28 zębów - wtedy przyda sie i 34 zęby! Generalnie jak w MTB jest z przpdu 22 zęby to 30-32 jest git jak 24 z przodu, to raczej 32 z tyłu polecam. Generalnie zasada jest taka, że im więcej zębów, tym szybciej trzeba "pedałować" by zachować te samą prędkość - ale używa sie tych przełożeń przy wjazdach na strome podjazdy. Mnie tam posiadanie 34 zębów z tyłu nie bawi, jak to mają inni w PRO-bikach, bo po pierwsze: to już sa takie podjazdy stromie, że boje sie, że pójdzie mi łańcuch (już mi poszedł na takich podjazdach), po drugie, czasem lepiej zejść, bo i szybciej i bezpieczniej. Choć generalnie tez nie lubioe zsiadac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmac Napisano 1 Maja 2006 Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 no to przyznam szczerze ze juz nie wiem które wziąć bo tak nakreciliscie czy 11-13-15-17-20-23-26-30 czy 11-13-15-18-21-24-28-32 ja rowerkiem bede jezdzic głownie po drogach leśnych, parku, żwirówkach, miasto, szosa czasem jest tez nieunikniona aha no i nie powiedzieliscie czy te korby i ta kaseta sie nadaje wogole do kupienia czy nie rozleci mi sie to po 5 minutach - pytam bo sie na tym nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 1 Maja 2006 Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 acera ig31 jest ok czy 30 czy 32 ? Rzucaj monetą bądź kup tańszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djmac Napisano 1 Maja 2006 Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 acera ig31 jest ok czy 30 czy 32 ? Rzucaj monetą bądź kup tańszą a mozesz podac linka ?? ps. obie sa w takiej samej cenie ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 1 Maja 2006 Udostępnij Napisano 1 Maja 2006 To Ty podawałeś linka - wiec o tej pisałem :-) model 2006 ma SHIMANO ALTUS HG30-8I / 11-32T gdyby co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Hehe nareszczcie moge wam pokazać mojego Evo '04 bo dorwałem aparat cyfrowy. Powinien ważyć około 12,2kg ale niestety jest to waga katalogowa z poszczególnych części więc pewnie waży troche więcej. Tu fotki: Evo '04 Podaje specyfikacje: Rama: Unibike Evolution 19" Alu 7005 - 2000g Amortyzator: Rst Gila T4 89mm - 1820g Stery: Fsa Orbit-Z zintegrowane - 100g Piasta p: Formula QR 36h - 200g Piasta t: Formula QR 36h - 402g Obręcz p: Rodi Airline 1 - 600g Obręcz t: Alex Rims DH-19 - 520g Szprychy: Dt Swiss - 400g Dętki p+t: Dębica - 380g Opona p: Specialized Adrenaline 2.0 - 780g Opona t : Kenda Kinetics 2,35 - 849g Korba: Shimano TX70C 170mm 42x34x24 - 934g Suport: TH 7420 St maszynowe - 300g Kaseta: Shimano HG30-8I 8sp - 385g Łańcuch: Deore HG-53 - 300g Przerzutka p: Shimano Deore Lx - 140g Przerzutka t: Shimano Deore Lx - 290g Manetki: Sram Attack 3x8 - 175g Klamki: Avid FR-5 - 155g Hamulec p: Tektro Quartz MT-15 - 185g Hamulec t: Shimano Altus - 195g Kiera: Ritchey Comp 580mm - 170g Mostek: Ritchey Pro +/- 6 - 150g Sztyca: Ritchey Comp 27,2mm - 275g Siodełko: Velo Plush - 300g Linki i pancerze: No name - 200g Czyli razem wszystko waży 12 205g. W tym roku na oponach powinienem zaoszczędzić około 0,5kg . Jeśli gdzieś napisałem złą wage lub czegoś mi brakuje to proszę o korekty. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Coś nie chce mi się wierzyć w 12,2kg, ale jeżeli rzeczywiście tak jest to bardzo łądnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Z tak cięzkimi oponami 12,2 kg? - czy to suma zważonych częsci tylko ? ps. Thomas masz dziś ur chyba, także wszystkiego naj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Dzięki Co do wagi to chyba ten RST będzie ważył sporo więcej, bo pewnie to co podane jest to bez rury sterowej i jeszcze zaniżona waga, spróbuj chociaż zwazyc rower na wadze łazienkowej nie będzie to dokładne ale jakoś mniej więcej będzie wiadomo ile może ważyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Ta waga to jakas unreal;]. Na takich kklocach 12,2 kg [gila, rama , opony, napęd, dętki] .... na moje oko to bedzie mial moze troche ponizej 13 kg. RST wazy amory bez rur sterowych wiec na dzien dobry dolicz sobie z 400 g jak nie wiecej za metalowa rure sterową. Podkladek pod mostek nie masz? Nie uwzgledniales. Obręcz tył na bank nie wazy tak malo! . Kaseta te na moje oko bedzie powyzej 400g wazyla, ale tu nie jestem 100% pewny. Nie dodałeś zacisków kół i zacisku podiosłowego. troche duzo waza te szprychy jaki to model? Tzn pewnie z mosieznymi nyplami tyle beda wazyc. Kierownica raczej bedzie wazyc do 10 g wiecej. Siodło serio tak malo wazy? Sorki ze ciagle wazy wazy wazy, pisalem zdanie i patrzylem na specyfikacje i tak dalej i tak dalej i glupio to wyszlo ;]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Czyli po zmianie opon, dętek i jescze paru drobiazgów moznaby mieć rower ok 11,5kg.... Bajka , Niedługo może DjMac zważy pare części (m.in rama, amor, koła) i wtedy cała prawda wyjdzie na jaw ];-> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Jeszcze - klamki beda raczej wazyly 150g . 5g mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Tak to jest suma zważonych częsci według wag katalogowych nie realnych. Przed chwilą zważyłem rower na wadze łazienkowej i wyszło troche ponad 12kg. No tak nie uwzględniłem zacisków, pasków, nypli, koszyczka, bidona, podkowy, nosków, pedał (lol ale śmiesznie brzmi). Podkładki dystansowe wliczyłem w stery (same stery ważą 78g). Co do obręczy to wszędzie pisza taką wage - 520g. Doliczając 400g do rury sterowej. Hmmm to wszystko wyjdzie około 12,8kg - kurde nie najlepiej. Pocieszam się tym że na oponach zaoszczędze około 0,5kg - to bardzo dużo. Apropo czy wie ktoś gdzie moge zważyć w krk rower z dokładnością do 10 lub 100 gram? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 I tak jesteś chyba pierwszą osobą która ma tak lekkie evo No i jeszcze jest co w miare tanio odchudzić. Zważyć można często na poczcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Pedałów nie uwzgledniles?.... A jakie masz? Bo pedały duzo waza, jakies platformy[nie z pinami tylko takie zwykle] aluminiowe/z aluminiowa klatką to do 0,4 kg za komplet! Sprobuj zwazyc na poczcie. Ps. looknalem na fotke... mozesz sie pozegnac z waga ponizej 13 kg niestety. Te pedaly beda z 0,25-0,4 kg wazyly. Jezeli sa to VP to mozesz liczyc na ta dolna granice - VP waza zazwyczaj ok 250g za komplet, sa to jedne z najlzejszych pedałow . http://light-bike.com/forum/album_pic.php?pic_id=481. Przed chwila zwazylem padaly alu ktore dostalem od tictac-a i waza 350g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Hehe za polską pocztą nie bardzo przepadam. Jak ostatnio wysyłałem rame Merida Dakar 670 na allegro to baba mnie zmiezyła komputerowym wzrokiem - lol. Aha szprych nie ważyłem (widziałem gdzies jak ktoś pisał ze komplet szprych waży około 400g) tak samo obręczy z przodu, czyli strzeliłem na oko więdz waga jest chyba troche zawyżona. ---UNIBIKE rulez--- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Tak czy owak stawiam ze rower wazy powyzej 13 kg ;p. Raczej w granichach 13-13,5 kg. Pomijajac bidon kosztyk licznik itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Okej. Jeżeli uda mi się zważyć rower w najbliższym czasie to podam dokładną wage. Tak czy owak nastawiam się na około 13kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Jeszcze kilka drobych poprawek, kiedyś szukałem ile ważą niektóre rzeczy i: kaseta - 416 (u Ciebie 358) Stery 150g Obręcz airline 675g coś tam jeszcze było z takich drobnych, ale i tak to wszystko jest bardzo niedokładne i może się okazać dużo więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Ja podałem że kaseta waży 385g wzorując się na tym check it! a tam jest podane, że to jest waga realna. Co do obręczy przód to nie wiem gdzie ją znalazłeś bo mi sie niestety nie udało a natknąłem się tylko na vaulete airline 1. A co do sterów to już sam nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomash Napisano 3 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Niestety teraz nie mogę podać żadnych linków bo dawno temu znalazłem te informacje, ale wcale nie twierdzę ze moje informacje sa bardziej dokladne, tylko chcialem pokazac jaka jest rozbieznosc i ze i tak trzeba samemu dokladnie wszystko zwazyc ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FiFiAk Napisano 3 Maja 2006 Udostępnij Napisano 3 Maja 2006 Spoko! Chyba zaczne sie zastanawiać nad zakupem jakiejś dokładnej wagi na allegro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.